نقاشی ساختمان

۵ نکته در مورد رنگ کردن سقف

نقاشی ساختمان


۱- استفاده از غلتک

استفاده از اسپری رنگ و قلم موی نقاشی را فراموش کرده و در عوض  غلتک مخصوص نقاشی را بکار گیرید. یکی از مهم‌ترین نکات در آموزش نقاشی هنگام  رنگ کردن سقف، پوشاندن مناسب وسایل و یا قسمت‌هایی از سقف و یا دیوارها که قبلا رنگ شده‌اند به وسیله کاوری است که امکان پاشش رنگ را به حداقل ممکن برساند. توجه کنید که غلتک‌های رنگی در مقایسه با اسپری‌های رنگ‌آمیزی سطح بیشتری را پوشش داده و راندمان کاری شما را افزایش می‌دهند. از غلتکی با کمترین وزن ممکن استفاده کنید تا خستگی استفاده از آن به حداقل ممکن برسد. چون که در هر صورت جهت رنگ آمیزی سقف نیاز به بلند کردن دستتان دارید و وزن دست شما و غلتک فشار مضاعفی بر روی شانه‌ها و بازوی شما وارد خواهد کرد.

 

۲- استفاده از چهارپایه

به فکر نصب داربست نباشید؛ چرا که نردبان و چهارپایه سرعت عمل بالاتری به شما خواهند داد. البته در صورتی که مساحت خانه شما زیاد بوده و علاوه بر رنگ امیزی سقف ، دیوارها هم نیاز به کار داشته باشند، داربستی ایمن که در آن از وسایل ضایعاتی استفاده نشده باشد، مناسب است.

 

۳- رنگ کردن سقف اتاق یک پروژه کامل است

این نکته یکی از مهم‌ترین نکات رنگ کردن سقف خانه بوده و بدین جهت حائز اهمیت است که برخی افراد پس از اتمام رنگ‌آمیزی دیوارهای منزل خود ناگهان به یاد سقف اتاق می‌افتند. در صورتی که

رنگ‌ آمیزی سقف اتاق پروژه‌ای زمان‌بر و خسته‌کننده بوده و ممکن است موجب پاشش رنگ بر روی دیوارهای تازه رنگ شده هم بشود. پس در کل بهتر است که رنگ کردن خانه را یک بار انجام دهید و رنگ آمیزی  سقف را به زمان دیگری موکول نکنید که بعدا با مشکلات آن روبرو شوید. بین بعضی از مردم به اشتباه سقف به‌ عنوان دیوار پنجم نامیده می‌شود. شاید چنین جمله‌ای بر جنبه‌های معماری فراموش شده سقف تأکید می‌کند، اما رنگ آمیزی سقف همان‌طور که ذکر شد، پروژه‌ای بزرگ و زمان‌بر است. به طوری که شاید تمام تعطیلات مثلا یک هفته‌ای خود را به آن اختصاص دهید، اما مطمئنا در نهایت نتیجه رضایت‌بخش خواهد بود.

 

۴- سقف را  تقسیم‌بندی کرده و طبق آن شروع به رنگ‌آمیزی کنید.

شما می‌توانید به طور خیالی بخش‌های یک مترمربعی در سقف ایجاد کرده و به ترتیب هر قسمت را رنگ‌آمیزی کنید. اما اگر مساحت سقف زیاد باشد، معمولاً مسیر حرکت نقاشی را از دست می‌دهید. به خصوص وقتی زمینه سقف هم گچ سفید باشد. یک ترفند این است که نور لیزر را روی سقف قرار دهید. خط شما را در مسیر نگه می‌دارد و شما می‌توانید آن را همان طور که حرکت می‌کنید حرکت دهید.

