نظافت منزل

دو محلول دست ساز برای نظافت سرویس بهداشتی

نظافت منزل


اگر سرویس بهداشتی شما پر از لکه و رسوب است و شمابه تمیز کننده ای دسترس ندارید. به شما دو محلول تمیزکننده که خودتان می‌توانید تهیه کنید معرفی می شود.

 

۱- استفاده از نوشابه گازدار

یکی از مواردی که در تمیز کردن سرویسهای بهداشتی ،روشویی، حمام و وان، توالت فرنگی و   دور دوشی میتواند بسیار مفید باشد نوشابه های گازدار هستند. برای تمیز کردن به وسیله نوشابه آن را روی سطوح کثیف بریزید. آن را به  به سمت لکه ها جریان دهید . بگذارید حداقل به مدت یک ساعت باقی بماند. اسید موجود در نوشابه لکه ها را از بین می برد. برای تمیزی بیشتر اجازه بدهید نوشابه برای طول شب آنجا بماند. به اختیار خود، میتوانید سطوح را با برس تمیز کنید. اگر تعداد زیادی لکه سمج وجود دارند شما باید آنها را قبل از رفتن به مرحله بعد با برس تمیز کنید سپس آب را با فشار رروی سطوح آغشته به نوشابه بگیرید. لکه های آهکی با فسفریک اسید نوشابه محلول میشوند.

در نهایت اگر مشکل همچنان باقی بود از تمیزکننده های معمولی استفاده کنید. همچنانکه نوشابه می تواند لجن و لکه های سرویسهای بهداشتی شما را تمیز کند یک ماده تمیز کننده موثر نیست.


۲-استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین

برای پاکسازی سرویس بهداشتی، توالت فرنگی، روشویی و سرامیکهای حمام و دستشویی و دور دوشی،  1/2 پیمانه سرکه و 1/4 پیمانه جوش شیرین (یا دو قاشق چای خوری بوراکس) داخل 1/2 گالن (2 لیتر) آب مخلوط کنید.

 

مطالب بیشتر در مورد نظافت منزل شامل:نحوه شستشو و نظافت شیر آلات ساختمانی، نظافت درب، نظافت پنجره، کار با بخارشو و ... را در وبلاگ ما بخوانید.

« قبلی مطالب دیگر بعدی »