گچکاری-گچ بری

مزایای گچ پلیمری

گچکاری-گچ بری


گچ پلیمری گونه‌ای از گچ ساختمانی است که با توجه به استفاده از افزودنی‌های پلیمری و آهک هیدراته و ماده معدنی پرلیت در ترکیبات آن دارای مزایای قابل توجهی هستند .

در ایران گچ کاری غالبا به روش سنتی و همراه با ضایعات فراوان انجام می شود. استفاده از فناوری های نوین همچون گچ‌های پلیمری و دستگاه‌های گچ پاش در گچکاری منجر به کاهش ضایعات و افزایش بهره وری می شود. استفاده از این شیوه ی گچ کاری بر روي سطوح مختلف از جمله آجر، بتن، فوم، سفال، سيمان، ليکا، هبلکس و ستون هاي بتني و فلزي امکان پذیر است. استفاده از گچ های پلیمری به همراه دستگاه گچ پاش دارای مزایای زیر است:

 

مزایای گچ پلیمری پاششی

 

بهره وری بالاتر

 

- سرعت اجراي گچ پليمري نسبت به گچ عادي حدود ۵ برابر است. با استفاده از یک دستگاه گچ پاش امکان گچ کاری سطح تا ۲۰۰ متر مربع در روز وجود دارد.

- در روش گچ کاري با گچ پليمري و دستگاه گچ پاش به علت اينکه گچ با سرعت وفشار بر روي ديوار پاشيده مي شود، تمامي درزها و ترکهاي ديوار را پر مي کند.

- چون گچ پلیمری بسته بندي شده مستقيما در دستگاه گريخته مي شود ضايعات گچ به حداقل مي رسد.

-بااستفاده از اين گچ، مرحله گچ و خاک در گچکاری سنتی ساختمان حذف مي شود. در اين روش گچ در يك مرحله مستقيما بر روي مصالح سقف (تيرچه و بلوك) يا سقف كاذب (رابيتس) اجرا ميگردد.

 

کیفیت بالاتر سطح پس از اجرا

 

- گچ پلیمری پس از پاش همانند بتن سخت و مقاوم مي شود و سطحی بدون موج و صاف ایجاد می کند.

- در مقابل رطوبت مقاوم بوده و تا حد قابل ملاحظه اي در مقابل حرارت مقاومت نشان مي دهد.

- گچ معمولي در ضخامت بيش از  ۲ سانتيمتر ترک خورده و ظاهر نامناسبي پيدا ميكند ولي گچ پليمري پاششي تا ضخامت ۱۰ سانتيمتر قابلیت اجرا دارد و ترک نمي خورد.

- گچ پلیمری پاششي (پرليت دار) قابل شست و شو است و سازگاري بسيار مناسبي با اقليم هاي مختلف آب وهوايي از جمله مناطق مرطوب دارد.

 

 در سایت فوری کار روزانه ده ها پروژه تجاری، ساختمانی و مسکونی از نقاط مختلف تهران و کرج با جزئیاتی از قبیل متراژ، قیمت و مکان پروژه توسط کارفرمایان ثبت می شود (تا کنون در حدود 4500 پروژه ساختمانی در سایت فوری کار ثبت شده است) و از سوی دیگر بیش از 1500 استادکار ساختمانی در حال همکاری با سایت فوری کار هستند و برای اجرای پروژه ها اعلام آمادگی می کنند.

 

« قبلی مطالب دیگر بعدی »