سیستم های امنیتی ونظارتی

نحوه نصب دوربین مداربسته در واحد اداری

سیستم های امنیتی ونظارتی


نصب دوربین مداربسته در واحدهای بسیار پر اهمیت است . معمولا هدف از نصب سیستم نظارت تصویری در این واحدها نظارت بر کارکنان و حفاظت اطلاعات محرمانه است. هرکدام از این اهداف بسته به نوع اداره و سازمان مربوطه از اهمیت بیشتری نسبت به یکدیگر برخوردار می باشند. از مزایای نصب دوربین مداربسته در واحدهای اداری افزایش راندمان کار و تعهد کارمندان در قبال مراجعه کنندگان و جلوگیری از  بروز بسیاری مشکلات در واحد اداری است همچنین مواقع لزوم می توان برای پیگیری مشکلات احتمالی از طرف بازدیدکنندگان تصاویر آن را بازبینی نمود. علاوه بر آن نظارت بخش حراست بر محیط اداری بیشتر شده  و از ورود افراد غیر مجاز به قسمت های خاص می تواند آگاهی یابد.

 

انتخاب نوع سیستم نظارتی

نوع سیستم نظارتی در واحدهای اداری باید بر اساس نیاز شما و حساسیت واحد اداری انتخاب شود. اگر هدف شما تنها نظارت عمومی بر کارکنان است و در کنار آن کیفیت تصویر نیز برای شما مهم می باشد می توانید از دوربین های مداربسته آنالوگ HD استفاده نمایید ، اما اگر نظارت بر واحد اداری شما از حساسیت بالایی برخوردار باشد بهتر است از سیستم مداربسته تحت شبکه (IP) استفاده نمایید. استفاده از دوربین های AHD با توجه به قیمت مناسب خود که بیشتر نزدیک به دوربین های مداربسته آنالوگ صنعتی است در مقابل کیفیتی که ارائه می دهند به تازگی در بازار رواج پیدا کرده است .

 

انتخاب برند مناسب برای واحدهای اداری

در واحدهای اداری می بایست از برندهای معتبر جهت  دوربین مداربسته انتخاب شود . پیشنهاد می شود برای کاهش هزینه های نگهداری و مشکلات احتمالی از برندهای باکیفیت بازار استفاده نمایید و به هیچ وجه از دوربین های بی نام و نشان و برندهای متفرقه استفاده نکنید.

 

محل های نصب دوربین مداربسته

با توجه به اهداف مختلف واحدها محل نصب دوربین مداربسته متفاوت است. بهتر است که از نظر کارشناس مربوطه برای انتخاب محل نصب مناسب استفاده نمایند اما از جمله مواردی که می توان به آن اشاره کرد  عبارتند از :

اتاق و محل رفت و آمد کارکنان 

 اگر هدف از نصب سیستم نظارت تصویری نظارت بر کارکنان در محل کار باشد باید اتاق ها و سالنهایی که کارکنان در آن مشغول کار می باشند با تعداد کافی دوربین مداربسته پوشش داده شود.

 

راهرو و محل رفت و آمد مراجعه کنندگان

  راهروها و سالن های مجتمع برای نظارت بر رفت و امد مراجعه کنندگان از دیگر محل های نصب در این واحدها می باشند.

 

درب ورودی

برای نظارت بر ورود و خروج کارکنان درب ورودی و سالن اصلی مجتمع می تواند از محل های دیگر نصب دوربینها باشد.

 

پارکینگ و درب ورودی آن

 در صورت وجود محل پارک اختصاصی کارکنان و وسایل نقلیه مربوط به سازمان یا مجتمع اداری ، در صورت نیاز نصب دوربین مداربسته برای پوشش و نظارت بر پارکینگ ها و درب ورودی آن توصیه می شود. علاوه بر آن ورود و خروج در این مکان ها توسط واحد حراست بهتر کنترل می شود.

 

قسمت های ویژه واحد اداری  

از دیگر مکان های دوربین مداربسته در واحدهای اداری می توان به محل نگهداری اسناد و اطلاعات واحد اشاره کرد که این بخش می تواند توسط سیستم نظارتی برای جلوگیری از ورود غیر مجاز و جلوگیری از مشکلات احتمالی پوشش داده شود.

 

توجه داشته باشید که اینها نمونه ای از مکان های  دوربین مدار بسته در این واحدها می باشد و با توجه به هدف های متفاوت واحد می توان بخش هایی را به این لیست اضافه یا از آن کم کرد.

 

برای ثبت سفارش تعمیر و نصب دوربین مدار بسته  از طریق فوری کار اقدام کنید.

« قبلی مطالب دیگر بعدی »