کاشی کاری

انواع روش های کاشی کاری

کاشی کاری


روش های کاشی کاری

 

قبل از اجرای کاشی کاری باید مرحله ی زیرسازی صورت بگیرد. کاشی کاری به سه روش زیر انجام می شود.

 

 

 کاشی کاری دوغابی

 

با توجه به اینکه رج اول، مبنای کل کاشی کاری دیوار است. دقت در اجرای این از اهمیت بالایی برخوردار است. نکته ی مهم که باید در اجرای رج اول کاشی کاری رعایت گردد، ایجاد خط تراز با استفاده از شیلنگ تراز است. پس از ایجاد خط ترازِ، محل شروع رج اول را مشخص نموده و با فاصله ی مناسب از این خط زیر کار را با ماسه نرم ریخته و می‌کوبند . با استفاده از شمشه و تراز آن را تسطیح می کنند.

سپس با رعایت فاصله به میزان ۳ سانتی متر از دیوار به شرح زیر عمل می شود.

۱-با آب و خاک رس سرند شده، خمیر گل رس تهیه می شود.در این روش کاشی کاری از خمیر گل رس برای ثابت نگه داشتن کاشی در جای خود استفاده می شود.

۲-پس از نصب کاشی های رج اول و کنترل شاقولی، هم راستایی و رعایت ۲ تا ۳ میلی متر بند قائم بین آنها، به اندازه ی یک سوم ارتفاع کاشی دوغاب ریزی می شود.

۳-پس از خودگیری دوغاب مرحله اول، مراحل بعدی دوغاب ریزی انجام می‌شود تا پشت کاشی کاملاً از دوغاب پر شود.

۴-در انتها این مرحله هم راستایی کاشی ها، شاقولی بودن آن‌ها و گونیا بودن نبش ها و کنج ها کنترل می گردد.

۵- پس از اجرای رج اول و کنترل آن، خمیر گل رس از لبه های کاشی برداشته شده و کاشی های رج دوم نصب می گردد.

 

بیشتربخوانید : راهنمای خرید کاشی و سرامیک

 

 کاشی کاری ملاتی

 

در این روش کاشی کاری  ملات خمیری ماسه و سیمان را در پشت کاشی بکار می برند. از این روش بیشتر برای رج های آخر و نیز زیر سقف ها که امکان دوغاب ریزی وجود ندارد استفاده می شود. برای کاشی کاری زیر سقف ها با این روش، ابتدا باید سطح زیر کار با اندود ماسه و سیمان هموار نموده و پس از خشک شدن اندود به نصب کاشی اقدام گردد.


 کاشی کاری چسبی

 

روش کاشی کاری چسبی بیشتر در سطوحی که قبلاً کاشی کاری شده و نیاز به مرمت و بازسازی دارند استفاده می شود. در این روش  سطح زیر کار با تیشه زبر نموده و آن را شستشو داده از گردو غبار و چربی های موجود پاک شود. سپس سطح را چسب مخصوص کاشی به وسیله ی ماله ی مضرس اندود نموده و کاشی را به سطح می چسبانند. در کارهای دست اول ابتدا باید سطح زیرکار با ملات ماسه و سیمان بصورت کاملاً هموار اندود نمود و سپس به چسباندن کاشی ها اقدام کرد.

برای سفارش پروژه های خدماتی خود شامل کاشیکاری، سرامیک کاری، بنایی و … از طریق فوری کار اقدام کنید.

« قبلی مطالب دیگر بعدی »