تزیینات و دکوراسیون

ترفندهایی موثر برای زیباتر شدن خانه

تزیینات و دکوراسیون


راهکارهای بسیاری جهت ایجاد یک دکوراسیون شیک و جذاب برای فضای منزل بدون صرف هزینه وجود دارد اگر شما هم در این فکر هستید که فضای منزلتان را زیباتر کنید نکات کلیدی زیر می تواند به شما کمک کند.

 

10 ترفند برای زیباتر شدن خانه

1-برای اینکه سقف منزلتان بلند به نظر برسد سعی کنید چوب پرده را نزدیک به سقف نصب کنید و پرده نیز تا کف زمین آویزان باشد. عرض پرده را هم عرض با پنجره انتخاب کنید چون در این صورت  منزل شما بزرگتر به نظر می رسد.

 
2- چیدمان خانه با انواع وسایل چوبی همیشه زیباست ولی این نکته قابل ذکر است که در چیدمان خانه از وسایل چوبی با طیف رنگهای مختلف استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از وسایل چوبی در دکوراسیون منزل همیشه زیباست.

3- برای حفظ شکل و فرم منزل سعی کنید فرش یا قالیچه ای که برای پوشش کف انتخاب می کنید به اندازه باشد .

4-برای رنگ آمیزی منزل از رنگ های گرم و شاد استفاده کنید این رنگها به فضای خانه روح و عمق می بخشند همچنین دیوارهای خانه را با تابلوها و وسایل تزیینی زیباتر کنید.


5- در چیدمان مبلمان دقت شود که از هر سمت 50سانتی متر فضا برای رفت و آمد ساکنان وجود داشته باشد و حدالامکان از چسباندن مبلمان به دیوارها خودداری کنید.

 
6-برای ایجاد یک فضای فرهنگی و زیبا می توانید کتاب های با رنگ و طرح و نقوش برجسته را روی میزهای عسلی یا میزهای کناری کاناپه قرار دهید.

7- برای تزیین مبلمان و چند برابر کردن جلوه و زیبایی آنها از کوسن استفاده کنید البته برای دیده شدن رنگ و طرح مبلمان از تعداد محدود کوسن استفاده کنید.

 
8- آینه دیواری از جمله وسایل تزیینی موثر در منزل است که به بیننده وسعت دید می بخشد. از آینه های بزرگ جهت ایجاد بازتاب نور و دو چندان شدن زیبای منزل استفاده کنید.

 
9-برای اینکه منزلتان بزرگ به نظر برسد و فضای منزل شلوغ  و بی نظم نباشد مبلمان را طوری انتخاب کنید که دو سوم فضای منزلتان را پر کند.

10- فضای کوچیکی از منزلتان را برای قرار دادن گل و گیاهان تزیینی اختصاص دهید.

« قبلی مطالب دیگر بعدی »