قیمت لوله کشی ساختمان

نحوه محاسبه قیمت لوله کشی ساختمان

قیمت لوله کشی ساختمان


 نحوه محاسبه قیمت لوله کشی ساختمان 

 

نحوه محاسبه قیمت لوله کشی با توجه به متراژ کار، نوع اجرا لوله کشی (زیرسقفی، کف خواب و روی کار) جنس و سایز لوله، پیچیدگی کار (در کارهای خیلی کوچک)، نوع ساختمان (مسکونی، تجاری، بیمارستان و غیره)، منطقه شهری و موارد دیگر به چند روش محاسبه می گردد.

 

هزینه و قیمت اجرای لوله کشی ساختمان

 

خدمات لوله کشی با توجه به گستردگی رنجهای قیمتی گوناگونی دارند و با توجه به نوسانات اقتصادی کشور هرساله تغییرات جزیی و کلی را درقیمت و دستمزد لوله کشی و خدمات تاسیساتی شاهد هستیم برای برآورد هزینه ها و لوله کشی ساختمان ابتدا باید مشخص شود که حجم چه میزان است .

اصولا برای انجام خرده کاری و تعمیر و تغییرات لوله کشی و تاسیسات لوله کشی در ساختمان قیمت از پیش تعیین شده ای وجود نداشته ومعمولا با توضیح اجمالی کارفرما و یا ارسال عکس و فیلم ، لوله کش ها دستمزد و هزینه حدودی ارایه میدهند .برای پروژه های ساختمان نیز بازدید از مکان یک امر اجتناب ناپذیر است .برای کارهایی مثل بازسازی و لوله کشی یک واحدی و اصلاحات اساسی نیز بهترست , تاسیسات کار یک بازدید از کار انجام دهد تا بتواند قیمتی نزدیک به عرف ارایه دهد.

 

اندازه و حجم کار

 

مکانی که احتیاج به لوله کشی دارد ویلایی است یا آپارتمانی؟ ساختمان شما چندطبقه است؟ مسلما تعداد طبقات بالاتر موجب افزایش قیمت لوله کشی ساختمان است زیرا به صرف انرژی و زمان بیشتر، نیروی کار زیادترو مقدار لوله ی اضافه احتیاج است.

قیمت لوله کشی ساختمان با جنس لوله های کاربردی رابطه مستقیم دارد، آیا قصد دارید خودتان لوله ها را تهیه کنید یا این کار را لوله کش بر عهده می گیرد؟ اگر خودتان لوله ها را خریداری کنید تنها دستمزد کار لوله کش در نرخ لوله کشی ساختمان لحاظ می شود.

نرخ داکت کشی در لوله کشی ساختمان مجزاست، بسته به کمیت و کیفیت داکت قابل استفاده و انرژی مصرف شده برای آن نرخ آن محاسبه می شود.

لوله های چدنی، پلی اتیلن، سفالی، آزبست سیمانی، گالوانیزه، فولادی، پروپلین وPVC از اقسام لوله های مورد مصرف در لوله کشی ساختمان هستند که هر کدام قیمت های متفاوتی دارند.

 

بیشتر بخوانید : ۱۳ موردی که در اجرای لوله کشی باید بدانید!

 

 عوامل موثر بر قیمت لوله کشی آب سرد و گرم

 

میزان هزینه و قیمت لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان با توجه به مساحت کار لوله کشی، نوع لوله کشی از روکار و توکار بودن و ... متغیر است. هرچقدر کیفیت لوله‌های بکار رفته در لوله کشی سرد و گرم بالاتر و مساحت لوله کشی بیشتر باشد به طبع هزینه لوله کشی آب سرد و گرم نیز بیشتر خواهد شد.

 

نحوه ی محاسبه ی قیمت اجرای لوله کشی

 

قیمت انواع لوله کشی با لحاظ کردن چندین عامل زیر محاسبه می گردد:

 

1.جنس و نوع لوله مورد استفاده

 

2.سابقه لوله کشی ساختمان

 

3.تجربه و تخصص لوله کش یا پیمانکار

 

4.انصاف و کیفیت در خدمات لوله کشی

 

 نحوه محاسبه قیمت لوله کشی ساختمان در سایت فوری کار

 

 در سایت فوری کار روزانه ده ها پروژه تجاری، ساختمانی و مسکونی از نقاط مختلف تهران و کرج با جزئیاتی از قبیل متراژ، قیمت و مکان پروژه توسط کارفرمایان ثبت می شود (تا کنون در حدود 4500 پروژه ساختمانی در سایت فوری کار ثبت شده است) و از سوی دیگر بیش از 1500 استادکار ساختمانی در حال همکاری با سایت فوری کار هستند و برای اجرای پروژه ها اعلام آمادگی می کنند.

تیم پشتیبانی فوری کار با میانگین گرفتن از قیمت پروژه های روزانه ثبت شده (قیمت کارفرمایان) و استعلام قیمتی از صدها استادکار تاسیسات خود (قیمت استادکاران) توانسته است نرخ عرف و معیار بازار که مورد توافق اکثر استادکاران و کارفرمایان می باشد را تعیین کند.

 

 

« قبلی مطالب دیگر بعدی »