تاسیسات مکانیکی

چگونه سیفون منزل را عوض کنیم؟

تاسیسات مکانیکی


تعویض سیفون سرویس بهداشتی در منزل، یکی از مهم ترین کارهایی است که باید برای جلوگیری از نشتی آب و خرابی سرامیک ها یا کاشی این قسمت به دقت انجام دهید. تعمیر کردن شیرآلات، لوله ها یا اتصالاتی که در قسمت سیفون سرویس های بهداشتی وجود دارد، کار هرکسی نیست! اگر اطلاعاتی از نحوه انجام این کارها نداشته باشید، نمی توانید به درستی قطعات را از جای خود خارج کرده و بخش های جدید را جایگزین کنید.

برای تعویض سیفون در منزل، بهتر است از سرویس کاران و متخصصان در حوزه لوله کشی آب و فاضلاب خانگی کمک بگیرید. شاید دکمه فلاشینگ سرویس بهداشتی شما شکسته باشد و به درستی  عملیات سیفون آب انجام نگیرد؛ سیستم فلاشینگ معیوب، خسارت های زیادی را به بار می آورد. 

چند راهکار ساده وجود دارد که می توانید بر اساس آن سیستم سیفون منزل را تعویض کنید. بهترین کار این است که ابتدا یک مجموعه فلاشینگ را از فروشگاه بخرید و ابزار مورد نیاز را آماده کنید و سپس دست به کار شوید.

 

لوازم و وسایل مورد نیاز برای تعویض سیفون سرویس بهداشتی

تعویض سیفون

برای تعویض سیفون سرویس بهداشتی و سیستم فلاشینگ توالت در منزل، به یک سری لوازم و ابزارهای اولیه نیاز دارید. آچارهای مخصوص باز و بسته کردن لوله و اتصالات، دستمال و حوله تمیز، پیچ گوشتی و اتصالات و واشرهای لاستیکی برای این کار نیاز هستند. سرویس فلاشینگ نو را نیز از فروشگاه تهیه کنید و وارد انجام مراحل تعویض فلاشینگ شوید.

متخصصان و تکنسین ها در وبسایت فوری کار آماده ارائه خدمات مرتبط با تاسیسات ساختمان، تعویض لوله کشی های آب و فاضلاب، سیستم سیفون و فلاشینگ و زمینه های مرتبط هستند. کافیست متخصصان مورد نظر را در شهر خود پیدا کنید و با آنها تماس بگیرید.

 

 

 

مراحل گام به گام برای تعویض سیفون سرویس بهداشتی در منزل

 

تعویض سیفون

 

صرف نظر از اینکه سرویس بهداشتی شما از کدام یک از مکانیسم های شستشو تبعیت می کند، استاندارد است یا کم مصرف است، معیوب شدن سیستم فلاشینگ برای شما دردسرساز می‌شود؛ به همین دلیل لازم است که  مراحلی را انجام دهید تا این سیستم کارآمد را در سرویس بهداشتی تعویض کنید. 

در قسمت زیر به صورت گام به گام و مرحله به مرحله، تعویض سیفون در منزل را برای شما به طور مختصر شرح می دهیم. اگر در هر مرحله دچار مشکل شدید باید با یک متخصص مشورت کنید:

 

مرحله اول: منبع جریان آب را قطع کنید

اگر سرویس بهداشتی شما یک دریچه مجزا دارد که به جریان آب وصل است، آن منبع را قطع کنید. در غیر این صورت منبع اصلی آب در خانه را قطع کنید.

 

مرحله دوم: درب مخزن را باز کنید

دومین مرحله برای تعویض سیفون سرویس بهداشتی در منزل این است که درب مخزن سرویس بهداشتی که در اینجا منظور سرویس بهداشتی فرنگی است را باز کنید و آن را در گوشه قرار دهید. اتصالات قدیمی‌تر را بردارید. این کار به راحتی انجام می گیرد. دکمه سیفون توالت را می توانید با یک آچار ساده باز کنید.

 

مرحله سوم: آب را تخلیه کنید

در مرحله بعدی باید آب موجود در مخزن را که در اثر خراب بودن سیفون یا سیستم فلشینگ جمع شده، خالی کنید. با استفاده از یک ابزار ساده مانند سطل یا پمپ مکش می‌توانید آب جمع شده را تخلیه نمایید. اگر آب کمی داخل مخزن وجود دارد به راحتی می توانید از این مرحله عبور کنید.

 

مرحله چهارم: مخزن را جدا کنید

نمی توانید کار تعویض سیفون سرویس بهداشتی را بدون برداشتن مخزن آن انجام دهید. پیچ گوشتی را برداشته و پیچ هایی را که مخزن را به دیوار متصل کرده، باز کنید. مهره ها را در یک قسمت قرار دهید. مواظب باشید که پیچ و مهره ها داخل مسیر فاضلاب سقوط نکند. آب باقیمانده مخزن را تخلیه کنید و آب های اضافی را با یک حوله تمیز پاک کنید.

 

مرحله پنجم: سیستم فلاشینگ قدیمی را بردارید

در مرحله بعدی، سیستم فلاشینگ قدیمی و معیوب را با احتیاط بردارید. دستگیره ها را آزاد کنید و هر آنچه که به این سیستم متصل است با ابزارها جدا نمایید. اگر لازم است مخزن را کمی تکان بدهید تا راحت تر از قالب های سیلیکونی اطراف خود جدا شود.

 

مرحله ششم: سیستم فلاشینگ یا سیفون جدید را نصب کنید

نصب انواع سیستم فلاشینگ یا سیفون برای سرویس بهداشتی کمی زمان بر و وقت گیر است. ممکن است سیفون های جدید، روش نصب اختصاصی داشته باشند. وقتی این سیستم را می خرید، از فروشنده بپرسید که روش نصب چگونه است؛ در غیر این صورت می توانید از متخصصان و تکنسین‌ها کمک بگیرید. سیفون با استفاده از اتصالات و گیره های فلزی نصب می شود. واشرها و اتصالات را در جای خود قرار دهید و مجدداً آن را ببندید.

 

مرحله هفتم: مخزن را مجدداً در جای خود قرار دهید

در مرحله بعدی تعویض سیفون، مخزن را که در کنار گذاشته اید، در جای خود بگذارید. پیچ و مهره ها را وصل کنید و دکمه فلاشینگ را نیز در محل خود نصب نمایید. در انتها می توانید منبع آب را باز کنید و مطمئن شوید که جریان آب به درستی برقرار است. اگر نشتی در هر کدام از اتصالات مشاهده کردید مجدداً مراحل را چک کنید.

همیشه بهتر است با یک متخصص لوله کشی تماس بگیرید تا به صورت تضمین شده کار شما را انجام دهد.

« قبلی مطالب دیگر بعدی »