خدمات ساختمان

استفاده از عایق صوتی جهت کاهش آلودگی صوتی ساختمان

خدمات ساختمان


خانه محل آرامش و استراحت همه ماست به واسطه زندگی آپارتمانی و حفظ حریم شخصی ممانعت از بیرون رفتن صدا اهمیت ویژه ای دارد. ممکن است از صدای صحبت دیگران با تلفن در محیط خانه  و یا از صدای همسایه تان آزرده خاطر شده باشید یا اینکه نگران بیرون رفتن صدای خود به خارج از منزل باشید. بهترین روش برای رفع این مشکلات استفاده از عایق صوتی در ساختمان است. در بسیاری از آپارتمان های مدرن و امروزی تمهیداتی جهت جلوگیری از نفوذ صدا در نظر گرفته شده است اما برای آپارتمان های قدیمی می توان از روشهای زیر برای این منظور استفاده کنید.

 

درزگیری در و پنجره

صداهای مزاحم در محیط عموما از مجرای در و پنجره منتقل میشود. با استفاده از درزگیر به عنوان یک فضای واسط میان پنجره و اتاق میتوان تا حد زیادی از ورود اصوات جلوگیری نمود.

 

استفاده از در و پنجره های چند جداره

استفاده از پنجره های دو جداره که همزمان عایق صوتی و حرارتی هستند در ممانعت از ورود صدا بسیار مفید است.

 

استفاده از مواد جذب کننده صوت در سازه

با استفاده از مواد جذب کننده صوت که در قالب پوشش هایی در دیوار، سقف و کف به کار میرود می تواند گاها تا ۸۵ درصد اصوات را کاهش داد از جمله مواد تشکیل دهنده این پوشش ها، پنل های آکوستیک و کفپوش های چوب پنبه ای هستند.

 

استفاده از مواد متحرک (پرده های مخصوص)

یکی دیگر از راهها استفاده از پرده هایی است که نور از آن رد می شود و بسیار سبک است اما جنس آن به نحوی است که جاذب فوق العاده صدا می باشند.

« قبلی مطالب دیگر بعدی »