کاشی کاری

روش جرم گیری کاشی و سرامیک

کاشی کاری


جرم گیری کاشی و سرامیک های سرویس بهداشتی کار چندان آسانی نیست زیرا باید بسیار مراقب باشیم تا توسط مواد شوینده به آنها آسیبی نرسد.

 

توصیه های قبل از جرم گیری کاشی و سرامیک

1-از آنجایی که کار کردن با مواد شیمیایی به پوست دست آسیب می رساند حتما از دستکش استفاده نمایید.

 

2-برای جرم گیری بهتر کاشی و سرامیک، قبل از شروع بوسیله تی یا جارو گرد و غبار های کف و به وسیله دستمال پارچه ای گرد و غبار دیوار را بگیرید.

 

3-هرگز دو یا چند ماده پاک کننده رو با هم ترکیب نکنید زیرا  بعضی ترکیب ها مثل سرکه و سفید کننده سمی هستند.

 

4-اسکاچ رو از بالا به پایین، به صورت دورانی و با کمی فشار روی کاشی ها بکشید.

 

5-از شوینده های دارای خاصیت ضد قارچ استفاده کنید.

 

6-هنگام کار با اسپری پاک کننده حتما از ماسک جهت حفظ سلامتی خود استفاده کنید.

 

جرم گیری کاشی و سرامیک کف

بهترین راه  برای جرم گیری کاشی و سرامیک های کف، استفاده  از پودر های جرم گیر است. برای این منظور ابتدا پودر جرم گیر را در سطح سرامیک ها پخش کنید و  سپس با برس های زبر با پرزهای نازک روی سرامیک هارو بسابید و در نهایت آن را با آب خوب بشویید. بعد از شست و شو، جهت خشک شدن رطوبت، پنجره های سرویس بهداشتی یا حمام را بازکنید.

 

جرم گیری کاشی و سرامیک دیوار

برای جرم گیری کاشی و سرامیک دیوار، جوش شیرین را به مقدار مساوی با صابون مایع مخلوط کنید و روی کاشی و سرامیک های جرم گرفته بکشید. بعد از 10 دقیقه سرامیک ها رو با آب بشورید. همچنین می توانید از اسپری سرکه جهت جرم گیری دیوار ها استفاده کنید و بعد از یک ربع، کاشی ها را با آب بشورید.

برای جرم گیری درزهای بین کاشی های سرویس بهداشتی می توانید از جوش شیرین استفاده کنید به این صورت که در ظرفی که جوش  شیرین دارید مقداری آب بریزید تا مخلوط مورد نظر بصورت خمیر آماده شود سپس خمیر را روی درزها بکشید. پس از یک ساعت درزها را با آب بشویید.

در صورتی که  جنس سرامیک ها، مرمر است توصیه می کنیم از مایع ظرف شویی ملایم استفاده کنید زیرا  مواد شوینده اسیدی مثل سرکه به مرمر آسیب می رسانند.

« قبلی مطالب دیگر بعدی »