نظافت و شستشو

نحوه ی محاسبه ی هزینه ی نظافت منزل

نظافت و شستشو


با تغییر سبک زندگی؛ نظافت منزل یا بخش های مشاع ساختمان توسط نیروی کار خارج از مجموعه بسیار رایج شده است. هم اکنون در اغلب شهرهای بزرگ نظافت در بخش های مشاع آپارتمان و نظافت های ماهانه خانه ها و شرکت ها توسط نیروهای نظافتی صورت می گیرد. این نیروها خدمات مختلفی از شستشوی دیوارها تا نظافت راه پله و پارکینگ را انجام می دهند.

استفاده از نیروی نظافتی معمولا به دوشیوه انجام می پذیرد. از آنجا که نیروی نظافتی به حریم خصوصی افراد و منزل آنها وارد می شود. اعتماد به نیروی نظافتی بسیار دارای اهمیت باشد معمولا نظافت منزل توسط نیروی نظافتی مورد اطمینان صورت می گیرد. بخش دیگری از خدمات نظافتی توسط شرکت های خدماتی صورت می پذیرد. در این موارد نیاز است تا مشتری  به شرکت خدماتی اعتماد کند. شرکت های خدماتی از طریق معیارهایی که برای استخدام نیروی نظافتی قائل می شوند و ضمانت هایی که از نیروهاشون میگیرند. این تضمین را به مشتری میدهند.

معمولا هزینه ای که به نیروی نظافتی داده می شود با توجه به عوامل زیر محاسبه می شود:

 

 برآورد اولیه هزینه نظافت منزل

معمولا هزینه ی نظافت منزل بصورت ساعتی تعیین می شود و دستمزد نیروی های نظافتی زن بالاتر نیروهای نظافتی مرد است. هزینه‌ی پایه حدود 40000 تومانی برای ۴ ساعت کار یک نیروی مرد به عنوان هزینه پایه به مشتری اعلام‌می‌کنند. 

 

 متراژ خانه (تعداد اتاق ها و سرویس بهداشتی)

 هزینه نظافت بصورت ساعتی برآورد می‌شود اما متراژ فضا شامل تعداد اتاق ها و سرویس بهداشتی بر میزان ساعت مورد نیاز و یا تعداد نیروی خدماتی و در نهایت قیمت کلی اثرگذار است.  با افزایش تعداد اتاق‌ها به دلیل بیشترشدن دیوارها و پنجره ها  و جزییات ساختمان به زمان بیشتری برای نظافت نیاز است.  همچنین در خانه‌های بزرگتر تعداد سرویس‌های بهداشتی افزایش‌ می یابد. معمولا این فضاها از جاهای دیگر خانه کثیف‌تر هستند و با توجه حساسیت بالاتر مشتریان به صرف‌ زمان و دقت بیشتری برای نظافت نیازدارند.

 

 انواع نظافت

نظافت استاندارد

این سرویس شامل مرتب‌کردن خانه و اتاقها، گردگیری وسایل خانه، نظافت آشپزخانه، جارو و تی کف آشپزخانه و پارکت ها، نظافت سرویس‌های بهداشتی و اتاق‌ها می‌شود. معمولا منظور از نظافت منزل همین نوع نظافت است. 

 

نظافت دیوارها و پنجره‌ها

شستشوی دیوارها و پنجره ها معمولا یک یا دوبار در سال صورت می گیرد. بیشترین تقاضا برای شستشوی دیواره در پایان تابستان یا پایان سال برای پیشواز سال نو اتفاق‌می‌افتد. برای این سرویس شرکت‌های خدماتی معمولا نیروهای نظافتی مرد را پیشنهادمی‌دهند. معمولا ۴ ساعت برای دیوار شویی یک آپارتمان کافی نیست. برای همین شرکت ها حداقل یک روز کاری را برای شست و شوی دیوارها در نظر می گیرند.

 

خانه تکانی

این سرویس معمولا در انتهای سال به مشتریان عرضه می شود و علاوه برموارد فوق ممکن است شامل شستشوی فرش و قالی یا شستشوی مبلمان باشد.

 

جنسیت نیروی کار

استفاده از نیروی نظافتی زن در داخل منزل و نیروی نظافتی مرد در خارج آپارتمان و یا جایی که به نیروی فیزیکی بیشتری نیاز است دارای اولویت است. به دلیل کم بودن تعداد نیروهای نظافتی زن و تقاضای بالا برای نیروی نظافتی زن برای کارهای داخل منزل قیمت پایه ی بالاتری برای نیروهای زن در نظر گرفته می شود.

 

 تعداد دفعات

معمولا شرکت های خدماتی بسته های هفتگی یا ماهانه دارند و گروه هایی که نظافت منزل یا شرکت را بصورت دوره ای و منظم انجام میدهند هزینه کمتری را پرداخت می کنند. برای این شرکت ها دستیابی به مشتری دائمی و وفادار دارای اهمیت است و همچنین به دلیل نظافت منظم؛ نیروی نظافتی با صرف انرژی و زمان کمتر میتواند خدمت نظافتی را به سرانجام برساند.

 

برای سفارش نظافت منزل و محل کار از طریق اپ فوری کار اقدام کنید.

 

« قبلی مطالب دیگر بعدی »