خدمات ساختمانی

چگونگی رفع نم و رطوبت ساختمان

خدمات ساختمانی


نم و رطوبت ساختمان یکی از مشکلات رایج در ساختمان ها است و همه به دنبال راهی جهت رفع نم و رطوبت ساختمان هستند. 

برای جلوگیری از به وجود آمدن نم و رطوبت در ساختمان موارد زیر را رعایت کنید.

 

خشک کردن سریع لباسها

اگر لباسها را در داخل ساختمان خشک کنید این کار در طول زمان سبب ایجاد رطوبت در ساختمان می شود همچنین زیاد ماندن لباسهای خیس در خانه باعث نم کشیدن دیوارها می شود برای جلوگیری از این اتفاقات سعی کنید به سرعت لباسها راخشک کنید.

 

 مراقبت در شستشوی دیوارها

شستشوی دیوار  و ریختن آب زیاد بر روی دیوار باعث ایجاد رطوبت در آن می شود. همچنین استفاده از مواد شوینده در دفعات زیاد می‌تواند باعث نم کشیدن دیوار و همچنین از بین رفتن رنگ دیوار شود. لذا از ریختن آب زیاد و استفاده مکرر از مواد شوینده جهت تمیز کردن دیوار خودداری کنید. 

 

کاهش رطوبت اتاق

رطوبت و نم داخلی فضای خانه در دراز مدت باعث ایجاد رطوبت داخلی در ساختمان می شود. برای جلوگیری از این مورد پنجره ها را باز کنید تا رطوبت از داخل ساختمان خارج شود. همچنین حدالامکان از وسایلی که سبب افزایش رطوبت می شود استفاده نکنید.

 

شناسایی نم و رطوبت

اولین مورد جهت جلوگیری و رفع نم ساختمان شناسایی به موقع نم و رطوبت است. وجود لکه و تغییر شکل دیوار حاکی از این است  که در پشت دیوار  نشتی آب یا ترکیدگی لوله رخ داده است. به محض اینکه این لکه‌ها را دیدید سریعا برای حل مشکل و رفع نم اقدام کنید تا خسارت کمتری به ساختمان وارد شود. اگر به موقع متوجه نم و رطوبت نشدید و رطوبت به داخل دیوار منتقل شود می بایست نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید. برای تعمیر و رفع نم دیوار، میبایست ابتدا منشاء این مشکل رطوبتی و نم را پیدا کرد تا از خسارت بیشتر جلوگیری شود. منشا رطوبت می تواند هر یک از موارد زیر باشد.

 

نقص در عایق کاری

ممکن است مشکل رطوبت و نم از عایق کاری باشد. در این موارد احتمال می رود  که ایزوگام و عایق توالت، آشپزخانه، حمام یا سقف ساختمان سوراخ شده و باعث ایجاد رطوبت و نم می‌شود. یا اینکه نقص در قیرگونی، ایزوگام و عایق های رطوبتی ساختمان باعث رطوبت و نم شده است. قبل از هر اقدامی در مورد علت اصلی ایجاد نم و رطوبت مطمئن شوید تا از بروز خسارت اضافی جلوگیری شود.

 

بیشتر بخوانید : چند نکته در مورد نصب ایزوگام و اجرای آن

 

ترکیدگی لوله

ممکن است در قسمتی از ساختمان شما یا ساختمان همسایگان ترکیدگی لوله اتفاق افتاده باشد و آب نشتی باعث ایجاد نم و رطوبت در ساختمان شده باشد. برای اطمینان از عدم نشت آب یا ترکیدگی لوله، ابتدا با استفاده از دستگاه مخصوص نشت یاب از وجود رطوبت و نم مطمئن شوید و بعد از پیدا کردن مشکل اقدام به رفع نم ساختمان نمایید تا خسارات زیاد به ساختمان وارد نشود.

 

آب باران

بعضی مواقع به علت عایقکاری نامناسب و وجود سوراخ در سقف، پس از بارش باران، آب و نم به داخل ساختمان نفوذ می‌کند اگر مشکل از باران است باید به سرعت آن را رفع نمود.

 

نقص در سیستم تاسیسات

در بسیاری موارد وجود نقص در تاسیسات لوله کشی ساختمان باعث به وجود آمدن رطوبت و نم بوده است. اگر مشکل این باشد باید آن را حل کرد.

 

برای سفارش پروژه های عایق کاری و ایزوگام  منزل یا ساختمان خود از طریق فوری کار اقدام کنید.
 

« قبلی مطالب دیگر بعدی »