 

مطالب مشابه: بهترین رنگها برای اتاق خواب

 

۵- انتخاب رنگ سقف

 

رنگ سفید

بحثی که همواره در این مورد وجود دارد این است که چرا کسی از رنگ‌های متنوع برای آن استفاده نمی‌کند؟ اما در جواب این سؤال باید گفت دیوار شاخص به همین منظور ساخته شده است تا شما رنگ‌های مختلف را روی آن امتحان کنید؛ اما بر روی سقف این تنوع رنگ چندان به چشم نمی‌آید و حتی شاید زیاد جالب نباشد. پیشنهاد می‌کنیم تصاویر انواع مدل‌های دیوار شاخص را نیز مشاهده کرده و با این نوع دیوار، که ممکن است در بسیاری از سبک‌های دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار گیرد، بیشتر آشنا شوید. بنابراین شاید به طور تصادفی نباشد که همچنان رنگ سفید به‌عنوان رنگ ۹۹ درصد سقف‌های منزل به کار می‌رود. چرا که این رنگ در بسیاری از خانه‌ها به عنوان رنگ اصلی در اتاق نشیمن مورد استفاده قرار گرفته و به دنبال سایر اتاق‌ها و سقف خانه نیز با همین رنگ نقاشی می‌شوند.

انتخاب رنگ سفید جهت سقف دارای مزایایی است که عبارتند از:

۱- نور بیشتری را از خود منعکس کرده و لذا روشنایی بیشتری برای اتاق فراهم می‌کند.

۲- نمایشی بی‌نهایت:

رنگ سفید سقف چشم‌اندازی بی‌حد و حصر را ایجاد می‌کند که چشمان شما می‌تواند برای تمرکز روی آن خیره شود. به عبارت دیگر زمانی که شما به دیواری با رنگ آبی نگاه  می‌کنید به نظر می‌رسد که چشمانتان در نقطه متوقف می‌شود، اما سطح سفید این گونه نیست و چشم بر روی آن متوقف نشده و انگار به بی‌نهایت می‌توان نگاه کرد. این امر موجب می‌شود احساس فضای بیشتری در اتاق احساس شود و به نوعی اتاق کوچک بزرگتر نشان داده شود.

۳- رنگ سفید ساده بهترین انتخاب:

اگر بین رنگ سفید مات، ساده یا براق شک دارید، بهتر است بدانید که رنگ مات نور وسعت بی‌حدوحصر رنگ ساده را نداشته و رنگ براق هم بازتاب نوری بیش‌ازحد دارد که موجب می‌شود چشم اذیت شود.

 

رنگهای تیره

انتخاب رنگ های تیره برای سقف شاید به نظر ترسناکنقباشد اما برعکس گاهی باعث لوکس تر شدن منزل میشود، مثلا اگر برای سقف رنگ قهوه ای تیره انتخاب کنید و برای دیوار ها کاغذ دیواری کرم قهوه ای در نهایت خانه ای گرم و شیک خواهید داشت. حواس تان باشد سقفی که رنگ تیره دارد باید با وسایلی که رنگ روشن دارند ست و هماهنگ شود. اگر سقف پذیرایی منزل طرح چوبی داشته باشد خانه ای مجلل و باکلاس خواهید داشت به شرطی که وسایل منزل تان نیز طرح چوبی داشته باشند، در چنین خانه هایی نورپردازی اهمیت ویژه تری پیدا میکند. هرگز از انتخاب رنگ سیاه برای سقف منزل نترسید، وقتی رنگ سیاه را برای رنگ کردن سقف انتخاب میکنید در واقع سیاهی سقف محو میشود تمام توجه ها به دیوارهای روشن جلب میشود. خانه ای با سقف سیاه کاملا خاص و امروزی است.

 پروژه نقاشی خود را در قالب آگهی در سایت فوری کار ثبت کنید تا استادکاران مختلف با شما تماس گرفته و از بین پیشنهاد های مختلف قیمتی و زمانی آنها، مناسب ترین پیشنهاد را با توجه به پروژه خود انتخاب کنید.


منبع:tookamart, namnak

 

مطالب مشابه: چند ایده رنگ آمیزی برای راه پله داخل ساختمان

 

« قبلی مطالب دیگر بعدی »