تزئینات داخلی

رایج ترین انواع دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل کدامند؟

تزئینات داخلی


 

دکوراسیون داخلی به هنر و دانش تزئینات داخلی اشاره می‌کند. نمای داخلی یک ساختمان بیانگر طراحی دکوراسیون یا طراحی داخلی آن است که توسط طراح داخلی ساخته می‌شود. هرکسی که تابه‌حال خانه اش را تزئین کرده، در طراحی دکوراسیون منزل خود شرکت کرده است.

همانطور که می دانید دکوراسیون داخلی با مفهوم زیبایی رابطه ی مستقیم دارد و طراحان از اصول و قواعدی مثل رنگ شناسی استفاده می کنند تا بتوانند، این رابطه را عمیق تر کنند. گرچه مفهوم زیبایی نسبت به جغرافیای زمانی و مکانی، تغییر می کند و همین امر باعث به وجود آمدن انواع دکوراسیون داخلی با ویژگی های منحصر به فرد می شود که به عنوان سبک معماری از آن نام می بریم. 

 

طراح دکوراسیون کیست؟

 

امروزه گروهی از افراد در جامعه وجود دارند که وظیفه این چیدمان را برعهده دارند که به آن ها دکوراتور یا طراح دکوراسیون داخلی می گویند. اصولا دکوراتور ها دارای ذهنی سرشاژ از خلاقیت و ایده می باشند که می توانند طبق سلیقه افراد و علاقه مندی آن ها یک دکوراسیون داخلی منزل متفاوت برای آن ها خلق کنند که با ورود به خانه سرشار از آرامش و جذابیت برای افراد باشد.

 

چگونه با کمترین هزینه دکوراسیون منزل خود را ایده آل کنیم؟

 

در بازسازی یا تغییر معماری داخلی، دکوراسیون منزل یا محل کار و… جهت بدست آوردن بهترین نتیجه، لزوماً نباید از عناصر و متریال‌های گران‌قیمت استفاده کرد. گاهی با ایجاد یک هارمونی دقیق و هماهنگ بین مبلمان، رنگ‌آمیزی فضا، کف‌پوش و سایر عناصر تزئینی میتوان با هزينه كم باعث ایجاد تنوع در خانه شد. مواردی همچون مساحت پروژه و طراحی آن نقش بسزایی در تعیین محاسبه  قیمت دکوراسیون داخلی دارند.

 

اما رایج ترین انواع دکوراسیون داخلی کدامند؟



*سبک دکوراسیون ایرانی
 

همانطور که بهتر از تمام مردم دنیا می دانید دکوراسیون داخلی سبک ایران دارای ویژگی هایی است که از ارزشی خاص و فوق العاده برخوردار است. مشخصات و ویژگی هایی مثل طراحی مناسب، محاسبات دقیق، فرم درست پوشش، رعایت مسائل فنی و علمی در ساختمان، ایوان های رفیع، ستون های بلند و بالاخره تزئینات گوناگون که هریک در کمال سادگی جلوه گر شکوه سبک ایرانی است.
 

سبک دکوراسیون داخلی ایرانی


*سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک
 

این سبک دکوراسیون داخلی یک سبک پالوده، توسعه یافته، با جزئیات و ریزه کاری های فراوان که در ساختار مبلمان و وسایل روشنایی و غیره یافت می شود. مبلمان و لوازم دیگر حکاکی شده و منبت کاری شده هستند. یک منزل با طراحی دخلی کلاسیک با چیزهای گلدار، و باگل و گیاه و اشکال افسانه ای مزین شده است.

 

سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک


*سبک دکوراسیون مینیمالیسم
 

طراحی داخلی به سبک مینیمالیسم ، تحت تاثیر جنبش های هنری مینیمالیسمی دهه های ۱۹۶۰، ۱۹۷۰ و با الهام از طراحی سنتی ژاپنی و فلسفه Zen، ، مفاهیم قوی مدرنیسم را درقالب تقریبا سختگیرانه ارائه می دهد. مینیمالیسم با هدایت المان ها به سمت اصول اولیه خود، بر روی کارایی طراحی تکیه دارد. در سبک مینیمالیسم از آشفتگی و یا شلوغ کاری خودداری می شود. هدف از این کار به حداکثر رساندن تاثیرات بصری و استفاده اساسی از فضا است. در این سبک عناصر و نقش و نگارها به حداقل می رسند و به طور واضح به کار گرفته نشده و رنگ ها در توناژ ملایم با یک یا دو طیف در مرکز طرح به کار میروند.

