بازسازی ساختمان

چگونه یک پیمانکار خوب برای بازسازی ساختمان پیدا کنیم؟

بازسازی ساختمان


چگونه یک پیمانکار خوب برای بازسازی ساختمان پیدا کنیم

 

از آنجایی که هر کاری باید به کاردان ان سپرده شود، تا به نحو احسن انجام گیرد، بهتر است کار بازسازی ساختمان خود را به یک متخصص و خبره در این کار بسپارید. مهمترین نکته برای بازسازی ساختمان با توجه به  بودجه و در عین حال زیبایی، برنامه ریزی کامل ،کل فرایند آن است که تنها با انتخاب بهترین پیمانکار بازسازی ساختمان به نتیجه می رسد.

 

بازسازی چیست؟

 

به لحاظ لغوی بازسازی به معنای مرمت است که در آن گروهی متخصص با اجرای یک سری عملیات‌ها سعی در افزایش طول عمر بنا و بهبود شرایط زندگی در آن دارند. بازسازی شامل عملیات‌های عمیق مانند تعمیر و تعویض لوله کشی‌ها و جابه‌جایی دیوارها می‌شود. در خصوص خانه‌های قدیمی و ویلایی عمدتاً به بازسازی روی می‌آورند تا بهترین شرایط زندگی در آن‌ها را فراهم کنند.

 

نوسازی چیست؟

 

نوسازی از جنبه‌های مختلفی با بازسازی تفاوت دارد اما خب بسیاری به اشتباه این دو را یکی در نظر می‌گیرند. نوسازی به لحاظ لغوی به معنای نو کردن است. به عبارتی اقداماتی صورت می‌گیرد تا بخشی از ساختمان چهره‌ای نو بگیرد.

در انجام امر نوسازی بیشتر به ترمیم بخش‌های داخلی ساختمان پرداخته می‌شود. غالباً نوسازی شامل مواردی سطحی مانند نصب کاغذ دیواری، سقف کاذب و مواردی از این قبیل می‌شود.

 

پیمانکار خوب کیست؟

 

جواب به این سوال بستگی به دارد که خوب بودن را چطور تفسیر می کنید، پیمانکار خوب برای عده­ ای پیمانکار منظم و خوش قول، برای عده ای پیمانکار ارزان قیمت و برای عده ای هم پیمانکار فنی و قوی و اجرایی می باشد، باید مشخص کنید منظور شما از خوب بودن چیست و چه انتظاری از پیمانکار خود دارید؟

به نظر پیمانکاری که روی زمان، هزینه و کیفیت اجرا متعهد باشد پیمانکار خوب است. علاوه بر این ها پیمانکار خوب باید اخلاق خوش، ارتباطات قوی، اطلاعات گسترده و تجربه فنی بالایی داشته باشد و برای یافتن چنین پیمانکارانی می توان از کسانی که به تازگی ساختمان ساخته اند، از بنگاه های معاملاتی، دفاتر مهندسی، مهندسینی که دوستان و آشنایانتان آنها را میشناسند و یا حتی از اینترنت کمک گرفت. یافتن پیمانکارانی که ادعای خوب بودن دارند تازه شروع کار است، قسمت دشوار تر انتخاب سه پیمانکار از میان آنها و از آن سخت تر انتخاب بهترین پیمانکار می باشد.

 

پیمانکار حرفه‌‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

بدون شک اولین و شاید مهم‌ترین ویژگی یک پیمانکار حرفه‌ای، قدرت تصمیم‌گیری و قاطعیت او باشد که نقش اساسی را در پیشرفت کار طبق برنامه زمانی و کیفیت نهایی آن ایفا خواهد کرد.

 

دومین ویژگی که از نظر اهمیت چیزی کم از مورد بالا ندارد داشتن تجربه کافی است. داشتن تجربه در حوزه کاری یکی از ویژگی‌هایی است که موجب‌ می‌شود پیمانکار تسلط خوبی بر پروژه داشته باشد و پروژه با کیفیت و سرعت خوب و هزینه مناسب پیش برود.

 

پیمانکار باید در حین انجام پروژه تمامی تغییرات ایجاد شده در عملیات را تمام و کمال به کارفرما گزارش دهد.

پیمانکار باید که تمامی عملیات‌های لازم را بر اساس استانداردها و الزامات ذکر شده در قرارداد بین طرفین و تحت نظارت کامل مهندس ناظر انجام دهد.

یک پیمانکار ساختمان موظف است که تمام تلاش خود را برای اجرای پروژه‌ها صرف کند. همچنین به کارفرما متعهد می‌شود تا بهترین مصالح ساختمانی را برای او فراهم نماید.
یک پیمانکار ساختمان وظیفه دارد تیم کاری با تجربه را برای پروژه‌های خود به کار گیرد.

 

انتخاب پیمانکار خوب

 

یک پیمانکار خوب باید جدایی از آشنا بودن و توصیه اطرافیان انتخاب شود. در انتخاب پیمانکار باید شدت کاری خود را در نظر بگیرید. اگر بازسازی پر هزینه و شدت زیادی دارد پس باید وسواس بیشتری در انتخاب پیمانکار به خرج دهید.

قبل از هر چیزی کمی در خصوص قرارداد های پیمانکاری ساختمان مطالعه داشته باشید.

قراردادهای پیمانکاری بسیار مهم هستند. یک پیمانکار وظیفه دارد پروژه‌ای را که از کارفرما دریافت می‌کند به طور کامل و جامع تحویل دهد.قراردادهای پیمانکاری انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن می پردازیم

در قرارداد می بایست زمان، مکان پروژه، قیمت، شرایط کار، نحوه پرداخت، تعهدات پیمانکار و کارفرما و نحوی حل اختلاف به روشنی ذکر شده باشد. عدم توجه به هر کدام از این آیتم ها می تواند در آینده مشکلات زیادی را به وجود آورد.

