تزئینات ساختمان

نحوه محاسبه قیمت دکوراسیون داخلی

تزئینات ساختمان


تصور کنید اخیرا به خانه جدیدی نقل مکان کردید و آماده پرداخت قیمت دکوراسیون داخلی هستید یا مدت هاست در خانه ای زندگی می کنید و قصد دارید ظاهر آن را عوض کنید .سوال اصلی این است که : چقدر هزینه خواهد داشت؟ هیچ فرمول جادویی وجود ندارد که میزان قیمت دکوراسیون داخلی منزل شما را محاسبه کند. اما با طی چند مرحله می توانید متوجه شوید این پروژه تقریبا چه هزینه هایی دارد و این پول در چه جاهایی باید خرج شود.

 

مواردی که در شروع کار باید مشخص شود؟


برای بررسی و محاسبه قیمت دکوراسیون داخلی ابتدا باید حجم تغییرات مشخص گردد وچک‌ لیست‌های تعیین قیمت تکمیل گردد.

 بعضی از موارد چک لیست قیمت شامل موارد زیر است:

1-طراحی دکوراسیون متعلق به چند بخش منزل است؟

2-آیا هر کدام از طرح‌های اجرایی برای هر بخش با یکدیگر متفاوت هستند؟

3-آیا بخش‌ها نیاز به بازسازی از نظر مصالح ساختمانی دارد؟

4-تجهیزات مورد نیاز دکوراسیون از طریق پیمانکار تهیه می‌گردد یا هزینه شخصی؟

5-کیفیت تجهیزات در چه حدی است؟

6-طراحی مدل اصلی کار توسط کارفرما انجام می‌گیرد یا پیمانکار؟

7-هزینه مشاوره و راهنمایی به چه نحوی محاسیبه می‌گردد؟

8-دستمزد به صورت ساعتی محاسبه می‌گردد یا متر مربع؟

و بسیاری از سوالات دیگر که هنگام قرارداد باید آن‌ها را از پیمانکار پرسیده و مستقیما درون قرارداد درج نمایید.

 

عوامل مؤثر در تغییر قیمت طراحی داخلی

 

موقعیت پروژه :

 

این که موقعیت پروژه در کجا است نکته مهمی است. شرایط آب و هوایی، دوری و نزدیکی به محل پروژه، هزینه‌ های جانبی مانند حمل‌ و نقل را به کارفرما تحمیل می‌ کند.

 

منطقه پروژه :

 

معمولا قیمت خدماتی که در شمال شهر ارائه می‌ شود بالاتر از جنوب شهر است. البته با در نظر داشتن تفاوت قیمت ملک در شمال و جنوب شهر، این مورد طبیعی است.

 

نبود امکانات در منطقه :

 

چنانچه در شهرستان باشید اگر خدماتی بومی بخواهید قیمت مناسبی پرداخت می‌ کنید ولی ارائه خدمات خاص و غیرمعمول هزینه بیش تری برایتان به همراه دارد.

 

نوع قرارداد :

 

باید دقت داشته باشید قراردادی که انتخاب می‌ کنید مناسب با نوع پروژه‌ تان باشد. مثلا قرارداد ساعتی مناسب مشاوره حضوری است چون نهایتا ۱ تا ۲ ساعت زمان می‌ برد؛ اما قرارداد مناسب اجرا بهتر است درصدی باشد. چون ساعتی یا روزمزد هزینه‌ های زیادی بر دوش کارفرما می‌ گذارد.

 

نوع طراحی :

 

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار، کیفیت کار و نوع طراحی است. به‌ عنوان‌ مثال اگر طراحی پیچیده‌ ای برای کابینت‌ ها در نظر گرفته‌ اید، منتظر هزینه بالا در طراحی و اجرا باشید. چراکه برای اجرای آن طراح باید به سراغ افراد حرفه‌ ای‌ تری بروید و این دستمزد را بالا می‌ برد.

 

دکوراسیون

 

دکوراسیون داخلی برای کدام قسمت منزل قابل اجرا است؟

 

برای تغییر سبک زندگی خود می‌توانید از تغییر سبک چیدمان منزل خود شروع کنید. تمامی نقاط منزل از در ورودی گرفته تا سرویس‌های بهداشتی را می‌توان دکوراسیون و چیدمانی خاص برایشان در نظر گرفت. هیچ الزامی وجود ندارد که تمامی بخش‌های منزل شما از یک مدل خاص پیروی کند. برای مثال می‌توانید بخش ورودی را کلاسیک طراحی کنید و محیط آشپزخانه را امروزی.

 

برای اطلاعات بیشتر  این مقاله را مطالعه نمایید: چگونه با هزينه كم در فضای خانه تنوع ایجاد کنیم؟

 

نحوه محاسبه دستمزد:

 

هزینه خدمات مشاوره حضوری : برحسب محل مشاوره و طول مسافت، هزینه‌ ها متغیر است.

