تزیینات و دکوراسیون

چگونه پانل دیواری مناسب برای دیوارهای خانه انتخاب کنیم؟

تزیینات و دکوراسیون


پانل دیواری نوع  جدید روکش برای دیوارهای خانه است. پانل به تدریج جایگزین انواع دیگر روکش نظیر کاغذ دیواری و نقاشی خواهد شد. پانل دیواری در مقایسه با کاغذ دیواری مستحکم تر بوده و هزینه اجرایی کمتری دارد. همچنین کیفیت پانل نسبت به رنگ بسیار بیشتر است. یکی از مزیت های پانل دیواری در مقایسه با انواع دیگر این است که پانل می تواند نقص ها و چیزهای اضافی روی دیوار مانند کابل و سیم کشی را بپوشاند. برای اینکه بتوانید پانل دیواری خود را آگاهانه انتخاب نمایید باید با انواع و متریال به کار رفته در پانل دیواری آشنا باشید. برای پی بردن به این نکات با ما همراه باشید.

 

بیشتربخوانید : آشنایی با انواع کناف موجود در بازار

 

پانل دیواری چوب طبیعی

پانل دیواری چوبی دارای ظاهری زیبا بوده و تعمیر و تعویض آنها بسیار آسان است. این نوع پانل می تواند به عنوان عایق حرارتی و صوتی مورد استفاده قرار گیرد. یکی از معایب این نوع پانل این است که ضد آب نبوده و در تماس با آب سریعا پوسیده می شود.   

 

پانل دیواری MDF

پانل دیواری MDF با استفاده از الیاف چوبی کوچکی که توسط حرارت و فشار شدید شکل گرفته اند، ساخته شده است و درمقایسه با چوب ضعیف تر است لذا جهت جلوگیری از ترک خوردن و شکستن آن می بایست در هنگام نصب پانل دیواری  MDF با دقت عمل نمود. مزیت اصلی استفاده از ام دی اف قیمت نسبتا ارزان آن است و اینکه می توان آن را با  رنگ آمیزی به شکل چوب درآورد.

 

پانل دیواری پی وی سی

پانل های پی وی سی فرآیند نصب سریع و آسانی دارند و تعمیر و نگهداری آن ها نیز راحت است. این نوع پانل دیواری به علت مقاومت بالا و ضد آب بودن برای استفاده در حمام، کابین دوش و آشپزخانه بسیار ایده آل هستند. همچنین سطح این پانلها گرد و غبار جذب نمی کند، لذا برای اتاق خواب کودکان یا کسانی که به گرد و غبار حساسیت دارند بسیار مناسب است.

 

پانل دیواری نئوپان

پانل نئوپان از تراشه های چوب ساخته می‌شود. پانل نئوپان داری سه نوع نرمال، متوسط و تراکم بالا است. نوع نرمال آن نازک و شکننده است اما در عوض ارزان است و راحت می توان با آن کار نمود. نئوپان تراکم بالا ضخیم تر و مستحکم تر است. در کل  این نوع پانل ارزان بوده و به راحتی قابل تهیه است.

 

پانل دیواری پارچه ای

اگر به دنبال پانل دیواری با جنس نرم هستید پانل پارچه ای مناسب است و باعث می شود که فضای اتاق گرم و راحت به نظر برسد.

 

پانل دیواری گچی خشک

پانل های گچی تنوع بسیاری دارند و بی نهایت در برابر آتش مقاوم هستند. نصب آنها بسیار آسان است و می توانند به عنوان عایق صدا عمل کنند.

 

برای دسترسی به متخصصین در زمینه کناف میتوانید به راحتی  در فوری کار اقدام به ثبت پروژه نمایید.

« قبلی مطالب دیگر بعدی »