خدمات ساختمان

نکات و اصول ایمنی ضروری برای حفر چاه

خدمات ساختمان


در حفر چاه رعایت اصول ایمنی بسیار ضروری بوده  و حفر انواع مختلف چاه های فاضلاب می بایست مطابق با اصول و استانداردهای موجود انجام شود. در صورتیکه حفر چاه بر اساس استانداردهای ساخت چاه فاضلاب و قوانین حفاری صورت نپذیرد پیامدهای جبران ناپذیری را در پی خواهند داشت و سبب ریزش چاه و صدمه دیدن افراد می شود. لذا رعایت اصول زیر در هنگام حفاری چاه توصیه می شود.

 

اصول حفاری چاه

1-چاه از ديوارهاي جانبي و ديگر چاه ها بايد حداقل 3 متر فاصله داشته باشد.

2-يکي از ضروريات حفر چاه دورچيني دور چاه ها است که بايد با آجر و سيمان در عمق 150 سانتي متري و در عرض 80 سانتي متر به کار رود.

3- دهانه چاه نباید  بيشتر از 50 سانتي متر باشد.

4-چاه های فاضلاب می بایست دارای لوله تهويه گازها باشند و لوله به بالاترين نقطه ساختمان منتقل شود.

5-جهت تخلیه بهتر سر لوله را با زانوي 90 درجه معکوس قرار داده شود.

 

نکات ايمني براي چاه کن ها (مقني ها)

چاه کن یا مقنی می بایست در زمینه کاری خود مهارت و تجربه کافي را داشته باشد و از توانایی و سلامت جسمی کافي برخوردار باشد.

تجهيزات مورد نياز چاه کن

1- چرخ چاه فلزي

2- کلاه ايمني

3- طناب مناسب

4- سطل هاي لاستيکي مناسب

5- هواکش مناسب

 

وظايف شهروندان در مواقع سقوط افراد به داخل چاه

1- در صورت رخ دادن همچین اتفاقی سریعا گروه نجات و امداد سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني را با شماره تلفن 125 خبر کنيد.

2- از نزديک شدن به دهانه چاه و  فشار بر کناره هاي آن و ريزش بيشتر چاه خودداري کنيد

3- وسايل و اجسام سنگين را از اطراف محل ريزش در کمال احتياط کنار بکشيد.

4- به دهانه چاه با سيم سيار به دهانه چاه نور داده شود.

5- سعي شود به طور لفظي با افراد داخل چاه ارتباط برقرار شود.

6-تحت هيچ عنوان به داخل چاه نرويد زیرا احتمال دارد باعث ريزش بيشتر چاه و خطر مرگ براي افراد داخل چاه شويد يا خود دچار گاز گرفتگي شويد.

7- با افراد تماس برقرار کنيد و با يک طناب مطمئن و اگر طناب نبود با سرهم کردن ملافه ها و گره زدن به همديگر آن را به صورت طناب به داخل چاه بفرستيد تا شخص داخل چاه به دور کمر خود گره بزند و او را آرام و با احتياط بالا بکشيد.

درصورتي که خطرات جدي وجود دارد  تا رسیدن گروه نجات از هر گونه اقدامی جدا پرهيز کنيد.
 

پیشنهاد فوری کار به شما

فوری کار یک شبکه بهم پیوسته از استادکاران، پیمانکاران و کارفرمایان ساختمانی می باشد که در هر مرحله ای از عملیات ساختمانی از جمله ساخت و ساز ، نوسازی ، بازسازی و خرده کاری و تعمیرات منازل می تواند مشاور و مجری کارهای ساختمانی شما باشد. شما به دو طریق می توانید از فوری کار استفاده کنید:

روش اول: با شماره های پشتیبانی سایت فوری کار تماس گرفته و از استادکارهای توصیه شده فوری کار استفاده کنید تا از پروژه شما بازدید نموده و شما را در انجام پروژه راهنمایی نمایند.

 روش دوم: پروژه ساختمانی خود از قبیل:تاسیسات، سیمانکاری، گچکاری، لوله کشی، کاشی کاری، برقکاری و... را در قالب آگهی در سایت فوری کار ثبت کنید (از اینجا ثبت کنید) تا استادکاران مختلف فوری کار با شما تماس گرفته و از بین پیشنهاد های مختلف قیمتی و زمانی آنها، مناسب ترین پیشنهاد را با توجه به شرایط پروژه خود انتخاب کنید.

« قبلی مطالب دیگر بعدی »