تزیینات و دکوراسیون

استفاده از نورگیرسقفی در ساختمان

تزیینات و دکوراسیون


معمولا نور و تهویه فضاهای ساختمان از طریق پنجره هایی که با فضاهای باز در ارتباطند تامین می شود. زمانیکه در ساختمان امکان تامین نور مورد نیاز از طریق پنجره ها وجود ندارد استفاده از نورگیر سقفی می تواند گزینه مناسبی برای حل این مشکل باشد. برای اطلاع از مزیت های نور گیر سقفی با ما همراه باشید.

 

مزایای استفاده از نورگیر سقفی

1-نورگیر سقفی باعث ورود نور طبیعی به داخل ساختمان می شود در صورتیکه یک پنجره معمولی هرگز نمی تواند همچین کاری کند.

2- استفاده از نورگیر سقفی در اتاق نشیمن یا پذیرایی سبب می شود نور محیطی منزل بیشتر شود و فضای منزل گرم و دلنشین به نظر بیاید.

3- یک راه حل هوشمندانه برای خانه هایی است که پنجره های آنها در مجاورت همسایگان باز می شود یا قسمتی از دیوار منزل با دیوار همسایه مشترک است.

4-وجود نورگیر سقفی به علت پوشش زیاد نور نیاز به روشن کردن لامپ در طول روز را از بین می برد و بدین ترتیب در مصرف انرژی و و هزینه ها صرفه جویی خواهد شد.

5-با نورگیر های سقفی فراموش می کنید که دریک شهر بزرگ زندگی می کنید زیرا منظره ای که توسط این نورگیرها قابل رویت است فضایی طبیعی است و حس خوبی را به شما منتقل می کند.

6- تابش نور آفتاب توسط نورگیر سقفی به افرادی که به سختی و با کسالت از خواب برمی خیزند کمک می کند  و با انرژی که از تابش آفتاب در لحظات آغازین صبح می گیرند روز خوبی را شروع خواهند کرد.

7-در صورتیکه در آپارتمان خود گل و گیاه  نگهداری می کنید نورگیر کمک می کند گیاهان شما شاداب تر و سالم تر باشند البته برخی گیاهان در برابر تابش مستقیم نور مقاومت ندارند لذا قبل از قرار دادن گیاه خود زیر نور سقفی ویژگی های رشد آن را بررسی نمایید.

 

بیشتر بخوانید : آشنایی با انواع کناف موجود در بازار

 

منبع : پویانو

« قبلی مطالب دیگر بعدی »