نظافت راه پله و ساختمان

روش پاک کردن انواع لکه از روی دیوار گچی

نظافت راه پله و ساختمان


پاک کردن لکه روی دیوار کار ساده ای نیست لکه های ناشی از دوده، جوهر و نقاشی کودکان به سختی از روی دیوار پاک می شود. در این مطلب چند ترفند ساده برای پاک کردن لکه روی دیوار به کار گرفته می شود. با استفاده از این ترفندها هر نوع لکه ای را می توان از روی دیوار پاک کرد.

یکی از جاهایی که برای خانه تکانی آنها را تمیز می کنیم و  شاید یکی از سخت ترین نظافت ها باشد ، دیوارهای خانه است که تمیزی و شفافیت آنها به خانه زیبایی دوچندان می بخشد. در این میان تمیز کردن دیوارهای گچی سخت تر است زیرا آنها را با هر نوع مواد و وسایلی نمی توان پاک نمود و ممکن است لکه بزرگتر و بدنماتری ظاهر شود.

 

چند روش پاک کردن لکه

 

پاک کردن لکه های مداد رنگی از روی دیوار گچی

 

روش پاک کردن لکه  مداد رنگی از روی دیوار مقداری خمیر دندان را روی یک مسواک کهنه بمالید و به آرامی روی خطوط مداد رنگی را تمیز کنید. همچنین می‌توانید مقداری جوش شیرین را در آب مخلوط کنید و با پنبه روی خطوط مداد رنگی روی دیوار گچی بکشید تا تمیز شود.

 

پاک کردن  لکه  سیاه  از روی دیوار گچی

 

برای پاک کردن لکه مداد سیاه از  یک پاک کن معمولی استفاده کنید پاک کن را به آرامی روی خطوط مداد بکشید و آن‌ها را پاک کنید. اگر با این روش لکه ها از بین نرفت از جوش‌شیرین استفاده نمایید. به این صورت که مقداری جوش شیرین را با آب قاطی کرده و با یک پارچه به صورت آرام بر روی محل بکشید.

 

روش پاک کردن لکه مداد شمعی از روی دیوار گچی

 

معمولا پاستل ها و لکه مداد شمعی به دلیل روغنی بودن به سختی از روی دیوار پاک می شوند برای از بین بردن لکه مداد شمعی ابتدا مداد شمعی به جا مانده روی دیوار را با قاشق پلاستیکی بتراشید. سپس مقداری جوش شیرین روی یک پارچه نم دار بریزید و به آرامی روی باقی مانده مداد شمعی بکشید. بعد با یک اسفنج مرطوب روی محدوده لکه ها بکشید تا آن ها را کاملا تمیز کند و در نهایت دیوار را با حوله مرطوب تمیز کنید.

 

 روش پاک کردن جای تابلو‌ها از روی دیوار گچی

 

معمولا پشت  قاب عکس تمیز‌تر از بقیه قسمت‌های دیوار باقی می‌ماند. در این حالت دیوار دورنگ می‌شود. بهترین  روش پاک کردن لکه استفاده از بخارشور است. چنانچه از روش های بالا نتوانستید نتیجه بگیرید می توانید با یک کاغذ سمباده مقداری روی محل لکه روی دیوار گچی بکشید. بعد گرده‌های آن را تمیز کنید و یک دستمال نم دار را روی محل لکه بکشید.

 

مطالب بیشتر در مورد نظافت منزل شامل: نظافت درب، نظافت پنجره، کار با بخارشو و ... را در وبلاگ ما بخوانید. برای سفارش نظافت منزل و محل کار از طریق فوری کار اقدام کنید.

پروژه ساختمانی خود از قبیل: نقاشی ساختمان، گچ کاری، نظافت منزل، کاشی کاری، برقکاری و... را در قالب  آگهی رایگان خدمات ساختمانی در سایت فوری کار ثبت کنید تا متخصصان مختلف فوری کار با شما تماس گرفته و از بین پیشنهاد های مختلف قیمتی و زمانی آنها، مناسب ترین پیشنهاد را با توجه به شرایط پروژه خود انتخاب کنید

 

منبع : ستاره

« قبلی مطالب دیگر بعدی »