نقاشی ساختمان

ترفندهای رنگ آمیزی درب و پنجره های خانه

نقاشی ساختمان


رنگ آمیزی درب و پنجره های خانه یکی از بهترین روش هایی است که می توانید با کمترین هزینه، حس و حالی تازه در محل زندگی تان به وجود بیاورید! دلایل زیادی وجود دارد که به شما می گوید باید به وضعیت درب و پنجره ها رسیدگی کنید، آنها را رنگ کنید، یا اگر لازم است آنها را تعویض نمایید.

بدون شک هیچ شخصی تمایل ندارد که درب یا پنجره های خانه، حالت زنگ زده، ترک خورده یا رنگ پریده باشد؛ بنابراین اکنون بهترین زمان است تا دستی به سر و روی خانه بکشید.

ترفندهای رنگ آمیزی درب و پنجره های خانه، متنوع هستند، اما همه آنها از یک قانون تبعیت می کنند. برای اینکه پنجره ها یا درب های داخلی یا خارجی خانه را رنگ آمیزی کنید، ابتدا باید آنها را تمیز کرده و هرگونه ناهمواری روی سطوح را برطرف نمایید. این نوع رنگ آمیزی نیاز به پوشش دهی اولیه و پوشش دهی تکمیلی دارد. نقاشی ساختمان، نقاشی درب و پنجره ها، نقاشی دیوارها و سقف داخل خانه از مهارت هایی است که فقط از استادکاران باتجربه ساخته است.

چنانچه تمایل دارید درب و پنجره های خانه را رنگ کنید و تغییری در زندگی به وجود بیاورید، تکنسین ها و متخصصان در وب سایت فوری کار آماده هستند تا خدمات خود را ارائه دهند. کافیست به این وب سایت مراجعه کرده و هر آنچه که برای ساختمان خود، تعمیرات، نوسازی، بازسازی، دکوراسیون یا نظافت منزل نیاز دارید را  فراهم سازید.

 

فراهم سازی مقدمات رنگ آمیزی درب و پنجره های خانه

 

رنگ امیزی درب و پنجره

 

قبل از شروع به رنگ آمیزی درب و پنجره های خانه باید یک سری مقدمات را فراهم کنید. قطعاً وقتی می خواهید این کار را انجام دهید، رنگ آمیزی مجدد باید بر روی لایه هایی که قبلاً رنگ شده انجام گیرد، بنابراین آماده کردن سطوح، کار نسبتاً آسانی است.

شاید لازم باشد یک لایه چسب روی سطوح بزنید، یا اینکه با سمباده، سطح را آماده کنید تا پستی و ناهمواری ها و هر گونه ذرات درشت روی سطح درب و پنجره از بین برود. سمباده زدن، یکی از کارهای آماده سازی سطح برای رنگ آمیزی است و باعث می شود که لایه تازه رنگ، بهتر به سطح بچسبد.

اگر برای اولین بار است که برای رنگ آمیزی درب و پنجره های خانه اقدام می‌کنید، احتمالاً نیاز دارید که پوشش رنگ را چند لایه تکرار کنید. چون سطوح شما باید آماده چسبندگی لایه های بعدی رنگ باشد.

وقتی سطح را سمباده می زنید، براقی و تمیزی خاصی را مشاهده می کنید. یکی از کارهای مقدماتی برای آماده کردن سطوح جهت رنگ آمیزی این است که یک لایه پرایمر بر روی آن اعمال کنید. این لایه پرایمر می تواند رنگ های صنعتی پرایمر باشد، یا یک لایه لاک که جهت همین کارها فرمولاسیون شده است.

رنگ آمیزی درب و پنجره های چوبی، نسبتاً آسان تر است، اما همه این تزیینات از چوب ساخته نشده اند. مثلا ًممکن است قاب اطراف درب و پنجره از جنس وینیل، پلی استایرن یا حتی فلز باشد. برای مواد پلیمری لازم است که یک لایه آستر رنگ آماده کنید. این مواد در داخل رنگ فروشی ها وجود دارد. فقط باید به فروشنده بگویید که جنس درب و پنجره شما چیست و کدام رنگ را باید بخرید.

