نقاشی-نظافت

نحوه ی استفاده از رنگ روغنی در نقاشی ساختمان و کاربردهای آن

نقاشی-نظافت


ساختمان ها محلی برای زندگی و کسب و کار ما هستند. از آنجا که زمان زیادی از وقت ما در این فضاهای بسته سپری می شود، رنگ ها در داخل و نمای ساختمان تاثیر شگرفی در سطح بهره وری و روحیه ی ما دارد. علاوه بر این ممکن است رنگ ساختمان به دلایل مختلف پوسته شود یا شما دنبال اجرای ایده های جدید و خاص همچون رنگ آمیزی با اکلیل برای پیاده سازی در منزلتان باشید. بنابراین نیاز است تا آشنایی کلی با مراحل نقاشی دیوار داشته باشید.

 

نحوه ی استفاده از رنگ روغن در نقاشی ساختمان

 

۱- زیرسازی و بتونه کاری

 

در آموزش نقاشی اولین گام آماده سازی زیر کار می باشد. این کار با زدن بتونه یا ماستیک انجام می شود. ماستیک برای صافی و یکنواختی دیوار است.

 

۲- استفاده از روغن الف برای زیر کار استفاده می شود.

 

بکارگیری روغن الف دارای مزایای زیر است

- روانتر کردن حرکت قلم

- کاهش مصرف رنگ

- تشخیص راحتر پستی و بلندی سطح دیوار

 

۳- سنباده کشی

 

با سنباده های نرم، دیوار را می سابیم تا کاملاً صاف و لیز شود. به گونه ای که با کشیدن دست روی کار، هیچ برجستگی یا فرورفتگی احساس نشود.
 

۴-رنگ کاری

 

در مرحله ی آخر دیوار را با رنگ روغنی پوشش دهید.


 

کجاها از رنگ روغن استفاده می شود؟

۱- تمامی آشپزخانه شامل سقف و دیوار رنگ روغنی می شود، تا قابل شستشو شود.

۲- درب و پنجره های آهنی یا چوبی رنگ روغنی زده می شود تا از پوسیدگی و خرابی آن در مقابل آب و هوا کاسته شود.

۳- در اتاق خوابها، معمولاً فقط دیوارها رنگ روغنی زده می شود تا در صورت کثیف شدن قابل شستشو باشد ولی سقف ها به خاطر زیبایی بیشتر از رنگ پلاستیک استفاده می شود. استفاده از رنگ روغنی برای سقف، سبب می‌شود تا نور چراغ به شکل آزار‌دهنده ای منعکس شود.


 

برای شست و شوی دیوار رنگ روغنی از چه محلولی استفاده شود؟

برای تمیز کردن دیوارهایی که رنگ روغنی دارند، از این محلول یک سطل آب گرم، یک دوم پیمانه بوراکس (Borax)، یک دوم قاشق مرباخوری مایع ظرفشویی و یک قاشق غذاخوری آمونیاک استفاده کنید. حین استفاده از محلول حتماً دستکش بپوشید.

« قبلی مطالب دیگر بعدی »