کاشی کاری

نحوه محاسبه قیمت کاشی کاری + انجام خدمات کاشی کاری با قیمت رقابتی در فوری کار

کاشی کاری


برآورد هزینه های یک عملیات و پروژه ساختمانی از دغدغه هایی است که هر کارفرمایی علاقه مند است قبل از شروع پروژه، تخمین درستی از آن داشته باشد. در مقاله زیر سعی می کنیم عوامل تعیین کننده هزینه نصب کاشی و سرامیک کاری ساختمان را مشخص کرده و روش جدید سایت فوری کار برای تعیین نرخ عرف بازار را بیان کنیم.
 
 

عوامل تاثیر گذار بر هزینه کاشی و سرامیک کاری:

 

روش های نصب کاشی و سرامیک

در حال حاضر بیشتر کاشی و سرامیک کاری های شهرهای تهران و کرج به دو صورت چسبی و دوغابی انجام می شود و با توجه به اینکه کاشی کاری دوغابی نیازمند دقت و توجه بالاتری برای تراز کردن سطح کاشی کاری می باشد این روش کاشی کاری هزینه بالاتری نسبت به کاشی کاری چسبی دارد.

 

شهر و محل کاشی و سرامیک کاری

قیمت کاشی و سرامیک کاری در شهرهای تهران و کرج نسبت به شهرهای دیگر ایران به علت قیمت بالاتر مصالح، حمل و نقل و دستمزد استادکاران گران تر می باشد. همچنین در شهر تهران به علت وسعت و بزرگی شهر دستمزد استادکاران در جنوب و شمال شهر با هم متفاوت است.

 

حجم و وسعت(متراژ) پروژه کاشی و سرامیک کاری

هزینه نصب کاشی و سرامیک معمولا بر اساس متراژ کار  محاسبه می شود اما در کارهای متراژ پایین مثل تعمیرات و بازسازی سرویس بهداشتی، حمام و یا آشپزخانه به علت کوچک، سختی و زمانبر بودن کار، استادکاران و نصابان کاشی و سرامیک معمولا کل هزینه تعمیرات و خرده کاری را به صورت چکی (توافقی) محاسبه می کنند.

 

ابعاد و قیمت مصالح به کار رفته

ابعاد و قیمت مصالح شامل کاشی، سرامیک، سنگ و موزائیک به کار رفته در پروژه، در تعیین هزینه کاشی کاری تاثیر گذار است به طوری که هنگام خرید کاشی باید به این نکته توجه داشت که هر چقدر ابعاد کاشی و سرامیک کوچکتر و قیمت آنها گرانتر باشد؛ استادکار هزینه بیشتری برای نصب کاشی و سرامیک در خواست می کند.

 

مهارت و تجربه استادکار

مهارت و تخصص استادکاران نیز در برآورد هزینه نصب کاشی و سرامیک عاملی تعیین کننده است و مواردی چون سابقه کار، میزان رضایت کارفرمایان قبلی ، دقت، سرعت، دوری یا نزدیکی به محل پروژه، داشتن شاگرد همراه و... نرخ اجرت استادکاران را تعیین می کنند.

 

نحوه تخمین هزینه نصب کاشی و سرامیک در سایت فوری کار

 همانطور که در بالا ذکر شد عوامل مختلفی در تعیین هزینه نصب کاشی و سرامیک تاثیر گذار است و نوسانات دائمی بازار سبب می شود که هر شرکت یا استادکاری نرخ متفاوتی برای اجرت کار خود تعیین کند که این امر سبب آشفتگی قیمتی در بازار و سرگردانی کارفرما می شود. تیم پشتیبانی فوری کار برای کاهش این آشفتگی قیمتی در بازار از فرمولی استفاده می کند که مورد توافق بیشتر کارفرمایان و استادکاران می باشد؛ اما چگونه؟
 در سایت فوری کار روزانه ده ها پروژه تجاری، ساختمانی و مسکونی از نقاط مختلف تهران و کرج با جزئیاتی از قبیل متراژ، قیمت و مکان پروژه توسط کارفرمایان ثبت می شود (تا کنون در حدود 4500 پروژه ساختمانی در سایت فوری کار ثبت شده است) و از سوی دیگر بیش از 1500 استادکار ساختمانی در حال همکاری با سایت فوری کار هستند و برای اجرای پروژه ها اعلام آمادگی می کنند.
سایت فوری کار با میانگین گرفتن از قیمت پروژه های روزانه ثبت شده (قیمت کارفرمایان) و استعلام قیمتی از صدها استادکار کاشی کار خود (قیمت استادکاران) توانسته است نرخ عرف و معیار بازار که مورد توافق اکثر استادکاران و کارفرمایان می باشد را تعیین کند:
این قیمت ها، هزینه نصب کاشی و سرامیک در سایت فوری کار (آبان ماه سال 97 ) و شهر تهران و کرج می باشد که در صورت نوسان قیمتی، نرخ های جدید اعلام می شوند:

هزینه نصب کاشی و سرامیک کف(50 متر به بالا): متری از 17000 تا 20000 تومان
هزینه نصب کاشی و سرامیک بدنه(50 متر به بالا): متری از 22000 تا 30000 تومان
هزینه نصب کاشی راه پله (50 متر به بالا): متری از 15000 تا 18000 تومان
هزینه نصب موزائیک (50 متر به بالا): از 13000 تا 15000 تومان
هزینه نصب کاشی بین کابینتی(3 تا6 متر): 300 تا 400 هزار تومان
دستمزد روزانه استاد کاشی کار (بدون شاگرد) : از 100 تا 150 هزار تومان در روز
هزینه نصب کاشی اسلب(صلیبی) و سنگ آنتیک با توجه به نوع و ابعاد کاشی و سنگ متغیر و از 30000 تومان به بالا می باشد.

این قیمت ها برای پروژه های 50 متر به بالا می باشد و برای پروژه های زیر 50 متر و خرده کاری و تعمیرات منازل هزینه ها پس از بازدید استادکار و به صورت چکی(توافقی) تعیین می شود.

 

« قبلی مطالب دیگر بعدی »