تاسیسات و تعمیرات

چند نکته برای نگهداری بهتر لوازم خانگی

تاسیسات و تعمیرات


اگر به نگهداری از لوازم خانگی خود اهمیت می دهید کارهای زیر را هر روز جهت نگهداری و جلوگیری از هزینه تعمیرات انجام دهید.

 

ماشین ظرفشویی

داخل ماشین ظرفشویی را  همیشه  تمیز کنید تا هیچ گونه پسمانده غذایی داخل ماشین باقی نماند این کار به حفظ عمر ماشین کمک بسیاری می کند. همچنین برای از بین بردن بوی ماشین یک کاسه سرکه سفید روی طبقه بالا بگذارید و ماشین را روی دور شست و شوی کامل بگذارید.

 

ماشین لباسشویی و خشک کن

جهت کارکرد منظم ماشین لباسشویی مجرای خروجی آن را با جاروبرقی هر سال تمیز کنید. پرزهای پنجره توری دار را با آب گرم و کمی شوینده پاک کنید. مجراهای تامین آب را هر ساله کنترل کنید و هر سه سال یک بار تعویض نمایید تا شلنگ ماشین نشتی نکند.

 

یخچال

همیشه پشت یخچال و سیم کشی های آن تمیز کنید زیرا در صورت کثیفی این سیم پیچ ها نمی توانند وظیفه خود را که آزاد کردن گرمای حاصل از سر شدن فریزر است را بخوبی انجام دهد و ممکن است به موتور دستگاه فشار بیاید.

 

سیستم های آبی

جهت کارکرد طولانی تر و جلوگیری از خرابی، کنتور و شیر فلکه آب و شلنگ های آب را که در  حیاط استفاده می کنید کنترل کنید که یخ نزده باشد. همچنین آب داخل شوفاژ را هر سال تخلیه کنید، تا خراب نشود.

 

سیستم های گرمایشی و سرمایشی

جهت کارکرد صحیح  سیستم های گرمایشی و سرمایشی لازم است تا این وسایل به طور منظم سرویس شوند. فیلتر داخلی کولر را مرتبا تعویض نمایید. کندانسور کولر باید از هر نوع جرم و کثیفی ای پاک بشود. با این کار در مصرف برق هم صرفه جویی می شود.

« قبلی مطالب دیگر بعدی »