نظافت

روش صحیح تمیز کردن پارکت چیست؟

نظافت


ازانواع کفپوش ، میتوان پارکت لمینت را نام برد که معمولا از جنس چوب هستند و تنوع رنگی بسیار زیادی دارند. استفاده از پارکت میتواند گرما و حس طبیعی بخشد. با توجه به اینکه از چوب ساخته شده اند، معمولا دمای متعادلی دارند و نه بسیار سرد می شوند و نه بسیار گرم. نسبت به سرامیک و سنگ نرم تر است و عوارض کمتری را ایجاد می کند.

 

بهترین راه برای تمیزکردن پارکت

 

بهترین راه برای محافظت از پارکت لمینت، کشیدن جاروبرقی دارای برس نرم است، جارو زدن عادی و یا استفاده از یک تی خشک حداقل 1 بار در روز است. برای جلوگیری از  ورود کثیفی و غبار احتمالی از بیرون منزل جلوی درب واحد میتوان از فرش، قالیچه و پادری در داخل راهروی ورودی و در بیرون در ورودی استفاده کرد. پارکت لمینت نیاز به هیچ جلادهنده ای ندارد و همیشه پس از نظافت با تی و یا شوینده های متعارف براق و شفاف می شود بنابراین نیازی نیست از واکس پارکت چوبی برای پارکت لمینت استفاده شود. اگر لکه شمع و یا آدامس و یا موم بروی پارکت لمینت بود کافیست فقط با یک بسته کیسه فریزر پر از یخ به مدت 5 دقیقه بر روی لکه  گذاشته و سپس با قاشق، ماده چسبیده را بردارید.

 

تمیز کردن پارکت به صورت معمول و سطحی:

 

۱ - ابتدا با جارو برقی خرده‌های غذا، آشغال و گرد و غبار را از روی پارکت جارو کنید و آن را خوب تمیز کنید.

۲ - تی حوله‌ای را بردارید و در حالی که حوله آن خشک است به آرامی روی پارکت بکشید و سعی کنید گرد و غبار مانده روی پارکت را پاک کنید. به جای تی حوله‌ای می‌توانید از یک دستمال نرم یا برس پر پشت با مو‌های نرم نیز استفاده کنید.

۳-  تمیز کردن پارکت را با آب ادامه دهید. برای این کار به یک تی مویی یا تی پارچه‌ای و یک سطل آب نیاز دارید. کف پارکت را به آرامی با تی مویی خیس کرده و طی بکشید، دقت کنید که آب زیاد روی پارکت نماند. بهتر است از گوشه اتاق تی کشیدن را شروع کنید تا بر روی قسمت‌هایی که تی کشیده اید پا نگذارید و اجازه دهید رطوبت آن کاملا در دمای اتاق خشک شود.

۴- بهتر است مراحل فوق را دو روز در هفته انجام دهید نه بیشتر. با انجام این مراحل به طور منظم، پارکت‌ها براق و تمیز می‌مانند و نیاز به تمیزکاری عمقی و سخت ندارند.

 

تمیز کردن پارکت به صورت عمقی:

 

۱- ابتدا با روش ذکر شده در بالا پارکت را تمیز کنید یعنی جارو کشیده و گرد و غبار آن را بگیرید و با تی مرطوب کفپوش را خوب پاک کنید. حالا وقت آن است که تمیز کردن عمقی را شروع کنید.

۲- برای درست کردن محلول پاک کننده پارکت، یک سطل آب گرم را با ¼ فنجان مایع ظرفشویی خفیف مخلوط کنید و یا یک محصول تمیز کننده مخصوص پارکت بخرید. دقت کنید که نباید از سرکه، آمونیاک و پاک کننده‌هایی با PH بالا و تمیز کننده‌های روغنی استفاده کنید.

۳- پارکت را با تی و محلول تمیز کننده پاک کنید. هنگام تمیز کردن پارکت، از حداقل آب ممکن استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر از تمیز کننده تجاری استفاده می‌کنید مقدار ترکیب آن با آب را از روی دستورالعمل مطالعه کنید.

۴- پس از استفاده از محلول پاک کننده با یک دستمال نرم یا تی مویی تمیز که آن را مرطوب کرده اید، کف پارکت را تمیز کنید. سپس با یک دستمال یا حوله نرم پارکت را خوب خشک کنید یا اینکه درب و پنجره‌های اتاق را باز کنید تا پارکت‌ها با جریان هوا زودتر خشک شوند.

 

برای سفارش پروژه های کفپوش،پارکت و لمینت  منزل یا ساختمان خود از طریق فوری کار اقدام کنید.
 

« قبلی مطالب دیگر بعدی »