خدمات ساختمان

نکات مهمی که هنگام اجاره خانه حتما باید در نظر بگیرید

خدمات ساختمان


فصل طلایی و پررونق اجاره‌ها در پیش است و از حالا بسیاری از مستاجران در تب و تاب هستند تا خانه مورد نظرشان را پیدا و با تمام شدن امتحانات مدارس اسباب‌کشی خود را شروع کنند. اگر شما هم مثل ما جزو اقشار مستاجر جامعه هستید، می‌دانید که برای اجاره خانه جدید باید گام‌های زیادی بردارید و از پیچ و خم‌های زیادی عبور کنید

به یاد داشته باشید که با برنامه ریزی دقیق و تعیین زمان مناسب برای جابه جایی بدون هیچ نگرانی و عجله می توانید به دنبال خواسته های خود متناسب با شرایط باشید و منزل مناسب را اجاره کنید:

در این بلاگ به نکات مهمی که هنگام اجاره خانه باید به ان توجه کرد اشاره میکنیم:

 

شرایط خانه اجاره‌ای :

 

1- بعد از قیمت شاید اولین و مهم‌ترین نکته برای انتخاب ساختمان، نبودن صاحب‌خانه در آن است. در خانه‌ای که صاحب‌خانه نباشد قطعا آزادی عمل مستاجر هم بیشتر است.

2-سعی کنید خانه‌ای را انتخاب کنید که خالی باشد تا برای اثاث کشی مشکلی نداشته باشید

3-بهتر است محدوده خانه را نزدیک به محل کارتان انتخاب کنید

4-به تعداد واحد‌های آپارتمان هم دقت کنید. در ساختمان‌های پرواحد به دلیل وجود مدیریت ساختمان نیازی نیست که تمام مسائل مربوط به ساختمان را خودتان پیگیری کنید و بسیاری از کار‌ها را می‌توان به مدیر ساختمان واگذار کنید، در نقطه مقابل، ساختمان‌های کم واحد دارای سکوت و آرامش بیشتری هستند

5 -برای اجاره خانه آشپزخانه منزل را خوب بررسی کنید. تعداد کابینت و نحوه قرار گرفتن گاز، یخچال و ماشین لباسشویی و ظرفشویی را خوب در ذهن خودتان ترسیم کنید و از جا شدن آن‌ها اطمینان حاصل کنید..

6-توجه داشته باشید اگر تاسیسات منزل را با وسواس بررسی نکنید، رفع کلیه عیوبی که بعد به چشمتان برسد به عهده شما خواهدبود. 

7-از میزان شارژ ماهانه منزل مورد نظر خوب آگاه شوید، چون ممکن است بدون دلیل هزینه کنید.

8- هنگام اجاره خانه سعی کنید خانه‌های نورگیر با سالن‌های مربع‌شکل را انتخاب کنید.

9- سر و صدای محل نیز موضوع مهمی است که می‌تواند آرامش شما را سلب کند. پس حتما در اجاره خانه به این موضوع نیز دقت بفرمایید.

10- کمدهای دیواری منزل را وارسی کنید. این امر هم از نظر جاداری و هم از نظرخرابی پنهان درون کمد اهمیت دارد. 

 


بیشتر بخوانید: هزینه تعمیرات خانه با چه کسی است؟مستاجر یا صاحب خانه؟

 

نکات حقوقی هنگام اجاره خانه :

 

1- معایب احتمالی منزل را قبل از عقدقرارداد، شناسایی کرده و در پایین قرارداد اجاره قید کنید تا پس از تخلیه منزل موجر مدعی مسئولیت شما درباره آن نشود. 

2- هنگام عقد قرارداد حتما اصل سند و شناسنامه مالک راشخصا رویت کنید تا مالکیت وی اثبات شده باشد.

3- قرارداد اجاره خانه حتما در بنگاه یا دفاتر اسناد رسمی منعقد کنید و از هزینه آن نترسید. چون این هزینه مانند بیمه‌ای است که جلوی بسیاری از مشکلات آینده و بویژه حین تخلیه منزل را خواهد گرفت.

4- معایب احتمالی منزل را قبل از عقدقرارداد، شناسایی کرده و در پایین قرارداد اجاره خانه قید کنید تا پس از تخلیه منزل، موجر مدعی مسئولیت شما درباره آن نشود. توجه داشته باشید اگر تاسیسات منزل را با وسواس بررسی نکنید، رفع کلیه عیوبی که بعد به چشمتان برسد به عهده شما خواهدبود.

سخن آخر :

برای اجاره کردن خانه‌ای برای خانواده خود باید از نکات مهم برای اجاره خانه اطلاع داشته باشید و در تمام مراحل از آن‌ها استفاده کنید تا بتوانید خانه‌ای که مناسب خانواده و شرایط زندگی شما است را به دست آورید.

از قبل محله‌ای که در آن می‌خواهید اقامت داشته باشید را مورد بررسی قرار دهید و محله‌هایی با همسایگان مناسب را انتخاب کنید تا بعد برای شما مزاحمت ایجاد نکنند. همسایگان شما به خاطر اینکه مدت بیشتری در آن محله بودند، ممکن است که با صاحب‌خانه شما راحت باشند و اگر با آن‌ها به مشکل برخوردید سعی کنید خودتان با آن‌ها مشکل را برطرف کنید، در غیر این صورت آن‌ها با موجر شما تماس برقرار می‌کنند.

 

 

« قبلی مطالب دیگر بعدی »