تاسیسات ساختمان

مزایا و معایب استفاده از پکیج دیواری

تاسیسات ساختمان


پکیج چیست؟

پکیج دستگاهی گرمایشی است که به عنوان جایگزینی برای سیستم‌های گرمایشی بکار گرفته می‌شود.پکیج دیواری در سایز کوچکتری نسبت به آبگرمکن زمینی برخوردار است و از آبگرمکن‌های دیواری بزرگ‌تر است، که یکی از مزایای مهم کوچک بودن و فراهم کردن همزمان آب گرم و گرمایش ساختمان می‌باشد. در واقع پکیج به عنوان یک تأمین‌کننده سیستم گرمایش شوفاژها و تأمین دائمی آب گرم مورد نیاز منازل و ساختمان‌ها بکار برده می‌شود، که در سالهای اخیر بجای شوفاژ خانه در ساختمان‌ها الزامی شده‌است.

 

مزایا پیکج دیواری :

نیاز نداشتن به موتورخانه مرکزی

مستقل بودن برای هر واحد مسکونی

قابل تنظیم در داخل ساختمان

نصب و راه اندازی آسان و سریع

تعمیر و نگهداری راحت و بدون هزینه

سرویس راحت و کم هزینه

راندمان بالا در مقایسه با موتورخانه های مرکزی

نیاز به فضای کم در آشپزخانه

دارای ابعاد کوچک

قابلیت تنظیم دلخواه دما

کارکرد آرام و بی سر و صدا

عملکرد قابل اعتماد

خاموش شدن اتومات

مصرف انرژی پایین

امنیت بالای دستگاه

 ایمنی بالای دستگاه به دلیل وجود سنسورهایی از جمله سنسور حرارتی، سنسور دود و ...

 

پکیج دیواری

 

 امنیت بالا

از مهم ترین مزایای پکیج های دیواری، امنیت بالای آن می باشد. در گذشته بخاری ها و اجاق های برقی دارای خطراتی بود که باعث بر هم خوردن آرامش افراد می شد اما با ورود پکیج های دیواری این خطرات از میان برداشته شده است. پکیج ها دارای سنسورهای حرارتی بوده و در صورت افزایش حرارت شما را آگاه می سازد. سیستم احتراق موجود در پکیج ها به افزایش ایمنی آن کمک بسیاری کرده است.

 عملکرد قابل اطمینان

پکیج های دیواری آب گرم مصرفی شما را به صورت فوری و دایٔمی گرم کرده و می توان آن را به صورت اتوماتیک، خاموش و یا بر روی زمان دلخواه تنظیم نمایید. همچنین پکیج های دیواری برای هر واحد مسکونی مستقل بوده و به این معناست که شما به میزان مصرفی که دارید شارژ پرداخت خواهید کرد.

 عملکرد مناسب در تابستان

در تابستان پکیج ها در صورتی که نیاز به آب گرم باشد، شروع به کار می کند، می توان از سیستم اتوماتیک آن استفاده کرد. در این مواقع با باز شدن شیر آب گرم سنسور فعال شده و پکیج روشن می گردد و با بسته شدن شیر آب، پکیج خاموش می گردد.

 عملکرد مناسب در زمستان

در فصل زمستان اولویت پکیج ها با آب گرم بوده و همین عامل باعث می شود که شما در تمامی طول زمستان همیشه آب گرم در دسترس داشته باشید.

 

اشغال فضای کم

پکیج های دیواری در مقایسه با دیگر وسایل گرمایشی فضای کم تری را اشغال می کند. پکیج های دیواری همان طور که معلوم است بر روی دیوار نصب شده و یا حتی می توان آن را در کابینت نیز نصب نمود.

 نصب و راه اندازی آسان

پکیج های دیواری در مقایسه با شوفاژ خانه ها زمان کم تری را برای نصب و راه اندازی نیاز داشته و راحت تر نیز می باشد. این دستگاه نیازی به لوله کشی از قسمت های مختلف ساختمان ندارد. همچنین دسترسی به پکیج ها به مراتب راحت تر از موتور خانه ها است.

 

وجود کدهای خطا 

پکیج های دیواری دارای انواع کدهای خطا بوده که هر کدام نشان دهنده ایراد مشخصی در پکیج می باشد. این کدهای خطا باعث می شود که شما به راحتی و در سریع ترین زمان ایراد دستگاه را متوجه شده و نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.

 

 بازدهی و راندمان بالا

پکیج های دیواری راندمان بالایی داشته و محیط و آب گرم مصرفی را در سریع ترین زمان گرم می کند، در عین حال سوخت کم تری را نیز مصرف می کند.

 هزینه مناسب

هزینه های پکیج را می توان از چند زاویه بیان کرد یکی از آن ها هزینه نصب و راه اندازی این دستگاه می باشد. با توجه به عدم نیاز به شوفاژ خانه هزینه پکیج دیواری در مقایسه با دیگر وسایل گرمایشی دارای قیمت مناسب تری است. همچنین این دستگاه در مقایسه با دیگر وسایل گرمایشی انرژی کم تری مصرف می کند. علاوه بر آن پکیج های دیواری علاوه بر گرمایش خانه، آب گرمایشی را نیز گرم کرده و دیگر نیازی به خرید آب گرم کن نمی باشد.

 

معایب پکیج دیواری :

در مقایسه با سیستم‌های مرکزی، پکیج‌های دیواری عمر کمتری دارند.

یکی دیگر از معایب پکیج دیواری این است که در خانه‌هایی با متراژ بالا(بیشتر از 300 متر) کارایی کمتری دارد.

در صورتی که فشار آب ساختمان بالا یا پایین باشد، عملکرد پکیج دیواری مختل و با مشکل مواجه خواهد شد.

اکسیژن و رطوبت هوا در محلی که پکیج نصب شده است، کاهش پیدا می‌کند. این مسئله می‌تواند برای کودکان و افراد مسن مضر باشد.

در صورت نصب پکیج در بالکن، ممکن است پرندگان در این دستگاه لانه بسازند. این مسئله می‌تواند باعث ایجاد مشکلات بهداشتی شده و حتی منجر به مرگ آن حیوان شود.

یکی از رایج‌ترین ایرادهای پکیج‌های دیواری آبریزش آنهاست. این مسئله نه‌تنها در آشپزخانه زیاد خوشایند نیست، بلکه بسته به محل نصب، می‌تواند به کابینت‌های ام دی اف آسیب جدی وارد کند.

حرف اخر:

با یک نگاه کوتاه به لیست مزایا و معایب پکیج دیواری به‌راحتی می‌توان متوجه شد که پکیج مزایای بسیار مهم‌تر و بیشتری نسبت به معایب خود دارد که استفاده از آن را بیش از هر زمان دیگری موجه می‌کند. بعد از انتخاب و خریداری پکیج مناسب خود با توجه به مزایا و معایب پکیج دیواری، می‌توانید با کمک متخصصان "فوری کار" پکیج خود را در کوتاه‌ترین مدت نصب کنید و از هوای مطبوع و آب گرم لذت ببرید.

« قبلی مطالب دیگر بعدی »