کاشی  سرامیک

بهترین روش های آب بندی کاشی و سرامیک در خانه

کاشی سرامیک


آب بندی کاشی و سرامیک یک روش کارآمد و مؤثر است تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که برای کفپوش خانه شما یا سرویس بهداشتی و حمام، هیچ اتفاقی نمی افتد و آب به بیرون نشت پیدا نمی کند.

وجود کفپوش کاشی و سرامیک در آشپزخانه یا حمام خانه، شاید بسیار جذاب به نظر برسد، اما یک مشکل جدی وجود دارد که هنگام نصب کاشی در هر یک از این دو مکان باید با آن مبارزه کنید. در صورتیکه کاشی و سرامیک های کف، آسیب ببینند، کفپوش، خیس خواهد شد؛ شاید حضور کمی آب یا مایع روی سطح زمین، مشکل بزرگی نباشد، اما به یاد داشته باشید که برخی از انواع کاشی ها ممکن است در اثر این اتفاق، آسیب ببینند. خوشبختانه، راه حل این مشکل، ساده است و در یک عبارت، خلاصه می شود؛ " آب بندی کاشی و سرامیک".

 

آیا آب بندی کاشی و سرامیک برای خانه من ضروری است؟

 

اب بندی  کاشی و سرامیک

 

یکی از مهم ترین سوالاتی که اغلب برای همه صاحب خانه ها ایجاد می شود این است که آیا منزل من هم به روش های آب بندی کاشی و سرامیک نیاز دارد یا خیر؟

لازم است بیان کنیم که همه کفپوش‌های کاشی یا سرامیک، به آب‌بندی نیاز ندارند، اما اکثر آنها بهتر است از آب‌بندی اولیه و سپس بازرسی دوره‌ای بهره ببرند. اگرچه می‌توانید از تقویت‌کننده‌های کاشی برای بهبود ظاهر کاشی‌های سرامیکی و یا لعاب‌دار استفاده کنید، اما بدون مهر و موم (آب بندی)، این نوع کاشی‌ها معمولاً آسیب‌های بیشتری می بینند که می تواند ماندگار شود و خسارت هایی را به بار بیاورد.

از سوی دیگر، عدم درزگیری کاشی های بدون لعاب و متخلخل، مانند کاشی های ساخته شده از سفال یا سنگ طبیعی، می تواند منجر به لکه دار شدن دائمی و آسیب جدی، ناشی از نشت آب به کفپوش خانه شما شود. به همین دلیل است که در هر سال، سری به کفپوش سرامیکی یا کاشی های خود بزنید و اگر نیاز دارید، آب بندی کاشی و سرامیک را انجام دهید.

 

 

وسایل و لوازم مورد نیاز برای در آب بندی کاشی و سرامیک خانه

 

اب بندی کاشی سرامیک

 

اگر خودتان بخواهید تکنیک های آب بندی کاشی و سرامیک را اجرا کنید، قطعاً تهیه بسیاری از ابزارهای کاشی و سرامیک که برای یک پروژه به آنها نیاز دارید می تواند چالش بزرگی باشد، اما در این قسمت، ما این کار را برای شما آسان تر ساخته ایم.

در قسمت زیر، فهرستی از ابزار مهم برای آب بندی یا نصب کاشی و سرامیک - از ابزارهای تنظیم کاشی گرفته تا ابزار آب بندی و دوغاب ریزی - آورده شده است. تمام تکنسین ها و متخصصان کاشی و سرامیک، این ابزارها را می شناسند و با آن کار می کنند.

1-ابزارهای تنظیم کاشی و سرامیک روی کف

  • ماله: ماله های مختلف دارای بریدگی هایی با اندازه ها و شکل های مختلف هستند.
  • پُتک لاستیکی: پتک لاستیکی برای ضربه زدن آرام روی کاشی ها به کار می رود و آسیبی به آنها وارد نمی کند.
  •  

2-ابزار برای تزریق دوغاب یا مواد آب بندی به درز کاشی و سرامیک

  • اسپیسر
  • شناور لاستیکی: از این ابزارها برای فشار دادن دوغاب روی سطح کاشی و داخل درزها استفاده می شود.
  • کیسه برای فشار دادن دوغاب روی کاشی و سرامیک ها
  • ابزار مخصوص ضربه زدن در مراحل آب بندی کاشی و سرامیک
  • غلتک لاستیکی: غلتک فوم لاستیکی برای اعمال درزگیر قبل و بعد از تزریق دوغاب مفید است.

 

مراحل اجرای آب بندی کاشی و سرامیک

 

اب بندی کاشی سرامیک

 

آب بندی کاشی و سرامیک، ساده تر از آن چیزی است که تصور می کنید، اما لازم است که از درزگیر صحیح استفاده کنید و تکنیک مناسب را برای مشاهده حداکثر محافظت از کاشی ها، به کار ببرید.

مرحله اول:

مطمئن شوید که نوع کاشی یا سرامیک های خانه شما از چه جنسی است. اگر از جنس کاشی خانه مطمئن نیستید، حتماً از یک کارشناس در این حوزه سوال بپرسید. حداقل باید بدانید که کاشی ها و سرامیک ها متخلخل است یا غیر متخلخل.

مرحله دوم:

درزگیر یا مواد آب بندی مناسب را انتخاب کنید. نوعی از درزگیر را انتخاب کنید که مخصوصاً برای نوع کاشی های شما ساخته شده است. بیشتر کاشی های متخلخل به یک درزگیر نافذ نیاز دارند که به فضاهای کوچکی که بخشی از ساختار طبیعی این کاشی ها هستند، نفوذ کرده و آنها را پر کنند.

مرحله سوم:

تجهیزات مناسب را برای آب بندی کاشی و سرامیک تهیه کنید. تکنیک های مختلفی برای استفاده از درزگیر کاشی وجود دارد، اما یکی از ساده ترین روش ها، استفاده از اسفنج است. اطمینان حاصل کنید که از یک اسفنج تازه بدون پرز، عاری از گرد و غبار یا هر چیز دیگر، استفاده می کنید؛ این ذرات ممکن است در طول فرآیند، بر روی آب بندی درزها و شکاف ها اثر منفی بگذارند. برای کار کردن از دستکش استفاده کنید.

مرحله چهارم:

کاشی ها را برای آب بندی آماده کنید. از یک پاک کننده ملایم و یک اسفنج برای تمیز کردن کاشی هایی که می خواهید آب بندی کنید، استفاده نمایید. قبل از شروع آب بندی کاشی و سرامیک، صبر کنید تا کاملاً خشک شوند. ممکن است 24 ساعت یا بیشتر طول بکشد. مهم است که عجله نکنید؛ زیرا برای عملکرد صحیح، درزگیر باید کاملاً خشک شود.

مرحله پنجم:

مواد آب بندی کاشی و سرامیک را اِعمال کنید. مراقب باشید که توصیه ها و دستورالعمل های ایمنی سازنده را برای تهیه و اعمال سیلر (مواد آب بندی) رعایت نمایید. یک اسفنج را به طور یکنواخت با درزگیر بپوشانید و سپس به مقدار زیاد روی ناحیه کاشی، بمالید. اجازه دهید درزگیر حداقل 20 دقیقه خشک شود و سپس با یک اسفنج تمیز و کمی مرطوب، آن را پخش کنید. این روند را حداقل چهار بار ادامه دهید.

مرحله ششم:

صبر کنید. پس از اعمال آخرین لایه در مراحل آب بندی کاشی و سرامیک، تا زمان خشک شدن پیشنهادی، منتظر بمانید.

 

« قبلی مطالب دیگر بعدی »