یک نکته مهم جهت رنگ آمیزی درب و پنجره های خانه، توجه به شرایط آب و هوایی است. برخی از رنگ ها برای کار در هوای مرطوب، بارانی یا هوای گرم و خشک مناسب نیستند. هنگام کار کردن توجه داشته باشید که جریان هوا شدید نباشد و دمای هوا مناسب باشد؛ در غیر این صورت با یک متخصص نقاشی ساختمان، مشورت کنید تا شرایط لازم را برای شما توضیح بدهد.

برخی از رنگ های صنعتی برای کار در شرایط آب و هوای گرم و مرطوب تهیه می‌شوند و برخی دیگر مخصوص شرایط پرباران و مرطوب هستند. شهرهای شمالی ایران و شهرهای جنوبی ایران، نمونه‌ای از این مثال ها می باشند. با توجه به اینکه ساختمان شما در چه شرایط اقلیمی قرار گرفته است، نسبت به خرید رنگ مناسب جهت رنگ آمیزی درب و پنجره های خانه اقدام نمایید.

لوازم و وسایل مورد نیاز برای رنگ آمیزی درب و پنجره های خانه چیست؟

پس از آنکه مقدمات کار فراهم شد، برای شروع کردن رنگ آمیزی درب یا پنجره های منزل باید لوازم و وسایل مورد نیاز را نیز فراهم کنید. این لوازم عبارتند از: اسفنج مخصوص شستشو- قلمو در اندازه های مختلف- چاقو برای برش بتونه ها- کاردک- پارچه تمیز و خشک- مواد پرکننده درز یا شکاف درب و پنجره ها- سمباده با زبری متفاوت- انواع رنگ پرایمر- رنگ لایه میانی- رنگ لایه بیرونی- انواع پوشش براق یا نیمه براق- دستکش- ماسک و عینک مخصوص کار.

 

 

نگاهی بر مراحل رنگ آمیزی درب و پنجره های خانه

 

رنگ امیزی درب و پنجره

 

اگر به اصول کار آشنا باشید، رنگ آمیزی درب و پنجره های خانه کار سختی نیست. این مراحل را به صورت فهرست گونه معرفی می کنیم تا درک آن برای شما راحت تر باشد:

  • اطراف قاب پنجره یا درب که می خواهید آنجا را رنگ کنید، با نوار تفلون ضخیم یا چسب های مخصوص بپوشانید.
  • سطح مورد نظر را کاملاً تمیز کنید و یک لایه سنباده بکشید.
  • پس از آنکه مطمئن شدید ناهمواری ها برطرف شده است، با استفاده از مواد درزگیر، خمیرهای بتونه یا هر گزینه دیگری، شکاف‌ها، سوراخ ها یا درزها را بپوشانید.
  • بسته به شرایط آب و هوای منطقه، از رنگ پرایمر یا لایه اولیه رنگ استفاده کنید. شرایط فرمولاسیون رنگ مشخص می کند که چند ساعت نیاز دارید تا لایه اولیه خشک شود.
  • در ادامه، لایه ثانویه رنگ یا همان لایه میانی را با قلمو اعمال کنید. اگر لازم است این لایه را چند بار تکرار کنید. خشک شدن لایه ثانویه بر اساس نوع رنگ تعیین می شود.
  • در انتهای کار، لایه آخر، یعنی لایه نهایی را روی سطح با قلمو اعمال کنید. این لایه را می توانید حتی دو یا سه بار روی سطح انجام دهید. خشک شدن لایه ثانویه، بسته به شرایط آب و هوایی منطقه شما و نوع رنگ طول می کشد.
  • در انتها، نوارهای محافظ را که اطراف قاب درب و پنجره کشیده اید، از آنجا جدا کنید.

 

اکنون شما درب و پنجره هایی دارید که با رنگ دلخواه تان رنگ آمیزی شده و حس و حالی متفاوت را برای شما ایجاد می کند! برای اینکه از محل زندگیتان لذت ببرید و پر انرژی باشید، می توانید با متخصصان نقاشی ساختمان در وب سایت فوری کار مشورت کنید.

 

 

« قبلی مطالب دیگر بعدی »