فوری کار

چگونه کار آیده آلم را بیابیم؟

فوری کار


اگرچه مفهوم کار ایده‌آل برای هرکسی متفاوت است. اما معمولاً افراد، ویژگیهای زیر را برای یک کار ایده آل نام می برند.

۱-چشم انداز (رضایتمندی و پیشرفت)

۲-درآمد مناسب

۳- امنیت شغلی

 

تهیه لیست مهارت ها

برای دستیابی به کار ایده‌آل که سه فاکتور بالا را داشته باشد. شما لازم است تا لیستی از مهارت ها، نقاط ضعف و قدرت خودتان تهیه کنید. سپس به سؤالات زیر پاسخ دهید.

۱- با توجه به مهارتهایتان چه شغلهایی مدنظرتان هست؟

۲- ترجیح می‌دهید تنها کارکنید یا بصورت تیمی کار را به سرانجام برسانید؟

۳-ترجیح میدهید برای خودتان کارکنید یا در سازمان و شرکتی مشغول به کار شوید؟

۴- برای شغل موردنظر به توانایی خود از ۱ تا ۱۰ چه امتیازی می دهید؟

۵- چه حقوقی باتوجه به مهارت های خود انتظار دارید؟

۶-بعد از ۵ سال انتظار دارید به چه جایگاهی برسید؟

۷-آیا آدم ریسک پذیری هستید؟ آیا امکان مدیریت مجموعه‌ای از افراد را دارید؟

پاسخ به سؤالات فوق تا حدی زیادی راه‌های انتخاب شغل و مسیری که باید طی شود را برای شما شفاف می کنید.

حال فرض کنید شما به صنعت ساختمان علاقه‌مند هستید و در یکی از حوزه های صنعت ساختمان مثلاً گچ کاری، سنگ کاری و … فعال هستید. با توجه به سطح مهارتتان چند راهکار پیش روی شما است:

۱- استخدام در یک شرکت پیمانکاری

۲- آزادکاری

۳-کار به عنوان شاگرد (وردست)

 

استخدام در شرکت پیمانکاری

کار در شرکت پیمانکاری امنیت شغلی بالاتری دارد به شما حقوق ثابت داده می‌شود یا بخش کوچکی از درآمد پروژه به شما اختصاص پیدا می کند. شرکت پیمانکار به عنوان مسئول انجام پروژه سهم بزرگتر از درآمد پروژه را برمی‌دارد.

 

آزادکاری

آزادکاری نیاز به مهارت بیشتری دارد. در این حالت مدیریت انجام پروژه با شما است. علاوه بر مهارت در رشته ی خودتان، اصول مذاکره با مشتری، نحوه ی دریافت هزینه ها، نحوه ی به سرانجام رساندن پروژه ها در بازه ی زمانی مدنظر مهارتهایی است که شما باید از آن برخوردار باشید. آزادکاران حرفه ای معمولاً نسبت یه همرده های خود در یک شرکت پیمانکاری درآمد بالاتری کسب می کنند. اما آزادکاری امنیت شغلی پایین‌تری دارد، همواره یکی از دغدغه های آزادکاران پیدا کردن پروژه ی بعدی است. وقتی بصورت آزادکاری مشغول به کار می‌شوید این سؤال مهم مطرح می‌شود که مشتریانم را چطور بیابم؟

آزادکارانی که بنام هستند، سالهاست در پروژه های مختلف کار کرده‌اند و شبکه گسترده ای از روابط شکل داده اند. این استادکاران معمولاً برنامه‌های پری دارند و همیشه برایشان کار و پروژه هست. معمولا از این گروه، آزادکاری که توانایی مدیریت مجموعه ای از افراد را داشته باشد گروهی وردست و شاگرد تشکیل میدهد که بخش‌های زیادی از کار را این گروه انجام میدهند و آن فرد تنها بر کارآنها نظارت می‌کند و یا جزییات پیچیده کار را خودش انجام میدهد.

 

شاگرد استاد

اگر مهارت کافی ندارید یا هنوز نسبت به توانایی‌های خود شک دارید بهتر است به عنوان وردست یا شاگرد استاد مدتی را فعالیت کنید. هرگز سعی نکنید با انجام کارهای ناقص نام بد از خودتان به یادگار بگذارید.

 

چطور مشتریانم را چطور بیابم؟

برای استادکاران و کسانی که بصورت آزادکاری و پروژه ای در حوزه ی ساختمان فعال هستند حضور در استارتاپ های ساختمانی همچون فوری کار به معنای دست یابی به بازار جدید از مشتری‌ها است.در فوری کار دسترسی استادکاران به مشتریان آسان‌تر می‌کنند. پروژه های کوچک و بزرگ عمرانی در این سایت اطلاع رسانی می شود. بنابراین با هر سطح از مهارت شما می‌توانید پروژه ای که متناسب با مهارت هایتان هست پیدا کنید و در آمد کسب کنید. چون مدیریت انجام پروژه و تعیین قیمت براساس توافق بین استادکاران و مشتریان است. تقریباً تمامی درآمد پروژه به جیب استادکار می‌رسد.

برای ثبت نام در سایت فوری کار به عنوان استادکار از اینجا اقدام کنید.

 

 

« قبلی مطالب دیگر بعدی »