دکوراسیون و تزئینات

راهکارهای تمیز کردن کفپوش های خانه

دکوراسیون و تزئینات


6 نکته ضروری برای تمیز کردن کفپوش ها در منزل که همه باید بدانند

تمیز کردن کفپوش های خانه برای داشتن یک مکان تمیز، مرتب و بدون بو ضروری است. به دلیل تردد و رفت و آمدهای مداوم، کفپوش ها، یکی از مناطق خانه هستند که همیشه بیشترین آلودگی را در خود جمع می کنند. انباشتگی کثیفی و آلودگی ها در صورت داشتن حیوانات خانگی یا کودکان، بدتر جلوه می کند، زیرا آنها اوقات بیشتری را در خارج از منزل می گذرانند و وقتی به منزل باز می گردند، کثیفی های بیشتری را به خانه می آورند.

تفاوتی ندارد که سطوح کفپوش خانه شما، سخت باشد و یا از فرش و موکت یا قالیچه استفاده می کنید؛ یک سری نکات ضروری را برای تمیز کردن کفپوش های خانه رعایت کنید. این موارد به شما کمک می کنند تا ظاهر زیباتری در محل زندگیتان داشته باشید و لذت ببرید.

 

 

ترفندها و راهکارهای کاربردی که باید برای تمیز کردن کفپوش های خانه بدانید

 

تمیز کردن کفپوش خانه

 

1- لکه ها و آلودگی ها را از روی سطح کفپوش ها پاک کنید

بهترین راه برای از بین بردن لکه های کثیفی و تمیز کردن کفپوش های خانه، پاک کردن لکه های قدیمی است. وقتی نوبت به انتخاب شوینده یا تمیزکننده مناسب می رسد، کاملاً به نوع کفپوش و سلیقه شخصی بستگی دارد. انواع مختلفی از تمیز کننده ها در بازار وجود دارد که بسته به سخت بودن لکه یا آلودکی، عملکرد بهتری دارند. نوعی از شوینده ها را انتخاب کنید که بلافاصله بتوانند عمل کنند؛ اگرچه لکه ها روی کفپوش، بسیار مقاوم باشند. شاید لازم باشد با ابزارهایی، لکه ها را بسایید.

 

2-از پادری یا قالیچه برای ورودی آپارتمان استفاده کنید

اگر می خواهید زحمت های شما برای تمیز کردن کفپوش های خانه، زیادتر نشود، بهترین راهکار این است که پادری یا قالیچه هایی را در ورودی آپارتمان خود پهن کنید. وقتی بچه های شما از بیرون به داخل منزل می آیند و کفش های خود را از پا در می آورند، آلودگی ها قطعاً روی کفپوش می چسبد؛ پادری یا حصیر جلوی درب ورودی، را قطعاً بهتر تمیز می کنید؛ پس اگر پادری شما کثیف شود، خیلی بهتر از آن است که لکه های سخت روی کفپوش بچسبند و دچار دردسر شوید!

 

3- مرتب، کفپوش ها را جاروبرقی بکشید

جاروبرقی یکی از ضروری ترین ابزارها در تمیز کردن کفپوش های خانه است. جاروبرقی، سریع و موثر، به طور منظم، آلودگی ها، گرد و غبارها، و ... را تمیز می کند. در اکثر خانه‌ها، یک یا دو بار در هفته، استفاده از جاروبرقی کافی است، اما در مکان‌های پرتردد مانند آشپزخانه و اتاق نشیمن، ممکن است به جارو کشیدن بیشتری نیاز داشته باشید. سعی کنید هفته ای یکبار، کل خانه را با جاروبرقی تمیز کنید.

 

تمیز کردن کفپوش خانه

 

4- برای تمیز کردن کفپوش های سنگی، بسیار احتیاط کنید

کف‌پوش های سنگ طبیعی، در معرض تغییر رنگ و آسیب دیدگی با برخی از محصولات تمیزکننده قرار دارند. در حالی که محلول‌های تمیزکننده طبیعی خانگی برای اکثر سطوح، یک انتخاب عالی هستند، اما به یاد داشته باشید که برای تمیز کردن کفپوش های خانه، هرگز از محلول ‌های سرکه استفاده نکنید! حتی اگر محلول شوینده خانگی شما درصد بسیار کمی، اسیدی باشد، می تواند به این سطوح آسیب برساند.

برای جلوگیری از واکنش نامطلوب مواد معدنی موجود در سنگ طبیعی کفپوش با شوینده، از یک تمیز کننده، با PH خنثی استفاده کنید. اگر کفپوش سنگی خانه شما بدون آب بندی هستند، به سادگی می توانید با یک پارچه میکروفیبر و آب داغ، آن ها تمیز کنید.

 

5- تمیز کردن کفپوش های خانه از جنس لمینت

کفپوش های لمینت نیز باید تمیز شوند اما روش تمیز کردن آنها با سایر مواد، تفاوت دارد. هرگز نباید مایع شوینده قوی را روی سطوح لمینت بریزید؛ زیرا رطوبت از زیر تخته ها نفوذ می کند و لمینت را خراب خواهد کرد. درعوض، برای تمیز کردن کفپوش های خانه از جنس لمینت، از جاروبرقی استفاده کنید. برای لکه ها یا کثیفی ها، فقط از یک پارچه مرطوب استفاده کنید و با احتیاط، لکه ها را پاک کنید.

 

تمیز کردن کفپوش خانه

 

6- به طور موثر انواع سطوح کفپوش در خانه را تمیز کنید

بهترین راه برای تمیز کردن کفپوش های خانه، استفاده از پاک کننده طبیعی و متعادل با PH خنثی است تا به مواد کفپوش ها آسیب وارد نکند. بهترین فرمولاسیون برای شوینده های کف، دارای مواد مؤثره هستند و علاوه بر برطرف کردن لکه ها و آلودگی ها، رایحه و بوی خوش در فضای خانه ایجاد می کنند.

جنس کفپوش های خانه شما هر چه باشد، با رعایت نکات و ترفندها می توانید آنها را تمیز کنید. ابزارهای ساده مانند اسفنج ها، سطل آب، پارچه ها، بدون هیچ هزینه اضافه به شما کمک خواهند کرد.

کارشناسان و متخصصان در وبسایت فوری کار، آماده هستند تا خدمات عالی را برای نظافت منزل، تمیز کردن کفپوش های خانه، و رسیدگی به تاسیسات ساختمان و .... به شما ارائه دهند. کافیست به این وبسایت مراجعه کرده و متخصص حرفه ای مورد نظر خود را پیدا کنید.

 

« قبلی مطالب دیگر بعدی »