تزیینات و دکوراسیون

ایده هایی جهت زیباسازی حیاط منزل

تزیینات و دکوراسیون


پیش از اینکه وارد خانه ای شوید اولین نظرتان درباره ی آن خانه از ورودی ساختمان شکل می گیرد. خانه شما در هر شهر یا محله ای باشد، ورودی ساختمان مهم است. یک خانه با حیاط جذاب و آراسته، به دوستان و بستگان خوش آمد گویی می کند و هر موقع که شما به خانه می آیید از آن لذت می برید. راه‌های زیاد و ارزانی وجود دارد که شما می‌توانید بدون اینکه هزینه گزافی را پرداخت کنید به‌ وسیله آنها تغییر محسوسی در فضای خارجی آپارتمان خود بوجود آورید. چندین ایده برای زیباسازی فضای خارجی ساختمان در ادامه معرفی میشود.

 

اجرای طرح های هندسی با استفاده از موزاییک و چمن

استفاده از موزاییک و چمن به صورت ترکیبی‌ تاثیر زیادی روی ظاهر فضای شما دارد. شما می توانید از موزاییک‌های شکسته یا بازیافت شده‌ در فضای بدون‌ استفاده‌ ی حیاطتان استفاده کنید و بین کاشی ها گلهای ناز بکارید. مورد دیگری که می تواند به زیباسازی حیاط شما کمک کند استفاده از برگ لیمو است؛ که هم عطر خوبی دارد و هم زیباست. این گیاه به‌ آرامی رشد می‌کند و به کمترین میزان نگهداری نیاز دارد.

 

کاشت گیاهان مختلف

شما می توانید برای زیبا سازی حیاطتان از انواع گل های رنگارنگ و زیبا استفاده کنید. نیازی هم نیست هزینه زیادی کنید می توانید قلمه گیاهان را از دوستانتان بگیرید بعضی از گل‌ها و گیاهان‌ زیبا مثل اقاقیا یا گل‌های‌ کاکتوس با قلمه‌زدن به‌ خوبی رشد می‌کنند و حیاط ‌منزل شما را آراسته و زیبا می‌کنند.

 

گیاهان چندساله بکارید

برای صرفه جویی در هزینه ها از گیاهان چندساله که  چندسال پیاپی رشد می‌کنند و گل‌ می‌دهند استفاده کنید و بدین ترتیب باغچه خود را آراسته نمایید.

شما می توانید گیاهان زیر برای این منظور  به کار ببرید.

۱- آلیوم

۲- آستیله

۳- گل میمون

۴- گل شب‌بو

۵- گل مخروطی

۶- پنجه‌کانگورو

۷- مریم‌گلی

۸- ورونیکا

 

اجرای گلدان های زیبا

شما می توانید توسط  وسایلی مانند جعبه‌ها و بشکه‌های انواع نوشیدنی‌ها و حتی لاستیک‌ اتومبیل و یا پالت‌های کهنه گلدان های زیبا بسازید و هزینه اضافی هم نکنید.

 

استفاده از سنگریزه‌

در قسمت هایی از حیاط که گیاهان رشد نمی‌کنند و نباید در آن منطقه پا گذاشته‌ شود از سنگریزه استفاده کنید . سنگریزه‌ها بادوام و ارزان هستند و نیاز به نگهداری‌ ندارند همچنین باعث آراستگی فضای حیاطتان می شود.

 

استفاده از چمن

استفاده از چمن چهره ای مدرن و زیبا به‌ باغچه شما می بخشد و در عین حال که چمن ها نیاز به نگهداری زیادی ندارند و از نظر مالی هم بسیار برای شما به صرفه خواهند بود. از چمنهای زیر می توانید استفاده کنید.

۱- چمن جو دو سر (blue oatgrass)

۲- چمن نی‌زار پرمانند (Feather Reedgrass)

۳- کتان (flax)

۴- چمن چشمه‌ای (Fountaingrass)

۵- چمن ساقه‌ای کوچک (Little Bluestem)

۶- چمن معمولی (Zoysia)

 

خلاقیت در طراحی باغچه

میله‌های استیل و چوب‌هایی با فرم خاص  و یا مس‌های قدیمی غیرقابل‌ استفاده اجزایی هستند که می‌توانند به‌عنوان المان های طراحی در باغچه شما استفاده شوند و به آن جلوه ای خاص و منحصربه‌فرد ببخشند. در به کارگیری این اشیا باید خلاقانه عمل کنید.

 

منبع : هزار و یک بوم

« قبلی مطالب دیگر بعدی »