کابینت

آنچه باید در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه بدانید

کابینت


اصول انتخاب رنگ کابینت به گفته طراحان داخلی، مهم ترین نکاتی هستند که خانواده ها یا شرکت های مجری دکوراسیون داخلی باید به آن توجه کنند.

شاید جزو آن افرادی باشید که ترجیح می دهند به جای نصب کابینت آشپزخانه، کابینت های قدیمی خود را رنگ آمیزی کنند؛ اما آیا در این شرایط، مطمئن هستید که مراحل رنگ کردن کابینت ها را با استانداردهای لازم انجام می دهید؟ اگر رنگ های کابینت را دوست نداشتید، تکلیف چیست؟ آیا فکر نمی کنید این اقدام می تواند بودجه و انرژی شما را تلف کند؟؟

با اجرای اصول و قواعد انتخاب رنگ کابینت، خود را از دردسر نجات می دهید. قبل از اینکه رنگ بخرید یا قلم مو به دست بگیرید، تأمل کنید؛ شاید خرید کابینت آشپزخانه با بهترین ترکیب رنگی برای شما از هر نظر بهتر باشد.

انتخاب صحیح رنگ کابینت برای آشپزخانه می تواند شادابی، انرژی، نشاط و ذوق آشپزی را در محیط به وجود بیاورد. تقویت روحیه، مزیت دیگری است که با نصب کابینت آشپزخانه با سبک های جدید و امروزی، آن را به دست می آورید.

در این مطلب تصمیم داریم به معرفی بهترین انواع رنگ کابینت آشپزخانه بپردازیم و سپس در مورد اصول انتخاب و نکات مهم در انتخاب رنگ برای کابینت آشپزخانه صحبت می کنیم.

 

بیشتر بخوانید: انواع رنگ گرم و سرد و کاربرد آن در دکوراسیون منزل

 

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه که می توانید انتخاب کنید

 

1- سفید و خاکستری تیره

 

کابینت سفید

یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین رنگ کابینت برای آشپزخانه، سفید، خاکستری یا ترکیبی از دو رنگ سفید و خاکستری تیره است. رنگی که برای کابینت آشپزخانه انتخاب می کنید تأثیر زیادی در انعکاس نور طبیعی در محیط دارد.

سفید و خاکستری تیره، هر دو رنگ هایی هستند که فضای آشپزخانه را روشن تر نگه می دارند. اگر کابینت های بالایی را با رنگ سفید آماده کنید، درخشندگی بیشتری را به نمایش می گذارند.

فرقی نمی کند که سفید و خاکستری را از مدل رنگ کابینت براق یا مات استفاده کنید، اما ترکیب این دو باید به نوعی باشد که فضا را دلبازتر و روشن تر جلوه دهد.

رنگ کابینت سفید و خاکستری روشن هم یک انتخاب رویایی و منحصر به فرد است. این رنگ ها هرگز موجب خستگی افراد نمی شوند. یک فضای روشن، همیشه محبوب و مجذوب کننده است.

 

2- آبی، رنگ عالی برای کابینت آشپزخانه

 

کابینت ابی

آبی، رنگی بی انتها و رویایی است! رنگ آبی می تواند یکی از بهترین رنگ ها برای کابینت آشپزخانه باشد. ترکیب رنگ آبی و سفید، آبی و نقره ای و آبی و خاکستری از هر نظر می تواند جلوه زیبایی را به آشپزخانه شما ببخشد.

رنگ کابینت آشپزخانه که بر اساس رنگ آبی انتخاب می شود، در سبک های مدرن و کلاسیک، مات و براق موجود است. ساخت کابینت آشپزخانه با مدل کابینت های گلاس، یکی از محبوب ترین ایده ها به شمار می رود.

 

3- رنگ سبز برای کابینت آشپزخانه

 

کابینت سبز

یکی از انواع رنگ کابینت آشپزخانه، رنگ سبز در طیف روشن و تیره است. سبز، یک رنگ دوست داشتنی است. سبز، نمادی از آرامش و اطمینان است و می تواند انرژی را منتقل کند. بهتر است برای خرید کابینت آشپزخانه، رنگ سبز را به صورت ترکیبی با سفید یا خاکستری همراه کنید.

