نظافت پارکینگ

شستشوی پارکینگ با واترجت

نظافت پارکینگ


استفاده از تی و مواد شوینده همیشه برای نظافت پارکینگ کارساز نیست. تجهیزات صنعتی همچون دستگاه‌های واترجت به شما کمک می‌کند تا در مدت زمان کم، پارکینگ را دوباره برق بیندازید. واترجت و کف سابهای صنعتی فقط برای نظافت پارکینگ‌های مجتمع‌های تجاری بزرگ و طبقاتی نیست. یک مجتمع مسکونی همچون مجتمع تجاری بزرگ، پارکینگ‌ها محل رفت و آمد دائم ماشین و تردد افراد است. عدم رسیدگی و نظافت به موقع سطوح پارکینگ در طول زمان باعث می‌شود علاوه بر آلودگی‌های مختلف و آسیب دیدن کفپوش سنگی پارکینگ، جای چرخ‌ها و لکه روغن نیز روی کف مشاهده شود. بنابراین گاها برای مجتمع های مسکونی متوسط که پارکینگ مدتها مورد نظافت قرار نگرفته استفاده از واترجت و کفسابی ضروری است.

 

استفاده از دستگاه‌ واترجت برای نظافت پارکینگ

از واترجت صنعتی، آب با فشار زیاد روی سطح پاشیده می‌شود و آلودگی‌های روی آن پاک خواهند شد. هرچه میزان فشار آب بیشتر باشد، قدرت پاک‌کنندگی آن نیز افزایش می‌یابد. از آن‌جایی که دستگاه واترجت هم دارای مصارف خانگی و هم مصارف صنعتی است، نوع دستگاه و میزان فشار آب باید متناسب با محل شستشو انتخاب شود. فشار عملیاتی ۱۳۰ بار، برای دستگاه‌های واترجت خانگی که برای نظافت پارکینگ ساختمان و یا برای کارواش خانگی کاربرد دارند، مناسب است. دو پارامتر مهم در دستگاه‌های واترجت فشار آب و سرعت خروج آن است که هر چه سرعت آب بیشتر باشد، نظافت پارکینگ سریع‌تر انجام خواهد شد و هر چه فشار آب بیشتر باشد، دستگاه توانایی بیشتری برای از بین بردن آلودگی‌های عمقی خواهد داشت.

 

مزایای نظافت پارکینگ با دستگاه واترجت

دستگاه‌های واترجت در دو مدل : واترجت با آب گرم و آب سرد در بازار وجود دارند. نظافت پارکینگ با واترجت مزایای زیر را داراست:

۱- امکان شستشوی سطوح افقی و عمودی به کمک نازل مخصوص

۲- امکان تنظیم فشار آب متناسب با محل برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سطوح

۳- امکان استفاده از نازل‌های مختلف برای نظافت پارکینگ

۴- مصرف کمتر آب در مقایسه با روش‌های سنتی نظافت پارکینگ مانند شستشوی مستقیم با شلنگ آب

۵- امکان استفاده از مواد شوینده همراه با آب


 

دستگاه واترجت با آب گرم برای نظافت پارکینگ

اگر از دستگاه‌های واترجت آب سرد برای نظافت پارکینگ استفاده می‌کنید، معمولا برای از بین بردن آلودگی‌های عمقی‌تر مجبورید تا فشار آب را بالاتر ببرید. اما در دستگاه‌های واترجت آب گرم نیازی به افزایش فشار نیست، چرا که لکه‌های روغن و گریس که عمدتا در پارکینگ‌ها مشاهده می‌شود با آب گرم براحتی از بین میروند. همچنین آب گرم باعث از بین رفتن انواع باکتری و قارچ و حتی آدامس و مواد چسبنده می‌شود. پس همزمان با کاهش زمان خشک شدن پارکینگ، محیط نیز ضدعفونی خواهد شد.

به صورت کلی استفاده از دستگاه‌های واترجت برای نظافت پارکینگ کفایت می کند. اما هر چند وقت یکبار، پارکینگ شما به خدمات کفسابی نیاز پیدا می‌کند تا با ترمیم سنگ‌های آسیب‌دیده و برداشتن لایه‌ای از جرم و رسوبات روی سنگ به پارکینگ تمیز دست پیدا کنید.

 

منبع: https://www.espard.com

 

« قبلی مطالب دیگر بعدی »