کفسابی- نظافت

۱۱ نکته در مورد کفسابی و ساب زنی

کفسابی- نظافت


درنظافت ساختمان، اگر سنگ کف و یا آشپزخانه کدر و کثیف است و  دارای خراشیدگیهای عمیقی است که با شوینده چرک آن برطرف نمیشود، بهترین و کم هزینه ترین راه برای دستیابی به کفی تمیز و براق استفاده از سابزنی و سنگسابی است. در ادامه به چند نکته در سنگسابی کف اشاره می شود.

 

۱- خراشیدگیهای محدود و کم عمق را چطور رفع کنم؟

اگر متوسط عمق خراشیدگی و ترک کمتر از یک میلمتر است و یا فقط در یک یاچند نقطه کوچک ، عمق ترک بیش از سه میلیمتر است، لازم است تا این نقاط محدود را تعمیر و پر کنید. از چسب بتن و افزودنیهای سیمانی همرنگ استفاده کنید و دوباره ساب بزنید. در این حالت میزان لایه برداری شما کمتر شده و بدون تغییر در کیفیت، به نتیجه راضی کننده می رسید.

 

۲- برای درخشش نهایی کف چه کنم؟

درخشش نهایی کار، به حذف لبه ها بر میگردد. این لبه های کوچک باعث انعکاس نامناسب نور به جهات مختلف می شود. بنابراین برای دستیابی به سطحی براق، علاوه بر استفاده از ساب نمره 800 و بالاتر، زیر سازی کار و حذف لبه ها اهمیت فراوانی دارد .

 

 ۳- چه موقع از ساب دستی استفاده شود؟

همزمان با هر مرحله از کفسابی اصلی،باید گوشه ها و یا نقاط خیلی کثیف با لکه های چسبنده بصورت دستی ساب زده شود.

 

۴- چه پساب ناشی از کفسابی را جمع کنیم؟

اجازه ندهید پساب حاصل از کار خشک و سفت شود و روی سطح ماندگار شود. بنابراین پساب به سرعت جمع آوری گردد. ریختن پساب حاصل از کفسابی در لوله های فاضلاب درست نیست.

 

۵-آیا جهت چرخش لقمه ها نیاز به تغییر دارد؟

در صورتی که دستگاه سابزن شما دارای دو جهت چرخش است،بصورت دوره ای جهت چرخش لقمه ها را معکوس کنید. این روش عمر و کارکرد دستگاه را افزایش می دهد .


۶- آیا در ساب خیس نیاز به ساب زدن بیشتر است؟

در ساب خشک با جمع آوری گرد و غبار با مکش هوای جاروبرقی، سطح بدست آمده همان سطح نهایی است. اما هنگامی که از ساب با آبپاشی استفاده می کنید، انعکاس نور در سطح خیس، می‌تواند نیاز کاذب به ساب زدن ایجاد کند. بنابراین در ساب مرطوب و خیس، سطح در ابتدا یک لایه تیره تر از سطح خشک بنظر میرسد.

 

۷- نحوه ی صحیح حرکت دستگاه کفسابی چگونه است؟

 برای ساب زدن دستگاه را بصورت زیگزاگی و از یک ضلع به ضلع دیگر  هدایت کنید. هر رفت و برگشت دارای همپوشانی با مسیر قبلی باشد. توجه داشته باشید ثابت نگهداشتن دستگاه سنگ ساب زنی، چاله ایجاد می کند.

 

۸- استفاده از کیسه شن یا وزنه چه تاثیر در کفسابی دارد؟

به برخی از دستگاه‌های سابزنی ، امکان افزودن وزنه وجود دارد. در این حالت می‌توانید با اضافه کردن کیسه شنی در یک دور ثابت، لایه برداری را با سرعت بیشتری انجام دهید.

 

۹- مصرف لقمه های دستگاه کفسابی بالا است؟

از لقمه زبرتر استفاده کنید، فشار و سنگینی دستگاه را کم کنید یا به جای سه لقمه از ۶ لقمه نصب کنید .

 

۱۰- دستگاه کفسابی کند حرکت میکند و خاموش می شود؟

فشار و سنگینی دستگاه را کم کنید ، دور آن را کمتر کنید یا از لقمه نرمتر استفاده کنید .

 

۱۱- برای کفشویی و کفسابی سرامیک از چه دستگاهی استفاده کنیم؟

برای هر این دو کار از دستگاه کفساب تکفاز استفاده کنید. بصورت کلی برای کفشوری از دستگاه کفساب تکفاز و برای سنگ سابی و کف سابی از دستگاه کفساب سه فاز استفاده کنید. به جز سرامیک که برای سابیدن آن فقط از دستگاه کفساب تک فاز استفاده کنید. دقت کنید کفسابی، طرح برجسته سرامیک را بر میدارد! و نباید برای این نوع از سرامیکها استفاده شود.

 

منبع: http://maherjoo.com

« قبلی مطالب دیگر بعدی »