تاسیسات و تعمیرات

اصول اولیه در لوله کشی فاضلاب ساختمان

تاسیسات و تعمیرات


لوله کشی فاضلاب امر مهمی است که می بایست بر اساس اصول و استانداردهای لازم اجرا شود تا از آسیب رسیدن به لوله و فرسودگی آن جلوگیری شود. برای اجرای درست لوله کشی فاضلاب ساختمان توصیه های زیر را در نظر داشته باشید.

 

چند نکته در اجرای لوله کشی فاضلاب

1- جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به لوله های فاضلاب و دیگر لوله ها در ساختمان های در حال ساخت می توانید در زیر لوله های ساختمان و فاضلاب کارتن یا مقوا قرار دهید.

2- به منظور جلوگیری از آسیب احتمالی، بعد تست و تأیید مهندس ناظر مسیر لوله کشی فاضلاب با استفاده از ملات سبك پوشانده شود.

3- در هنگام ساختمان سازی روی لوله­ های فاضلاب از جنس پلیمر را با یک عایق بپوشانید زیرا تابش مستقیم  نور خورشید به لوله باعث آسیب دیدن آن خواهد شد.

4- به منظور جلوگیری از ترکیدگی و یخ زدگی لوله در فصل سرما، پس از اجرای سیستم لوله­ كشی و انجام تست های مختلف، آب كل سیستم را تخلیه کنند.

5-  از قرار دادن  وزن شیر آلات بهداشتی، وزن شیرهای اصلی و فرعی واحدها، وزن كلكتورها و… روی لوله­ های فاضلاب بپرهیزید.

6-اگر لوله کشی فاضلاب در سقف انجام می گیرد هنگام ورود لوله فاضلاب به حمام و توالت باید محل تقاطع دو دیوار به عنوان مسیر عمودی انتخاب گردد. زیرا ممکن است در صورت نصب وسایل و آویزها بر روی دیوار سبب آسیب رسیدن و ترکیدن لوله ی فاضلاب شود.

7-لوله­ ها باید مسیرهای افقی را در كف طی كرده و دقیقاً از زیر موقعیت شیر آلات ساختمانی وارد اتصالات نصب شده در دیوار گردند.

 

منبع : سپهر سرویس

« قبلی مطالب دیگر بعدی »