نقاشی ساختمان

ابزارهای ضروری یک نقاش حرفه ای ساختمان کدامند؟

نقاشی ساختمان


 برای  آموزش نقاشی در شروع کار، بایستی ابزارهای مورد نیاز این کار فراهم شود. انتخاب ابزار نقاشی مناسب برای یک کار نقاشی حرفه ای امری اجتناب ناپذیر است. ابزارهای مورد نیاز را می توان به ابزارهای آماده سازی سطح و ابزارهای نقاشی تقسیم بندی کرد.

 

ابزارهای آماده سازی سطح

مهمترین بخش در نقاشی ساختمان انجام عملیات زیر کاری است که شامل بتونه کاری و درزگیری می­باشد. اهمیت آماده سازی سطح در رنگ آمیزی فضا های داخلی، غیر قابل انکار است و باید با دقت انجام شود.

ابتدایی ترین ابزار نقاشی مورد نیاز بتونه کاری لیسه و کاردک می باشد که جنسهای متفاوت و سایزهای مختلفی دارند و هر کدام کارایی خاص خود را دارند. از کاردک های کوچک برای تمیزکردن چهارچوب ها و پنجرها کاربرد بیشتری دارد و کاردک های پهن تر برای بتونه کاریهای حجم بالا استفاده میشود. هنگامی که از ترکیب کاردک و لیسه در بتونه کاری استفاده شود، معمولا لیسه مخزن نگهداری بتونه است و با کاردک از روی آن برداشته می‌شود.

ابزارهای نقاشی دیگری که در آماده سازی سطح مورد استفاده قرار می گیرد شامل موارد زیر است:

آچار پیج گوشتی: برای باز کردم کلید ها و پریزها

نوارچسب کاغذی: برای پوشاندن قرنیزها، چارچوبها، کلید و پریز های بدون پوشش یا باز نشده ویا هرگونه سطحی که لازم است از لکه های رنگ محافظت شود.

سنباده: برای هموار کردن بتونه و سطوح ناصاف و تمیز کردن لکه ها ویا شره های رنگ قبلی.

پارچه یا کهنه مخصوص گرد گیری: برای پاک کردن سطوحی که بر روی آنها از سنباده استفاده شده.

نردبان: یکی دیگر از وسایل مورد نیاز نقاش است که در تمام مراحل کار نقاشی به کار می رود.

 

ابزارهای رنگ آمیزی

وقتی که سطح مورد نظر را به خوبی آماده  کردید، میتوانید رنگ آمیزی را آغاز کنید. اینکه از غلطک استفاده کنید یا از قلم بستگی به نوع رنگ شما و اندازه سطح مورد نظر تان دارد.  از بین ابزار نقاشی غلطک یا قلمو برای سطوح صاف و از قلمو برای گوشه و کنار ها  استفاده شود. از زمانی که غلطک وارد عرصه ی کار نقاشی شد نقش قلم کم رنگ تر و سرعت کاری افزایش زیادی گرفت. استفاده از غلطک ریز بافت سطح کار را زیبا و یکدست می نماید.  

غلطک ها هم به چندین دسته تقسیم می شوند: یک سری از غلطک ها که حجم بیشتری دارند برای رنگ پلاستیک و یک سری برای رنگ روغنی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین غلطک هایی وجود دارد که برای رنگهای دکوراتیو استفاده میشوند. در پایان کار غلطک و قلمو  باید به خوبی با آب شسته شود تا اثرات رنگ باقی مانده باعث خرابی ابزارها نشود.

 

نقاشان حرفه ای در فوری کار با انتخاب ابزار مناسب نقاشی، سعی دارند کاری با کیفیت و مطلوب را به مشتریان ارائه دهند.

 

مطالب مرتبط

نقاشی ساختمان با غلطک در 5 گام

نحوه ی استفاده از رنگ روغنی در نقاشی ساختمان و کاربردهای آن

« قبلی مطالب دیگر بعدی »