 

4- رنگ سیاه تیره و سیاه ذغالی

 

کابینت سیاه

یکی دیگر از انواع رنگ کابینت آشپزخانه، رنگ مشکی است. رنگ سیاه می تواند بسیار تیره باشد یا از طیف سیاه دودی یا روشن تر انتخاب شود. انتخاب رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه بر اساس ترکیب سیاه، برای برخی از سبک های دکوراسیون آشپزخانه پیشنهاد می شود. سبک کلاسیک، یکی از این سبک ها است.

 

5- رنگ های گرم شامل زرد، نارنجی و قهوه ای

 

کابینت نارنجی

انتخاب رنگ کابینت از گروه رنگ های گرم شامل زرد، نارنجی و قهوه ای، یک سبک جدید است و مورد علاقه اکثر خانواده ها قرار دارد. رنگ قهوه ای برای کابینت آشپزخانه، فضای داخلی را گرم تر و لوکس تر جلوه می دهد. انتخاب زرد و نارنجی برای کابینت آشپزخانه، حس انرژی را منتقل می کند.

 

بیشتر بخوانید: انواع رنگ کابینت جدید برای آشپزخانه

 

نکات مهم در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه و طراحی داخلی

وقتی می خواهید بهترین رنگ کابینت آشپزخانه را انتخاب کنید، یک سری نکات وجود دارند که به شما کمک می کنند تصمیم گیری بهتری داشته باشید. این نکات را در قسمت زیر به صورت فهرست گونه معرفی می کنیم:

*چگونه رنگ کابینت را انتخاب کنیم؟

اگر انتخاب بهترین رنگ برای کابینت آشپزخانه به درستی انجام شود، یک نمای حرفه ای را ایجاد می کند. رنگ ها می توانند طراحی آشپزخانه را دگرگون کنند.

قبل از انتخاب رنگ، بهتر است به نمونه های اجرا شده دقت کنید و پالت رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید. رنگ هایی را انتخاب کنید که با هم مطابقت دارند.

به ابعاد و اندازه های آشپزخانه خود باید دقت کنید. انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه در این مورد بسیار اهمیت دارد. برای آشپزخانه های کوچک، رنگ های روشن تر مناسب اند تا فضا را بزرگ تر و دلبازتر جلوه دهند.

رنگ های تیره تر را برای آشپزخانه های بزرگ تر انتخاب کنید تا سبک طراحی داخلی را لوکس تر نشان دهند.

رنگ مناسب کابینت آشپزخانه را با توجه به رنگ دیوارها انتخاب کنید. ترکیب مناسب رنگ تیره و روشن، رنگ مکمل یا رنگ های متضاد در این مورد مهم هستند.

در انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه، سعی کنید یک کنتراست رنگ ایجاد کنید. مثلاً خاکستری یا قهوه ای تیره با دیوارهای روشن، نمونه خوبی است.

ایده های جدید را همیشه دنبال کنید. برای انتخاب بهترین رنگ برای کابینت آشپزخانه، همیشه ایده های مدرن و نو را بررسی کنید و بهترین را انتخاب کنید.

تأثیر نور و نورپردازی آشپزخانه را فراموش نکنید. رنگی را انتخاب کنید که در زیر نور در محیط، بهترین جلوه را داشته باشد.

 

سخن پایانی

آشپزخانه، مهم ترین مکانی است که خوشمزه ترین غذاها در آنجا تهیه می شود. لذت آشپزی در یک فضای دلنشین و زیبا، با انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه میسر خواهد شد. رنگی را انتخاب کنید که جلوه زیبایی داشته باشد و به شما آرامش دهد.

برای خرید و نصب کابینت آشپزخانه آن می توانید از بهترین متخصصان و کارشناسان فوری کار کمک بگیرید.

« قبلی مطالب دیگر بعدی »