فوری کار

آشنایی با فوری کار اولین سایت کاریابی ساختمانی

فوری کار


فوری کار و کاریابی های سنتی

جستجو و دستیابی به استادکاران ماهر و آموزش دیده ساختمانی یکی از دغدغه های همیشگی کارفرمایان و مهندسان عمرانی و ساختمانی بوده است و از سوی دیگر استادکاران و کارگران ساختمانی همیشه از عدم تناسب در آمد اکتسابی شان با میزان تلاش و مهارتی که دارند؛ گلایه داشته اند.
یکی از روشهای سنتی که دو قشر کارفرما و استادکار را با هم آشنا می کند رجوع به موسسات کاریابی ساختمانی است. در موسسات کاریابی متخصصان با پرداخت هزینه ای خود را به عنوان کارجو به این موسسات معرفی می کنند و کارفرمایان هم با پرداخت هزینه ای به این کارجویان دسترسی پیدا می کنند.
اگرچه نمی توان از مزایایی این کاریابی های سنتی چشم پوشی کرد و تداوم کار این موسسات در حال حاضر هم همچنان احساس می شود. اما با پیدایش اینترنت و شکل گیری روش های نوین ارتباطی این نحوه کاریابی سنتی هم دستخوش تحولات اساسی شده است و پاسخگوی نیازهای جدید و سریع کارفرمایان و سازندگان و استادکاران ساختمانی نمی باشد.

ظهور استارت آپ های ساختمانی
با ظهور و پیدایش سایت ها و استارت آپ های ساختمانی، موسسات و شرکت های کاریابی ساختمانی کم کم جای خود را به این استارت آپ ها  می دهند چون با توجه به تغییراتی که در ماهیت کار بوجود آمده است کارها روز به روز خردتر می شوند و به پروژه های کوچکی تبدیل می شوند که برای انجام همه این پروژه های کوچک  نمی توان فقط از یک تیم کارفرما و استادکار با مهارت های محدود استفاده کرد و انجام هر پروژه ای نیازمند تیم متخصص مرتبط با آن پروژه است. این تنوع و انعطاف پذیری تیم های پروژه ها نیاز به بستر ارتباطی سریع دارد که موسسات کاریابی سنتی قادر به پاسخگویی به این حجم از تغییر پذیری با سرعت بالا نمی باشند.

چرا فوری کار؟

بسیاری از استادکاران ساختمانی برای پیدا کردن پروژه های متناسب با مهارت و تخصص خود همیشه با مشکلات فراوانی رو به رو بوده اند و تا به امروز سایت و یا استارت آپی به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت نمی کرد. برای پاسخگویی به نیازهای استادکاران، پیمانکاران، سازندگان، مهندسان عمران و... تیمی متشکل از دانش آموختگان رشته های مهندسی و مرتبط با ساختمان، سایت فوری کار با آدرس www.forikar.com   را  به عنوان اولین سایت اینترنتی کاریابی ساختمانی در سال 96 راه اندازی کردند و تا الان در حدود 12000 نفر از فعالین ساختمانی به عضویت سایت فوری کار در آمده و بیش از 3000 نفر از استادکاران و پیمانکاران ساختمانی آماده اجرای پروژه هایی هستند که به صورت روزانه در سایت فوری کار ثبت می شوند.

 

نحوه ی انجام پروژه های ساختمانی در فوری کار

نحوه فعالیت سایت فوری کار به این شکل است که کارفرمایان ساختمانی برای یافتن نیروی ماهر و نیمه ماهر خود صرفا به ثبت آگهی استخدامی اکتفا نمی کنند و به پیشنهاد فوری کار سعی می کنند اطلاعات پروژه ای را که استادکار یا پیمانکار ساختمانی قصد فعالیت در آن را دارد را نیز به آگهی استخدامی اضافه کنند(ثبت پروژه در سایت فوری کار رایگان است) به طور مثال اگر کارفرمایی برای پروژه کاشی کاری خود نیاز به نیروی ماهر و نیمه ماهر کاشی کار داشته باشد سعی می کند به جای ثبت آگهی استخدام کاشی کار، پروژه کاشی کاری خود را با جزئیات پروژه از قبیل متراژ پروژه، دستمزد استادکار، نحوه تسویه، عکس های پروژه، شرایط اسکان و... در سایت ثبت کند تا استادکاران و متخصصان کاشی کار با بررسی ابعاد، قیمت، شهر، محل و بازه زمانی انجام پروژه آمادگی خود را برای اجرای پروژه اعلام کنند. مزیت این روش نسبت به موسسات کاریابی ساختمانی این است که استادکار ساختمانی قبل از استخدام بدون هیچ واسطه ای با کارفرما ارتباط برقرار کرده(در سایت فوری کار امکان تماس تلفنی مستقیم استادکاران با کارفرمایان فراهم است) و از شرایط پروژه آگاهی می یابد و با این روش ضریب ماندگاری استادکار جذب شده در پروژه افزایش می یابد.


ثبت نام استادکاران ساختمانی

برخلاف موسسات کاریابی ساختمانی که برای ثبت نام در آن ها استادکاران باید هزینه ای پرداخت کنند ثبت نام استادکاران در سایت فوری کار کاملا رایگان می باشد. در سایت فوری کار به هر استادکاری یک صفحه شخصی داده می شود که در آن صفحه می‌تواند مشخصات شخصی، مهارت‌ها، تأییدیه‌ها، مدارک آموزشی و نمونه کارهای خود را ثبت کند.

امتیازدهی به استادکاران ساختمانی

از مزایای دیگر سایت فوری کار نسبت به موسسات کاریابی ساختمانی این است که پس از انجام پروژه توسط استادکار، کارفرما قادر است به استادکار امتیاز دهد و از این طریق رضایت یا عدم رضایت خود از کیفیت کار استادکاران را اعلام کند امتیاز کسب شده توسط استادکار تاثیر بسزایی در انتخاب او برای پروژه های بعدی دارد.
 در حقیقت در فوری کار فرایند تخصصی مصاحبه و رتبه بندی استادکاران توسط خود کارفرمایان انجام می شود در حالی که موسسات کاریابی توانایی انجام ارزیابی تخصصی استادکاران را ندارند و به یک مصاحبه شغلی ابتدایی اکتفا می کنند.

در حال حاضر روزانه ده ها پروژه بنایی، گچکاری، برقکاری، لوله کشی، نقاشی، سنگ کاری، کاشی کاری، کناف کاری، آرماتور بندی، جوشکاری، آگهی مناقصه، مشارکت و تهاتر در سایت فوری کار ثبت و توسط استادکاران فوری کار به انجام می رسد. برای ثبت رایگان پروژه ساختمانی خود از اینجا اقدام کنید.

« قبلی مطالب دیگر بعدی »