نظافت منزل

نحوه شستشو و نظافت شیر آلات ساختمانی

نظافت منزل


بی دقتی در نحوه ی شستشوی شیرالات باعث ازبین رفتن جلا و زیبایی آنها می شود. در این نوشتار به چند نکته مهم در مورد تمیز کرد کرد شیرالات اشاره می کنیم.

 

شستشو با آب و صابون

بهترین راه برای شستشوی شیرآلات استفاده از محلول آب و صابون است که رنگ طبیعی آنها را حفظ میکند و باعث براق شدن میشود. بهتر است از اسکاج های نرم و اسفنجی استفاده کنید تا خطی روی آن ها ایجاد نشود. برای جلوگیری از جرم گرفتن شیرآلات شستن پی در پی آن در پایان هر روز و خشک نمودن توسط حوله ای نرم لازم است.

 

شستشو شیرآلات تنها با آب

حتی آب خالص هم قادر به پاک کردن شیرآلات است در صورتی که این شستشو مداوم و روزانه باشد ولی بازهم در صورتی که از مواد شوینده ساده استفاده کنید بهتر اســـــت.

 

شستشو با سرکه سفید

سرکه  (ترجیحاً سفید)  یکی از مواد طبیعی است که می توانید از آن استفاده کنید. بسیاری از افراد باتجربه محلول سرکه و آب را بهترین تمیز کننده و براق کننده شیرآلات می دانند. برای پاک کردن این رسوبات یک حوله کاغذی را کاملا به سرکه آغشته کنید. حوله کاغذی را دور محل لکه‌ها بپیچید و ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس لکه‌ها را با استفاده از یک حوله کاغذی خشک به راحتی پاک کنید. فقط توجه داشته باشید که استفاده از سرکه به علت خاصیت اسیدی بودن آن میتواند باعث از بین رفتن رنگ شیرهای آب رنگی و شیرهای برنجی بشود. درصورتیکه از شیرهای بی‌رنگ و معمولی رایج استفاده می‌کنید، می‌توانید با خیال راحت از سرکه به عنوان یک براق کننده قوی برای پاک کردن رسوبات به جای مانده بر روی شیرهای آب استفاده کنید.

 

شستشو شیرآلات با جوهر نمک ممنوع

اگر برای تمیز کردن سرویس خود از جوهر نمک استفاده میکنید قبل ریختن جوهر نمک حتما روی شیر را با پلاستیک بپوشانید زیرا دود جوهر نمک رنگ شیرالات را از بین میبرد.

 

مطالب بیشتر در مورد نظافت منزل شامل: نظافت درب، نظافت پنجره، کار با بخارشو ، ساخت محلول دست ساز برای نظافت و ... را در وبلاگ ما بخوانید. برای سفارش نظافت منزل و محل کار از طریق فوری کار اقدام کنید.

« قبلی مطالب دیگر بعدی »