تعمیرات ساختمان

مراحل نوسازی و بازسازی ساختمان

تعمیرات ساختمان


با گذشت عمر ساختمان، نوسازی و بازسازی آن اجتناب ناپذیر می شود. بازسازی ساختمان به دلایل زیر صورت می گیرد:

۱- تعمیرات برای رفع مشکلات اساسی ساختمان

۲- تغییر دکوراسیون و طراحی داخلی برای تنوع بخشی

۳-بهسازی برای مقاوم سازی سازه موجود یا تغییر کاربری

 

مراحل نوسازی و بازسازی ساختمان

 اولین قدم در اجرای نوسازی ساختمان دریافت مشاوره از شرکت های خدمات ساختمانی و بازسازی ساختمان است. این مرحله به تصمیم گیری شما کمک می کند که با چه مقدار هزینه و زمان می توانید منزل خود را بازسازی و نوسازی نمایید. بهتر است پیش از شروع پروژه باسازی بودجه خود را دقیق مشخص کنید. همچنین نیازهای خود را اولویت بندی کنید و  بخش های مختلفی را که مدنظرتان هست جداگانه از شرکت های ساختمانی قیمت بگیرید. پیمانکاران و شرکت های ساختمانی با توجه به تجربه ی فراوانی که دارند مشاوران خوبی در این زمینه هستند. همچنین اکثر شرکت های ساختمانی بازدیدهای رایگان دارند و شما می توانید از این سرویس شرکت های ساختمانی برای ارزیابی قیمت دکوراسیون داخلی و گرفتن ایده در هر بخش برای اجرای پروژه استفاده کنید. برای اینکه از مشاوره ی شرکت های ساختمانی بهره مند شوید توصیه می شود تا آگهی پروژه نوسازی و باسازی ساختمان را در سایت فوری کار کاملا رایگان آگهی کنید تا شرکت های ساختمانی با شما تماس بگیرند.

در ادامه به مراحل مختلف اجرای بازسازی ساختمان اشاره می شود.

 

 مرحله تخریب

دیوارها و قسمت هایی از خانه را که می خواهید برداشته شود، و یا قسمت هایی از ساختمان که نیاز به حذف آن را دارید با مشورت شرکت های ساختمانی و مهندسین ساختمانی، حذف می نمایید. در این مرحله شرکتهای ساختمانی که کار تخریب انجام می دهند بهترین مشاور برای شما هستند. در حذف دیوارها توجه به نوع بنا (فلزی، بتونی و بنایی) و نقش دیوار در تحمل بار ساختمان ضروری است.

 

  مرحله ساخت

این مرحله بیشتر برای تغییر کاربری فضای منزل بکار می رود.  این کار با افزودن دیوار، اتاق، انبار  با دیوار چینی و یا استفاده از دیوار های پیش ساخته صورت میگیرد. با استفاده از دیوارهای پیش ساخته، مرحله ساخت زمانبر نخواهد بود. همچنین امکان پیاده سازی طرح های مختلف وجود دارد.

 

طراحی داخلی

برای تغییر فضای داخلی ساختمان راهکاری مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می شود. بهتر است در این زمینه با طراحان داخلی مشورت کنید.

۱- گچ کاری و سقف کاذب

اگر دیوارها و سقف خانه نیاز به گچ کاری دارد بعد از انجام دو مرحله قبل، می توانید این کار را آغاز نمایید. در بسیاری موارد سقف کاذب با استفاده از کناف یا رابیتس به جذابیت و زیبایی خانه کمک می کند.

 

۲- نورپردازی

با استفاده از نور های مناسب و زاویه های مختلف ، اقدام به نورپردازی برای قسمت های مختلف ساختمان خود بپردازید. استفاده مناسب از نور باعث ایجاد جلوه ای زیبا برای ساختمان در نماهای داخلی و خارجی می شود.

 

۳- کف سازی

استفاده از کف پوش ها همچون سرامیک و سنگ و یا انواع پارکت ها برای کف سازی ساختمان استفاده می شود. طرح کف باید متناسب با طراحی سایر بخش های دیوار و سقف باشد.

 

۴- رنگ دیوار و سقف

مرحله ای که تاثیر زیادی در بخشیدن جلوه ای نو به نمای داخلی ساختمان شامل اتاقها، پذیرایی و راه پله می دهد، مرحله ی رنگ آمیزی دیوار ها و سقف است. همچنین تنوع در رنگها می تواند جلوه ی خاصی به ساختمان دهد.

 

۵- اجرای دیوارپوش یا کاغذ دیواری

سنگ دکوراتیو، شیشه تزیینی، تایل آلومینیومی، پنل و کاغذ دیواری تماما متریالی هستند که برای دکور دیوار به کار میروند. مطابق با سلیقه و طرحی که در نظر گرفته اید می توانید هر یک از این محصولات دکوراسیون را برای دکور دیوارهای خود به کار ببرید و جلوه ای ویژه به نمای داخلی ساختمان خود ببخشید.

 

۶- قرنیز

اجرای قرنیز چوبی یا سنگ در پای دیوارها مخصوصا وقتی در خانه ای کفسازی می شود و یا از کاغذ دیواری استفاده می شود، به دیوار جلوه بهتری میدهد.

 

۷- چیدمان

اگر هنوز هم بودجه بازسازی شما تمام نشده است، بهتر است آن را خرج خرید لوازم و مبلمان جدید و کابینت آشپزخانه کنید و البته برای یک چیدمان جدید حتما با یک شرکت طراحی داخلی مشورت کنید.

 

دسترسی به استادکاران در تمامی مراحل بالا از تخریب تا طراحی و بازسازی ساختمان  از طریق سایت فوری کار قابل انجام است.

« قبلی مطالب دیگر بعدی »