 

مینیمالیسم


*سبک طراحی داخلی صنعتی


سبک طراحی داخلی صنعتی، همانطور که از نامش بر می آید، از دوره انقلاب صنعتی الهام گرفته است. در این سبک برخلاف انواع دکوراسیون داخلی ؛ هیچ تلاشی بری پوشش و مخفی کردن متریال های ساختمانی صورت نمی گیرد و برعکس کاملا در معرض دید هستند. اکسسوری های طراحی و وسایل دکوری دارای زوایه های مشخص هستند. مشخصه سبک صنعتی دیوارهای آجری اکسپوز هستند، از لوله های فولادی و یا مسی نیز استفاده می شود و سیم کشی ها بر روی کار قابل مشاهده هستند

 

دکوراسیون سبک صنعتی


*طراحی سبک دکوراسیون داخلی مدرن

 

در سبک دکوراسیون مدرن تأکید بر روی سادگی می‌باشد، هر چه مبلمان و جزئیات کمتر باشد بهتر است. این‌یکی از ارکان اصلی طراحی دکوراسیون مدرن است. عناصر تزیینی در سبک مدرن به‌صورت نوین تعریف می‌شود و شمایل دکوراسیون داخلی فقط در فرم‌های موردنیاز شکل می‌گیرند. رنگ‌های گرم که بیشتر از چوب‌های طبیعی برمی‌خیزند و رنگ سفید که غالب فضا را در برمی‌گیرد، در سبک مدرن بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

طراحی سبک دکوراسیون داخلی مدرن

 

بیشتر بخوانید: چگونه رنگ کابینت را در دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کنیم؟

 

* سبک اسکاندیناوی Scandinavian style

 

از سبک های دکوراسیون و طراحی داخلی، طراحی اسکاندیناوی مواردی چون آرامش، خلوص، سادگی در طراحی داخلی استفاده می‌گردد. یکی از مشخصه‌های اصلی سبک اسکاندیناوی رنگ سفید است که به‌مانند برف و یخ در شمال اروپا می‌باشد. وسایلی از چوب طبیعی درختانی همچون ساج، کاج و چنار در این نوع طراحی جای دارند.

 

سبک اسکاندیناوی Scandinavian style

 

*سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه

 

در میان انواع دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون سنتی خاورمیانه یکی از منحصر به فردترین دکوراسیون‌ها است و فرش و گلیم ایرانی در آن حرف اول را می‌زند. هیچ دکوراسیون سنتی از خاورمیانه بودن این عناصر کامل نیست. پالت رنگ‌های گرم و تند، همراه با نقش‌های سنتی و اسلامی، اجزای مهم این سبک دکوراسیون هستند پشتی یا تخت با بالشتک‌های طرح سنتی نیز در این دکوراسیون مهم هستند. در دکوراسیون‌های سنتی امروزی از مبلمانی استفاده می‌شود که نقش سنتی لنگ یا گلیم بر روی آن‌ها باشد.

 

سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه

 

*سبک دکوراسیون انتقالی

 

طراحی انتقالی یک سبک بسیار محبوب است، زیرا از طراحی سنتی و مدرن برای تسهیل بخشیدن به فضایی استفاده می کند که "بیش از حد" از یک سبک استفاده نمی کند. یک حس تعادل وجود دارد که جذاب و غیرمنتظره است.

یک طراحی انتقالی می تواند مواد سبک مدرن مانند فولاد و شیشه را در بر داشته باشد و سپس آن ها را با اثاثیه لوکس جمع کند.طراحی انتقالی همچنین شامل پالتی از رنگ های نسبتا خنثی، ایجاد یک فضای آرام و آرامش بخش است که با مدیریت، هم حس شیکی و هم گرما و هم دعوت را مدیریت می کند.

 

سبک دکوراسیون انتقالی

 

*سبک فرانسوی French style

 

سبک دکوراسیون فرانسوی، سبکی است که تجملات به شکل بسیار زیادی خودنمایی می‌کند. استفاده از طیف رنگ‌های مات و یا نیمه مات، پتینه و قاب‌های طلایی، از دکورهای زیبای فرانسوی می‌باشد. به‌طور عمده ، گرانیت سرامیکی براق و یا سنگ طبیعی، پارکت به رنگ روشن و یا بافت‌های چوبی، در سبک فرانسوی به کار می‌روند.

 

سبک فرانسوی French style

 

*سبک بوهمی


بوهمی، یک سبک محبوب برای طراحی خانگی و مد است. این نشان دهنده سبک زندگی بی خیال با قوانین کوچک است، به جز پیروی از میل قلبی خودتان.خانه های بوهمی ممکن است شامل اثاثیه و وسایل سبک، که در سطح جهانی الهام بخش منسوجات و فرش، نمایش مجموعه ها، و اقلام یافت شده در منابع بسیار متنوع است، از جمله بازارهای کهنه فروشان
 

سبک بوهمی

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با نکات مهم در نورپردازی ساختمان

 

*سبک روستای یا روستیک Rustic style


سبک روستایی در مورد ترکیب پارچه‌های طبیعی مانند پشم، کتان، نخ، پنبه، آجر یا چوب‌های طبیعی و توپر رنگ‌های گرم است. طبیعت به‌عنوان الگوی اصلی در سبک روستای یا روستیک موردنظر است. رنگ‌ها عموماً آرام‌اند و از طبیعت الهام می‌گیرند. ترکیب سایه‌های قهوه‌ای، سبز، کرم و طیف‌های روشن، رنگ‌های سیاه‌وسفید خنثی فضایی منحصربه‌فرد و گرم و صمیمی به وجود می‌آورد.

