نصب کمد و کابینت

نکات مهم و ضروری در انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه

نصب کمد و کابینت


انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه به عنوان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین فاکتورها در زیبایی یک آشپزخانه به حساب می آید و به دلیل اینکه ویژگی های روانشناسی در آن نهفته است لازم است که  با دقت زیادی انتخاب شوند.

علاوه بر این، رنگ کابینت در ارتباط  مستقیم با بزرگ و یا کوچکتر جلوه دادن فضای داخلی می باشدکه توجه به این مسئله بسیار ضروری است.

 

در انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه به چه نکاتی باید توجه شود ؟

 

چند موضوع بر انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه اثر دارند که باید هنگام دیدن کاتالوگ رنگ کابینت آشپزخانه، آن‌ها را هم در ذهن داشت:

 

به اندازه آشپزخانه توجه کنید

از موارد بسیار مهمی که در انتخاب بهترین رنگ کابینت باید مد نظر قرار داد، میزان فضای داخلی اختصاص داده شده به آشپزخانه می باشد. با توجه به اینکه در زندگی عصر حاضر اغلب افراد با مشکل کمبود فضا در آپارتمان مواجه می باشند، لذا باید رنگ هایی را برای کابینت و سایر وسایل موجود در آشپزخانه انتخاب کرد که این محیط را روشن تر و بزرگتر جلوه دهد. استفاده از کابینت های تیره باعث میشود تا فضای داخلی کوچک تر به نظر برسد، در مقابل استفاده از ترکیب رنگ های روشن می تواند تاثیر مطلوبی بر رهایی از شلوغ بودن و کوچک بودن آشپزخانه داشته باشد.

 

مقدار نور فضا را در نظر بگیرید

میزان نور آشپزخانه تا حدی زیادی در انتخاب رنگ کابینت ها تعیین کننده است. اگر آشپزخانه دارای پنجره یا نورگیر مناسب می باشد و فضای روشنی دارد، شما می توانید از رنگ های تیره تر هم برای انتخاب کابینت دلخواه خود استفاده کنید، اما اگر در فضای آشپزخانه تان پنجره ای نیست و احساس می کنید محیط آن تاریک است، بهتر است از رنگ های روشن کمک بگیرید تا فضا دلگیرتر از آن چه هست، نشود.

در آشپزخانه‌های کم‌نور تا می‌توانید از رنگ روشن و جنس‌های براق استفاده کنید. رنگ‌های براق، مثلاً های گلاس درخشندگی خودشان رو زیر نور زیاد نشان می‌دهند. برای زمانی هم که نور طبیعی در اختیار ندارید، بهتراست نورپردازی مناسبی داشته باشید.

 

انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه

رنگ فضایی آشپزخانه

رنگ و طرح کاشی کف، دیوار، در و سقف آشپزخانه بر انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه تأثیرگذار است. مشخص است که اگر قرار است که این موارد هم‌آوا باشند، باید هارمونی رنگ بالایی داشته باشند.

یکی از موضوعاتی که خیلی زیاد بر زیبایی کابینت شما اثرگذار است، رنگ فاصله بین کابینت‌های دیواری و زمینی است. این فضا را می‌توان با کاشی‌ بین کابینتی یا دیوار پوش پر کرد. دقت داشته باشید که رنگ بین کابینت‌های دیواری و زمینی شما با رنگ کابینت شما هم‌خوانی داشته باشد.

 

بررسی تاثیر روانشناسی رنگ

رنگ ها از مهم ترین المان ها در زندگی می باشند که هر یک اثرات روحی و عاطفی خاصی را در خود پنهان دارند. به همین دلیل تمام طراحان دکوراسیون به این مسئله توجه داشته و پیشنهاد می کنند تا قبل از انتخاب هر وسیله به اثرات جانبی رنگ آنها بر روحیات افراد حاضر در آن محیط توجه شود. به عنوان مثال، با انتخاب رنگ کابینت سفید آشپزخانه در واقع تمیزی و آرامش را به محیط دعوت می کنید و با انتخاب رنگ های قرمز و نارنجی نوعی تحرک را در افراد القا می کنید که باعث میشود افراد نتوانند زمان زیادی در آشپزخانه حضور داشته باشند و سعی در ترک محیط دارند. به همین دلیل بهتر است رنگ های انرژی بخش را به صورت ترکیبی با سایر گزینه ها استفاده کنید تا تاثیر بهتری در افراد داشته باشند.

 

طرح کابینت آشپزخانه

مدرن یا کلاسیک بودن کابینت آشپزخانه روی انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه شما تأثیرگذار است.در کابینت اشپزخانه مدرن خیلی محدودیت رنگ وجود ندارد اما نمی‌شود که رنگ کابینت کلاسیک را برای مثال نارنجی کرد چون به چیزی میشِ مثل جیغ بنفش.

 

با توجه به اهمیت بسیار زیاد رنگ کابینت آشپزخانه تیم فوری کار مشاوره رایگان در این زمینه توسط متخصصین دکوراسیون داخلی ارائه می دهد. برای دریافت مشاوره رایگان در این زمینه می توانید با شماره های پشتیبانی تماس بگیرید.

 

« قبلی مطالب دیگر بعدی »