گچکاری

علت زردی گچ دیوار و راه های برطرف کردن آن

گچکاری


عوامل زیادی می توانند در زردی گچ دیوار و سقف ساختمان نقش داشته باشند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:


خشک نشدن گچ دیوار

ممکن است گچ دیوار هنوز به طور کامل خشک نشده باشد. و شما با گذاشتن یک وسیله گرم کننده در کنار دیوار یا باز کردن در و پنجره می توانید باعث خشک شدن آن بخش از دیوار شوید.
 

کیفیت نامناسب گچ مصرفی

یکی دیگر از عوامل زرد شدن گچ سفید کاری، وجود مقادیر بالای ترکیب شیمیایی  انیدرید است. انیدرید موجود در گچ هر چه بیشتر باشد احتمال زری گچ بیشتر است. در این موارد بهتر است از این مدل گچ برای زیرکاری عملیات گچ کاری استفاده شود تا زردی گچ به رویه کار سرایت نکند.
 

نشت رطوبت به گچ

ترکیدن لوله آب، سوراخ بودن ایزوگام یا عایق کف و سقف و...  از عوامل اصلی نشت رطوبت به گچ و ایجاد زردی گچ یا شوره گچ می باشد برای برطرف کردن این مشکل ابتدا باید عامل نشت رطوبت را تشخیص داد و آن را برطرف کرد سپس از راه های زیر برای از بین بردن زردی گچ دیوار استفاده کرد.

 

نحوه از بین بردن زردی گچ دیوار


اگر زردی گچ به مقدار زیادی نباشد کافی است مقداری وایتکس یا سفید کننده دیگری را با آب مخلوط کرده و با قلم بکشید تا رنگ این قسمت از دیوار سفید و شبیه بقیه قسمت های دیوار یا سقف شود.

اگر  زردی گچ دیوار زیاد بود و با روش اول برطرف نشد مقداری رنگ روغنی سفید مات تهیه کرده و به طور کامل بر روی قسمتهایی از سقف یا دیوار که دچار زرداب شده اند اجرا کنید و بعد از خشک شدن کامل رنگ روغنی مجددا با رنگ پلاستیک سفید محل آسیب دیده را رنگ کنید.

در صورتی که هیچکدام از این راه ها جواب نداد پس از تشخیص علت اصلی زردی گچ، باید از قسمت زرداب شده لایه برداری و از نو گچ کاری کرد.

 

پیشنهاد فوری کار به شما

فوری کار یک شبکه بهم پیوسته از استادکاران، پیمانکاران و کارفرمایان ساختمانی می باشد که در هر مرحله ای از عملیات ساختمانی از جمله ساخت و ساز ، نوسازی ، بازسازی و خرده کاری و تعمیرات منازل می تواند مشاور و مجری کارهای ساختمانی شما باشد. شما به دو طریق می توانید از فوری کار استفاده کنید:

روش اول : با شماره های پشتیبانی سایت فوری کار تماس گرفته و از استادکارهای توصیه شده فوری کار  استفاده کنید تا از پروژه شما بازدید نموده و شما را در انجام پروژه راهنمایی نمایند.

 روش دوم: پروژه ساختمانی خود از قبیل: گچ کاری، لوله کشی، کاشی کاری، برقکاری و... را در قالب آگهی در سایت فوری کار ثبت کنید (از اینجا ثبت کنید) تا استادکاران مختلف فوری کار با شما تماس گرفته و از بین پیشنهاد های مختلف قیمتی و زمانی آنها، مناسب ترین پیشنهاد را با توجه به شرایط پروژه خود انتخاب کنید.

« قبلی مطالب دیگر بعدی »