 

سبک روستای یا روستیک Rustic style

 

* سبک دکوراسیون ساحلی

 

این سبک که با نام سبک همپتون (Hamptons) نیز شناخته می‌شود، از مناطق ساحلی آمریکا برگرفته شده است. از ویژگی‌هایی که در سبک دکوراسیون ساحلی دیده می‌شوند، می‌توان به استفاده از پالت‌های رنگی خنثی ترکیب شده با آبی و سبز، مبلمان بژ و یا سفید، اتاق‌هایی پر از وسایل چوبی و یا الهام گرفته از دریا، الگوهای آبی و سفید برای بالش‌ها و پنجره‌های بزرگ اشاره کرد. مقصود اصلی این نوع طراحی ایجاد حس آرامش برای افراد بوده و معمولا نیز در طراحی خانه‌های ساحلی استفاده می‌شود.

 

سبک دکوراسیون ساحلی

 

 

*سبک ایتالیایی Italian style

 

خانه‌های سبک ایتالیایی نه‌تنها لوکس هستند، بلکه به معنای واقعی کلمه از کف تا سقف لوکس می‌باشند. هر جزئیاتی کیفیت بالا دارد و ساخت‌وساز خوب انجام می‌شود. دیوارهای آن‌ها دارای نقاشی‌های تزئینی و نقاشی‌های یکرنگی هستند. کف‌ها با چوب‌های براق یا سنگ مرمر پوشیده شده‌اند که دارای راحتی بیشتری هستند. در کنار این‌ها ظرافت فوق‌العاده طراحی دکوراسیون داخلی ایتالیایی را هم نمی‌توان نادیده گرفت.

 

سبک ایتالیایی Italian style

 

 

*سبک اسپانیایی Spanish style

 

این سبک دارای نوعی تضاد و تناقص است. در این سبک، تجمل‌گرایی و ساده‌گرایی با یکدیگر در رقابت و دوستی‌اند و در کنار یکدیگر، جلوه‌ای متفاوت، جذاب و منحصر خلق می‌کنند. در این نوع دکوراسیون از فرش‌های زیبا و نفیس و پرنقش و نگار، مبلمان چوبی کارشده و هنری از جنس چوب گردو، کفپوش‌های سرامیکی و یا کاشی، پرده‌های پرنقش و نگار و شلوغ و تابلوهای رنگ و روغن  استفاده می‌شود. کاناپه‌هایی همراه با روتختی پنبه دوزی شده و ابریشم کار، در جلوه منزل غوغا می‌کند. در این سبک، شومینه به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد و اکسسوری‌های گران‌قیمت در این مکان نگهداری می‌شوند. در این سبک اصولا از رنگ‌های خانواده قهوه‌ای استفاده می‌شود.

 

سبک اسپانیایی Spanish style

 

 

 

پیشنهاد فوری کار به شما در اجرای پروژه های ساختمانی

فوری کار یک سایت ساختمانی فعال در زمینه  نیازمندی های ساختمان و تبلیغات ساختمان  می باشد که شبکه ای بهم پیوسته از استادکاران، پیمانکاران و کارفرمایان ساختمانی را گردهم آورده است  و می تواند در هر مرحله ای از پروژه های ساختمانی از جمله ساخت و ساز، نوسازی، بازسازی ساختمان، خرده کاری، تاسیسات و تعمیرات منازل مشاور و مجری کارهای ساختمانی شما باشد. شما به دو طریق می توانید از فوری کار در اجرای عملیات ساختمانی خود استفاده کنید:
 

روش اول: با شماره های پشتیبانی سایت فوری کار تماس گرفته تا متخصصان توصیه شده فوری کار از پروژه شما بازدید نموده و بعد از مشورت با آنها اقدام به شروع عملیات ساختمانی کنید.

 روش دوم: پروژه ساختمانی خود از قبیل: بنایی و دیوار چینی،دکوراسیون داخلی،گچ کاری، لوله کشی، کاشی کاری، برقکاری و... را در قالب آگهی رایگان خدمات ساختمانی در سایت فوری کار ثبت کنید تا متخصصان مختلف فوری کار با شما تماس گرفته و از بین پیشنهاد های مختلف قیمتی و زمانی آنها، مناسب ترین پیشنهاد را با توجه به شرایط پروژه خود انتخاب کنید.

« قبلی مطالب دیگر بعدی »