پایین‌ ترین : رایگان یا ۵۰ هزارتومان

میانگین : ۱۵۰ هزار تومان

بالاترین : ۳۰۰ هزار تومان

 

نحوه محاسبه دستمزد طراحی دکوراسیون:

 

مشاوره ابتدائی به محل مورد نظر شما بستگی دارد به عنوان مثال اگر محدوده شما برای بازدید و بررسی با محل کار فاصله داشته باشد این رقم افزایش پیدا می کند. برای نمونه اگر نیاز باشد به شهرستان مراجعه شود و مشاوره و کارشناسی تعیین قیمت انجام شود باید هزینه بیشتری در مقایسه با محدود اصلی در نظر گرفته شود. امر دیگر تعرفه ای است که برای خانه های شمال شهر و جنوب شهر در نظر گرفته می شود این امر هم به مساحت و نوع دکوراسیون داخلی بستگی دارد. هزینه کارهای که به صورت در صدی مد نظر است به خریدهای انجام گرفته مربوط است، که رقمی بین ۱۵ الی ۲۵ درصد در نظر گرفته می شود 
بدون تردید مشتری با صرف هزینه های انجام شده حق وحقوقی را نیز دارد که به ذکر برخی از آن ها اشاره می شود. شما با صرف هزینه به منظور تغییر دکوراسیون منزل خود می توانید اصولی را با کارفرمای پروژه خود در میان بگذارید. در ابتدا می توانیدکارهای را که مشابه با کار دیزاین منزل شما است را خواستار شوید و با مشاهده آن، طرح ایدئال خود را انتخاب کنید. مورد دوم از کارفرما بخواهید از مشکلات احتمالی که در طی طرح ریزی حاصل می شود شما را مطلع کند. می توانید مراحل انجام پروژه را خواستار باشید و از مسئولیت خود در قبال این کار آگاه شوید. نحوه پرداخت دستمزد را خواستار شوید تا در عین کار به مشکلی بر نخورید. نوع قرار دادی که قرار است برای منزل شما به انجام برسد را مشخص کنید بر فرض اگر ساعتی، درصدی و یا بر حسب متر مربع است یک حساب سرانگشتی از مسئول پروژه بخواهید. ضمانت کاری حق شما است زیرا در این پروژه شما متحمل هزینه شده اید بدون شک اگر بر اساس عرف و اصول استاندار بازار کار انجام شود شما از یک ضمانت و پشتوانه عالی بهره خواهید برد. حال اگر کار توسط افراد غیر متخصص انجام شود هیچ ضمانتی برای کار نهایی شما نخواهد بود. مدت زمانی که طرح باید در دست اجرا باشد را خواستار باشید و از مزیت های واگذاری پروژه به صورت درصدی و متر مربع نیز آگاهی کسب کنید. شاید در طی کار به پیشنهاد کارشناس طراحی دکوراسیون مزایای به شما داده شود. امری که در پایان کار برای منافع شما در نظر گرفته می شود خسارت و دیر کردی است که در این پروژه می توانید از کارفرما خواستار شوید.

 

رنگ:

 

یکی دیگر از مهم ترین نکات در دکوراسیون داخلی منزل انتخاب رنگ است. شما باید رنگ مورد علاقه تان را در نظر بگیرید و رنگ های مکمل و خنثی کننده ان را پیدا کنید.

 

رنگ دکوراسیون

 

 

بیشتر بخوانید:رنگ کردن دیوار بهتر است یا کاغذ دیواری؟

 

برآورد هزینه:

 

بر اساس یک پژوهش غیر رسمی قیمت دکوراسیون داخلی در تهران، با مصالح متوسط ( نه مرغوب و درجه یک) مترمربعی حدود 1000000 تومان هزینه دارد؛ و در صورت کاربرد مصالح مرغوب، در برخی موارد، این مبلغ  به بیش از دو برابر افزایش می یابد.

 

بهبود کیفیت زندگی:

 

هزینه تغییر دکوراسیون داخلی از آن دست هزینه هایی است که ارزش اختصاص را دارد. تغییر دکوراسیون داخلی بر بهبود کیفیت زندگی تاثیری مستقیم می گذارد. در واقع هر قدر برای تغییر هزینه شود، به همان نسبت یکنواختی از محیط حذف وموجب افزایش انرژی مثبت فضا می گردد.

همانطور که خاطر نشان گردید، قیمت تغییر دکوراسیون داخلی بسته به فاکتور هایی نظیر نوع مصالح، نوع تغییرات ، سطح  و میزان تغییرات می باشد

 

پیشنهاد فوری کار به شما در اجرای پروژه های ساختمانی

 

فوری کار یک سایت ساختمانی فعال در زمینه  نیازمندی های ساختمان و تبلیغات ساختمان  می باشد که شبکه ای بهم پیوسته از استادکاران، پیمانکاران و کارفرمایان ساختمانی را گردهم آورده است  و می تواند در هر مرحله ای از پروژه های ساختمانی از جمله ساخت و ساز، نوسازی، بازسازی ساختمان، خرده کاری، تاسیسات و تعمیرات منازل مشاور و مجری کارهای ساختمانی شما باشد. شما به دو طریق می توانید از فوری کار در اجرای عملیات ساختمانی خود استفاده کنید:
 

روش اول: با شماره های پشتیبانی سایت فوری کار تماس گرفته تا متخصصان توصیه شده فوری کار از پروژه شما بازدید نموده و بعد از مشورت با آنها اقدام به شروع عملیات ساختمانی کنید.

 روش دوم: پروژه ساختمانی خود از قبیل: بنایی و دیوار چینی، گچ کاری، لوله کشی، کاشی کاری، برقکاری و... را در قالب  آگهی رایگان خدمات ساختمانی در سایت فوری کار ثبت کنید تا متخصصان مختلف فوری کار با شما تماس گرفته و از بین پیشنهاد های مختلف قیمتی و زمانی آنها، مناسب ترین پیشنهاد را با توجه به شرایط پروژه خود انتخاب کنید.

« قبلی مطالب دیگر بعدی »