ملک

ویژگی های یک مشاور املاک موفق

ملک


 

مشاور املاک شغلی پر درآمد ، که شاید خیلی از وابستگی های اداری را ندارد وبدون در نظر گرفتن ساعت کاری مشخص و چهارچوب های اداری می توان درآمد بالایی از آن کسب کرد.

البته که تا حدودی این طرز فکر درست است.این شغل، وابستگی های اداری ندارد. اما به شدت وابسته به مشتری مداری است.

در این شغل ساعت کاری مشخصی برای کار کردن تعریف نشده،اما هر زمان که مشتری اراده کند به عنوان یک مشاور املاک باید پاسخگو بود.

اگر تصمیم دارید که این شغل  را انتخاب کنید باید بدانیدراه پرفراز و نشیبی در انتظار شماست و برای رسیدن به موفقیت و درآمد بالا باید بسیار تلاش کنید در این مقاله به  ویژگی های یک مشاور املاک خوب و موفق میپردازیم :

 

 فن بیان مشاور املاک

 

حتما دیدین که مشاوران املاک از فن بیانی خوبی برخوردارن و در این شغل، خوش صحبت بودن بسیار مهمه. باید روی اصطلاحات و جمله بندی‌های خودتون کار کنین تا بتونین مشتری رو به خوبی متقاعد کنین. البته که احترام گذاشتن به مشتری یکی از راه‌های موفقیت در این زمینه است. پس فراموش نکنین که با احترام فراوان و حفظ وقار با مشتری صحبت کنید.

 

 شناخت نیاز مشتری‌ها

 

 نکته‌ی دیگه اینه که شما باید نگرشتون رو مطابق با مشتریانتون تغییر بدین. برای مثال اگه مشتری شما یک زوج مسنه، باید ملکی رو به اون‌ها پیشنهاد بدین که دارای آسانسور باشه و تا حد امکان به آسایش و راحتی اون‌ها فکر کنین. 

اگه بتونین مطابق با نیاز اون‌ها پیش برین و زودتر برای رفع نیازشون دست به اقدام بزنین، مطمئن باشین که موفق میشید.

 

 

 شنونده‌ی خوبی باشید

 

مشاور املاک خوب باید شنونده‌ی خوبی هم باشد. یعنی به‌اندازه صحبت کند و به خواسته‌ها و نیازهای مراجعین‌اش دقت کافی داشته باشد تا بتواند آنها را به‌درستی برآورده کند. اگر می‌خواهید یک مشاور املاک موفق باشید، نباید فقط خودتان حرف بزنید و با بلبل‌زبانی سر همه را ببرید. خوب و دقیق گوش کنید تا با ارباب رجوع به یک نتیجه‌ی مشترک و مناسب برسید و به تمامی سوالات در زمینه خریدخانه به خوبی پاسخ دهید.

 

 

 جلب اعتماد مشتری توسط مشاور املاک

 

درسته که مشاور املاک بودن، شغلی بسیار پردرآمده اما باید بدونین جلب اعتماد مشتری یکی از اصول کاریه شماست و کار بسیار دشواریه. 

متاسفانه شیادان زیادی در این راه پا گذاشتن و اعتماد مردم رو نسبت به این شغل ضعیف کردن. در نتیجه کار شما سخت‌تر هم میشه، چون باید اعتماد مشتری رو برای گران‌ترین خرید زندگیش به دست بیارید. 

ما نمیگیم شما از نمونه‌هایی که قراره به مشتری نشان بدین، تعریف و تمجید نکنین. ما میگیم تا حد امکان، واقعیت‌ها رو در مورد ملک‌ها و شرایطشون به اون‌ها بگین. مثلا اگه ملکی 5 سال ساخته به مشتری نگین نوسازه؛ چون اگه بعدا متوجه بشه، نظرش در مورد تمام افرادی که در این زمینه فعالیت دارن، عوض میشه. پس صداقت رو چاشنی کارتون کنیند تا بتونین هر روز موفق‌تر باشید.

 

مشاور املاک

 

 فهم خوبی از بازار مسکن ناحیه خود داشته باشد.

 

یک مشاور املاک موفق از تغییرات خاص، ویژه و ناگهانی‌ای که در بازار مسکن رخ می‌دهد، آگاه است. وی زودتر از هر کسی استراتژی قیمت گذاری و تغییرات قیمت املاک را با توجه به شرایط جامعه می‌بیند و آن را تحلیل و پیشبینی میکند. یکی از دلایل موفق مشاورین بزرگ املاک شناسایی تغییرات کوچک و بزرگ در حوزه مسکن است که آن ها را از سایر رقبا متمایز میکند.

 

 

 پیگیر باشید

 

مشاور املاک باید از لحظه ی که تماسی را دریافت کردید تا پیدا کردن فایل و جلب رضایت مشتری پیگیر باشد.

طبق تحقیقات انجام شده ، مشاورین املاک بیشتر مشتریان خود را در یک روز کاری شلوغ از دست می دهند.

پیگیری کردن را از زمانی که تماسی را دریافت کردید و یا متوجه ی تماس از دست رفته ای شدید شروع کنید.

این نکته را فراموش نکنید که پیگیری کردن از نقاط مثبت یک مشاور املاک حرفه ای می باشد.

 

سخن اخر:

امروزه به کمک توسعه‌ی برنامه‌ها، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در دنیای وب، فرایند جست‌وجو، خریدوفروش و رهن و اجاره ملک دستخوش تغییراتی شده است. برای اینکه بتوانید کار خود را به‌عنوان مشاور املاکی به‌روز و همگام با تکنولوژی پیش ببرید، باید این بسترها را به‌خوبی بشناسید و از آنها برای توسعه‌ی ارتباطات کاری‌ خود بهره بگیرید

اجرا کردن تمام موارد گفته شده به شما کمک می کند که با یک برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه حرکت کنید

و شک نکنید در این صورت است که می توانید به عنوان یک مشاور املاک حرفه ای عمل کنید و به موفقیت برسید.

« قبلی مطالب دیگر بعدی »