در صورتی که با شخص قرارداد می بندید، پیمانکار باید روی امضای خود را مهر کرده و همچنین ذیل قرارداد را دو نفر شاهد امضاء نمایند. این کار برای آن است که چنانچه در آینده اختلافی به وجود آمد، قرارداد فی ما بین برای دادگاه قابل وثوق باشد.

  • در قسمت شرایط کار، تمامی انتظارات خود و طرف مقابل را ذکر کنید.
  • در قسمت اول قرارداد، آدرس شرکت ساختمانی، با تلفن و کدملی کاملاً محرز و مشخص درج و تاریخ و شماره قرارداد نیز ذکر شود.
  • مسئله مهم دیگر کسورات قانونی و نحوه برخورد با آن است که باید تعیین تکلیف شود و در قرارداد ذکر شود. این مطلب به خصوص برای شرکت های ساختمانی دارای اهمیت ویژه ای است. با توجه به سخت گیری های اداره­ ی دارایی و بیمه ابهام در این بند قرارداد می­توان موجب زیان یکی از طرفین شود.
  • خسارت تاخیر و پاداش تعجیل در تحویل کار می تواند پای­بند بودن به تعهدات را تا حدودی تضمین کند. اما این مورد می بایست دو طرفه باشد و چنانچه کارفرما انتظار خسارت تاخیر از پیمانکار دارد در مقابل نیز اگر مثلاً در تامین مالی پروژه تاخیر ایجاد نماید باید برای پیمانکار حقی قائل شود.
  • برای انجام تعهدات، کارفرما می توان ضمانتی متناسب با کار از پیمانکار دریافت نماید. بدیهی است پس از صورت جلسه تحویل کار این ضمانت باید به پیمانکار عودت داده شود.

در پایان خاطر نشان می شود که نکات فوق برای قراردادهای سفت کاری، نازک کاری، اسکلت ساختمان، مدیریت پیمان، انجام کار به شکل مدیریت پیمان، مقاطع کاری، طراحی، اجرا و نظارت ساختمان و قراردادهای صفر تا صد اجرا الزامی بوده و از مشکلات آتی جلوگیری خواهد کرد.

شاید گشت و گذار در اینترنت این روزها بهترین و بی دردسرترین راه برای کسب اطلاعات و نهایتاً انتخاب یک پیمانکار خوب ساختمانی متخصص در حوزه بازسازی باشد.

با یک جستجوی ساده در اینترنت، به انواع شرکت‌های ساختمانی بزرگ و کوچک با تخصص و سطح کاری مختلف دسترسی پیدا خواهید کرد و گام بعدی مراجعه به سایت هر یک از این شرکت‌ها و بررسی رزومه‌ها و سطح کاری هر یک از آن‌ها است.

 

نشانه های یک پیمانکار خوب در مقابل بد

 

پیمانکار خوب

 

  • پاک کردن رکورد ، منطقی است
  • پاسخگو و وقت شناس
  • به ایده های شما گوش می دهد
  • تمام کارهای استخدام شده با قراردادهای کتبی همراه است
  • برآوردهای کتبی را ارائه می دهد

 

پیمانکار بد

 

  • ناهنجاری های مجوز پیمانکار
  • عادت دیر است یا تماس را بر نمی گرداند
  • از مجوزها ، منطقه بندی و کدهای ساختمانی پرهیز می کند
  • از مشتری ها یا همکاران ضعیف صحبت می کند
  • بسیاری از پرونده های قضایی علیه پیمانکار

 

سخن پایانی

 

پروژه‌های بازسازی ساختمان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردارند. به عنوان یک کارفرما باید بهترین شرکت پیمانکاری را برای پروژه‌های ساختمان سازی انتخاب کنید.

آنچه مشخص کننده اعتبار و شهرت یک شرکت پیمانکاری ساختمان است در حقیقت، تجربه و نمونه کارهای خلاقانه و نوآورانه پیمانکار می‌باشد. شرکت یا فرد حقیقی که در قالب پیمانکار فعالیت می‌کند، هرچه مدیر بهتر منظم‌تر و دقیق‌تر باشد می‌تواند نظر کارفرمایان بیشتری را به خود جلب نماید.

فوری کار یک سایت ساختمانی فعال در زمینه  نیازمندی های ساختمان و تبلیغات ساختمان  می باشد که شبکه ای بهم پیوسته از استادکاران، پیمانکاران و کارفرمایان ساختمانی را گردهم آورده است  و می تواند در هر مرحله ای از پروژه های ساختمانی از جمله ساخت و ساز، نوسازی، بازسازی ساختمان، خرده کاری، تاسیسات و تعمیرات منازل مشاور و مجری کارهای ساختمانی شما باشد. شما به دو طریق می توانید از فوری کار در اجرای عملیات ساختمانی خود استفاده کنید:
 

روش اول: با شماره های پشتیبانی سایت فوری کار تماس گرفته تا متخصصان توصیه شده فوری کار از پروژه شما بازدید نموده و بعد از مشورت با آنها اقدام به شروع عملیات ساختمانی کنید.

 روش دوم: پروژه ساختمانی خود از قبیل: بنایی و دیوار چینی، گچ کاری، لوله کشی، کاشی کاری، برقکاری و... را در قالب  آگهی رایگان خدمات ساختمانی در سایت فوری کار ثبت کنید (از اینجا ثبت کنید) تا متخصصان مختلف فوری کار با شما تماس گرفته و از بین پیشنهاد های مختلف قیمتی و زمانی آنها، مناسب ترین پیشنهاد را با توجه به شرایط پروژه خود انتخاب کنید.

 

« قبلی مطالب دیگر بعدی »