نماسازی

نحوه ی اجرای نمای بایرامیکس

نماسازی


بایرامیکس یک سیستم پوشاننده تزیینی است که برای نماهای بیرونی و داخلی استفاده می‌شود. این محصول می‌تواند بر روی دیوارهای رنگ شده، سنگ ، سیمان، چوب، مقوای نازک، پلاستیک، فلز و شیشه به کار رود. محصول حاضر به صورت ملات بوده و متشکل از مخلوط دانه‎های گرانیتی و مرمر سرامیزه با تنوع رنگ فراوان و دانه بندی‎های متعدد، رزین‎های طبیعی و مصنوعی و سایر افزودنی‎ها می‎باشد. بایرامیکس بعد از اجرا و خشک شدن، نمای سنگ تزئینی به خود می‎گیرد. سختی، مقاومت مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی مواد تشکیل دهنده زیاد بوده و در طی مدت زمان طولانی از دوام رنگ و میزان پیوستگی ذرات کاسته نمی‎شود.

 

نحوه ی اجرای نمای بایرامیکس

مقدار مورد نیاز بایرامیکس را با آب مخلوط کرده و سپس آن را با ماله یا پیستوله بر روی سطح مورد نظر قرار میدهند.

 

اجرای بایرامیکس با پیستوله

پیستوله فقط برای سایز میکرو بایرامیکس قابل استفاده است.در اینصورت آن را در فاصله ۳۰ الی ۵۰ سانتیمتر از سطح مورد نظر به صورت عمودی نگه داشته و عمل پاشش را به صورت یکنواخت و پیوسته انجام دهید اجرای بایرامیکس نوع میکرو با پیستوله سریعتر بوده و برای سطوح کنگره دار و ناصاف مناسب می‎باشد. اجرای این نوع بایرامیکس با ماله کندتر ولی صاف تر انجام می‎گیرد

 

اجرای بایرامیکس با ماله

سایرانواع بایرامیکس ( درشت، متوسط و ریز ) فقط با ماله اجرا می‎گردد. جنس ماله باید ضد زنگ باشد، هرگز از ماله تخته‎ای و یا آهنی استفاده نکنید.  اجرای بایرامیکس را همیشه از بالاترین بخش محل اجرا آغاز نمایید. روش اجرا بایستی به گونه‎ای باشد که یک کارگر ملات بایرامیکس را با ماله از پایین به سمت بالا روی دیوار کشیده و کارگر دوم بعد از حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به دنبال کارگر اول با ماله به حالت دایره‎ای و دورانی طرح لازم را به نمای بایرامیکس میدهد. بایستی توجه نمودکه کارگر دوم سطح ماله را مرتباً با اسفنج نمناک تمیز و مرطوب کرده تا موقع کشیدن ماله سطح نمای بایرامیکس کاملا صاف گردد .

 

سطوح مورد نظر برای اجرای نما ی بایرامیکس

بایرامیکس را می‎توان درتمام سطوح صاف، هموار و خشک نظیر بتن، سیمان، سنگ، گچ، تخته، نئوپان، شیشه و پلاستیک و حتی سرامیک استفاده نمود. در سطوح بتنی راحتتر و بهتر اجرا می‎شود.

 

زمان خشک شدن

زمان خشک شدن بایرامیکس برای نوع میکرو ۱۲ الی ۲۴ ساعت و سایر انواع ۲۴ الی ۴۸ ساعت با توجه به شرایط آب و هوایی می باشد.

 

نکات مهم قبل از اجرا

سطح محل اجرا باید حد الامکان عاری از مواد چرب و گرد و غبار باشد توصیه می شود کلیه سطوح به ویژه سطوح چرب و دارای گرد و غبار قبل از اجرا با آستر بایرامیکس توسط غلطک، بورس و یا پیستوله پوشش داده شود. از کاربرد بایرامیکس در سطوح زیر خودداری گردد:

۱- سطوح چرب و دارای رنگ روغنی.

۲- سطوح مرطوب یا سطوحی که جریان آب در آن وجود داشته باشد.

۴-کف ساختمان‎ها ، حیاط واستخر.

۵- سطوح بسیار گرم و در معرض مستقیم شعله (نظیر کوره ها و سطوح داخل شومینه ها)

« قبلی مطالب دیگر بعدی »