کاشی کاری

ازچه نوع کاشی ، کجا استفاده کنیم؟

کاشی کاری


برای خرید کاشی معیارهای متنوعی وجود دارد. مکان نصب کاشی، معیار مهمی در انتخاب کاشی است. بدانید هر کاشی را نمی توان برای همه ی کاربریها استفاده کرد. انتخاب کاشی براساس بار (رفت و آمدی) که بر روی آن است مشخص می شود. بیشتر کاشی ها با استفاده از رتبه های PEI (Porcelain Enamel Institute) به صورت زیر طبقه بندی می شوند. این سیستم از صفر تا پنج درجه‌بندی شده و از نصب ایمن در مکان موردنظر خبر می‌دهد.


 

درجه بندی PEI


PEI 0 : بدون رفت و آمد

درجه صفر به معنای این است که روی کاشی اصلاً نباید راه رفت یعنی تنها برای دیوار مناسب است.


PEI 1 : رفت و آمد خیلی کم

سطح یک نشان می‌دهد که کاشی باید در فضایی نصب شود که رفت‌ و آمد خیلی کم است مانند سرویس بهداشتی، حمام و یا اتاق خواب ها


PEI 2 : رفت و آمد متوسط رو به کم

برای جاهایی که رفت و آمدهای نرمالی وجود دارد مناسب است. این کاشی برای آشپزخانه یا ورودی خانه ها که رفت و آمد در آن نسبتا زیاد است مناسب نیست.


PEI 3 : رفت و آمد متوسط رو به زیاد

این پوشش کف برای مکانهایی مناسب است که رفت و آمد متوسطی وجود دارد برای مثال برای آشپزخانه، بالکون یا ورودی خانه ها مناسب است.


  PEI 4 و PEI 5 : رفت و آمد زیاد رو به خیلی زیاد

درجه چهار و پنج به دوام خارق‌العاده‌ای اشاره می‌کنند به طوریکه در فضاهای خیلی شلوغ هم دوام می‌آورند. این کفپوش برای تمامی کاربردهای مسکونی و تجاری قابل استفاده است. برای مثال از این نوع کاشی ها می توان برای کف هتلها، فرودگاه ها، بیمارستانها و مراکز خرید استفاده کرد.


 

توجه داشته باشید که این معیارها با توجه به نگهداری و نظافت منظم کفپوش تهیه شده است. اگر کفپوش تحت بار بیشتری است یا برنامه های نظافتی و نگهداری منظمی وجود ندارد از کفپوش ها با درجه مقاومت بالاتر استفاده شود.

 

برای سفارش و اجرای پروژه های کاشی کاری خود از طریق فوری کار اگهی کنید یا با شماره های پشتیبانی سایت فوری کار تماس گرفته و از استادکارهای توصیه شده فوری کار استفاده کنید.

« قبلی مطالب دیگر بعدی »