گچ کاری

خدمات گچ کاری

گچ کاری


آخرین مرحله در ساختمان سازی نازک کاری است گچ کاری یکی از مهم ترین قسمت‌ های نازک کاری است که در آن به منظور رفع ناهمواری‌ ها، سطوح نهایی را با یک لایه نازک گچ می‌ پوشانند. در نهایت گچ کاری دیوار و سقف، سبب می شود سطوح برای رنگ آمیزی آمده شوند.شاید در ابتدا اهمیت این موضوع چشمگیر نباشد ولی زمانی که چیدمان فضا انجام شود و نورپردازی صورت بگیرد متوجه خواهید شد که دیوارهای ناهموار چه نمای ناخوشایندی ایجاد می کنند.

 

گام های گچ کاری

گام اول : ابتدا گچ را با آب مخلوط می کنیم ، در این مرحله بهتر است که ابتدا گچ را ریخته و آب را به صورت کم کم به آن اضافه نماییم . در این مرحله دقت شود که نسبت های گچ و خاک ( در صورت استفاده از گچ و خاک ) حتما متناسب باشد . در گچ و خاک نسبت خاک به گچ بسته به این است که چه خاصیتی از آن می خواهیم ، می توانیم خاک را از نصف تا دو برابر گچ اضافه نماییم. دقت کنید که مخلوط گچ و آب اول حالت روان دارد ولی پس از صرف مدتی ، گچ می گیرد و می توان با مشت آن را از استانبولی برداشت


گام دوم : پس از این که گچ گیرش اولیه را پیدا کرد ، به کمک ماله به اندازه یک مشت گچ را از استانبولی برداشته و روی دست دیگرمان می گذاریم.


گام سوم : گچ را روی دیوار قرار دارده و ماله را از پایین به بالا می کشیم ، دقت کنید که حتما و حتما باید ماله به صورت مورب نسبت به دیوار قرار گیرد ، چرا که سطح صاف تنها و تنها از خط کناری ماله حاصل می شود . لذا اصلا ماله را در حالتی که موازی با سطح دیوار است ، در دست نگیرید


گام چهارم : با تکرار گام های بالا می توان ضخامت دلخواه گچ را روی دیوار به دست آورد

 

بیشتر بخوانید : آموزش ساخت ملات گچ و خاک 

 

گچکاری سقف

 

انواع خدمات گچ کاری ساختمانی

 

- گچ کاری

- سفید کاری

- گچ بری بر روی سقف و دیوار

- گچ بری آرک آشپزخانه

- گچ کاری انواع نور مخفی

- گچ کاری بر روی انواع رابیتس کاری

- گچ کاری دور لامپ و لوستر

ویژگی های گچ کاری

 

- عایق گرما و سرما

- ضد حریق

- قابلیت رنگ پذیری

- ایجاد سطوح صاف و هموار

- عدم مقاومت در برابر رطوبت

- قابلیت ترکیب با پودرهای رنگی

 

روش درست و حرفه ای اجرای عملیات گچ کاری

 

- همیشه سعی کنید که گچ های مرغوب و دارای استاندارد را استفاده کنید.

- توجه داشته باشید که بهترین گچ برای گچ کاری، گچ تازه تولید شده است (اگر انبارداری صحیح باشد، گچ را می توان تا یک سال هم نگهداری و استفاده کرد). گچ کهنه و آب دیده برای کار مناسب نیست. ملات گچی که کهنه باشد دیگر آن چسبندگی و مرغوبیت گچ نو و تازه را ندارد

- برای پروژه گچ کاری از تیم های حرفه ای استفاده کنید، تیم هایی که نمونه کارهای گچکاری آن ها را مشاهده کرده باشید.

- جهت اجرای گچ‌ کاری از اکیپ کار آزموده که قبلا نمونه کار آن را دیده‌اید استفاده کنید. زیرا اکیپ‌های غیر ماهر علاوه بر اینکه ممکن است از نظر فنی کیفیت کار را پایین آورند، پرت زیاد مصالح خواهند داشت که دستمزد احتمالا ارزان‌تر آنها را پوشش می‌دهد.

 - سطح گچ‌کاری شده دیوار باید کاملاً صاف و صیقلی و شاقول و عاری از اعوجاج باشد که می‌توان این موضوع را با قرار دادن یک شمشه روی دیوار گچ‌کاری شده، تست کرد.

 - سقف گچ‌کاری شده نیز باید کاملاً تراز و بدون موج باشد.

- رنگ گچ پس از خشک شدن باید کاملا سفید باشد.

- پس از خشک شدن کامل گچ نباید با فشار دست گچ فروکش کند و یا به اصطلاح پوک باشد.

- از گچ‌کاری در دمای زیر صفر جداً خودداری شود.

- سطح گچ‌کاری شده پس از خشک شدن باید کاملا سخت بوده و گرده سفید ندهد.

- قطعات فلزی مثل درب‌ها و فریم پنجره‌ها و ستون‌های فلزی و بادبندها باید قبل از گچ‌کاری ضد زنگ بخورد.

- روی ستون‌های فلزی و بادبند‌ها و قسمت‌هایی که لوله بخاری در دیوار قرار دارد قبل از گچ‌کاری با توری مرغی پوشانده شود.

- در محل‌های اتصال ۲ دیوار با متریال مختلف، مثلا دیوار سفال به دیوار هبلکس و یا دیوار بتنی نیز از توری مرغی استفاده شود تا در اثر انبساط و انقباض متفاوت دو متریال، ترک در گچ ایجاد نشود.

 

عوامل تاثیرگذار بر اجرت 

 

- موقعیت پروژه

- نوع گچکاری

- میزان ساعت کار

- ارتفاع پروژه

- متراژ و حجم کار

 

برای اطلاعات بیشتر  این مقاله را مطالعه نمایید:  نحوه محاسبه قیمت گچ کاری و گچبری در تهران + اجرای فوری

 

پیشنهاد فوری کار به شما در اجرای پروژه های ساختمانی

 

فوری کار یک سایت ساختمانی فعال در زمینه  نیازمندی های ساختمان و تبلیغات ساختمان  می باشد که شبکه ای بهم پیوسته از استادکاران، پیمانکاران و کارفرمایان ساختمانی را گردهم آورده است  و می تواند در هر مرحله ای از پروژه های ساختمانی از جمله ساخت و ساز، نوسازی، بازسازی ساختمان، خرده کاری، تاسیسات و تعمیرات منازل مشاور و مجری کارهای ساختمانی شما باشد. شما به دو طریق می توانید از فوری کار در اجرای عملیات ساختمانی خود استفاده کنید:
 

روش اول: با شماره های پشتیبانی سایت فوری کار تماس گرفته تا متخصصان توصیه شده فوری کار از پروژه شما بازدید نموده و بعد از مشورت با آنها اقدام به شروع عملیات ساختمانی کنید.

 روش دوم: پروژه ساختمانی خود از قبیل: بنایی و دیوار چینی، گچ کاری، لوله کشی، کاشی کاری، برقکاری و... را در قالب  آگهی رایگان خدمات ساختمانی در سایت فوری کار ثبت کنید تا متخصصان مختلف فوری کار با شما تماس گرفته و از بین پیشنهاد های مختلف قیمتی و زمانی آنها، مناسب ترین پیشنهاد را با توجه به شرایط پروژه خود انتخاب کنید.

 

« قبلی مطالب دیگر بعدی »