تاسیسات و تعمیرات

در جعبه ابزار خانگی چه چیزهایی را داشته باشیم؟

تاسیسات و تعمیرات


داشتن جعبه ابزار خانگی  یکی از ملزومات اصلی هر خانه است تا در صورت نیاز به یک ابزار خاص سردرگمی پیش نیاید و بتوان سریعا وسیله مورد نیاز را پیدا نمود. یک جعبه ابزار کامل می بایست لوازم زیر را به طور پایه دارا باشد. با داشتن یک جعبه ابزار کامل، استادکار خود باشید.

 

1- دریل شارژی و مته

ابزار اصلی و کلیدی هر جعبه ابزاری دریل شارژی و مته است. یک دریل با وزن مناسب و با قابلیت داشتن چند حالت مختلف سرعت برای کارکرد خود پیدا کنید. دریل کاربردهای مختلفی دارد و شما حتی می توانید از آن به عنوان پیچ گوشتی استفاده نمایید.

 

2- چکش

در هر خانه ای برای مواردی نظیر آویختن عکس به دیوار یا ساخت قفسه داشتن چکش الزامی است. یک چکش که دارای اندازه و وزن مناسب است را جهت تعمیرات خانه انتخاب نمایید.

 

3- متر

حتما برایتان پیش آمده که برای اندازه گیری پنجره، نصب پرده و اندازه گیری اتاق برای موکت نیازمند متر شده باشید. شما می توانید یک متر محکم اندازه گیری ۱۰ متری و یک متر ۳ متری برای کارهای کوچک تر تهیه کنید.

 

 4- تراز

جهت اطمینان از نصب صاف یک جسم یا عکس استفاده از تراز امری ضروری است پس حتما تراز در جعبه ابزار خود داشته باشید. 

 

5- پیچ گوشتی

در هر خانه ای جهت کارهای مختلف پیچ گوشتی به کار خواهد آمد لذا یک ست پیچ گوشتی کامل که همه انواع  را پوشش دهد تهیه نمایید.

 

6- چاقو

چاقو یکی از پر کاربردترین ابزارهای هر خانه ای است چرا که بسیاری از کارهای خانه نیاز به برش دادن و قطعه قطعه کردن دارد. یک چاقو با دسته مستحکم همراه با قابلیت تعویض تیغه در جعبه ابزار خود داشته باشید.

 

7- ست آچار آلن

گاهی اوقات سفت کردن پیچ یک صندلی یا یک میز با پیچ گوشتی معمولی امکان پذیر نیست. در چنین مواقعی داشتن یک ست آچار آلن می تواند کارآمد باشد. یک ست آچار با سایزهای مختلف تهیه کنید که در تمام موارد حتی فضاهای کوچک به کارتان بیاید.

 

8- آچار فرانسه

یک آچار فرانسه چند کاره در بسیاری از کارهای خانه مورد نیاز است.

 

9- آچار سوکت

برای راحتی در باز کردن پیچ و مهره ها یک ست آچار سوکت با کارایی بالا تهیه کنید. آچار سوکت در خیلی از موارد به کمک شما خواهد آمد.

 

10- دم باریک

برای انجام کارهای کوچک برقی این ابزار بسیار کاربردی است. دهانه باریک آن می توان به جاهایی که انگشت نمی تواند برود نفوذ کند.

 

11- موارد متفرقه

موارد زیر را برای اضافه کردن به جعبه ابزار خود در صورت نیاز در نظر بگیرید.

- چراغ قوه

- نوارچسب

- فنر یا سیم لوله پاک کن

- گیره

- میخ، پیچ، بست

- چرخ سمباده

- تفنگ درز بندی

- طناب

- سیم سبک

- چسب و تفنگ آن

- نوار تفلن

- سیم لخت کن

- اره آهن بر

 

منبع : ابزار مات

« قبلی مطالب دیگر بعدی »